úterý 26. srpna 2014

... domácí mýdla ...


Zase několik kousků hotovo.
Je příjemné někoho obdarovat domácím produktem. Návštěv máme hodně a blíží se i náš podzimní maraton s rodinnými oslavami. Jsme připraveni.
Baví mě experimentovat s bylinkami. Překvapila třezalka ... čekala jsem žluté mýdlo 
a je do růžova.
Echinacea se zase proměnila do tmava, a růžová nezůstala. 
Člověk se stále učí:o)
Mýdla vyráběna z olejů a louhu už vyráběli staří Sumerové 2800 let př. n. l., jak známe z vykopávek, ale Sumerové je využívali k rychlejšímu hojení ran.
 Oděvy ani svá těla jimi moc nemyli.



třezalkové


čokoládové s kokosem


Levandule s esencí z levandulí


měsíček & pomeranč


medovo- mléčné


máta& citrón


skořicové


měsíček lékařský& mandarinka


echinacea s esencí z mandarinek


heřmánkové s esencí z pomerančů



Krásný den, mí milí.

31 komentářů:

  1. Moni, to je nádhera!!! Hned bych si je všechny očichala :-D

    OdpovědětVymazat
  2. ...u vás to musí kouzelně vonět...

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, mýdla voní až k nám domů. šla jsem hned rozbalit tvoje úžasné druhé mýdlo.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  4. Mýdla jsou krásná a jsi moc šikovná, líbí se mi snad úplně všechna :)

    OdpovědětVymazat
  5. ....krásné, Vy máte energie i nápadů, Moni :o) hezký den, Štěpka

    OdpovědětVymazat
  6. Nádhera, jste šikulka. Já mám nastudováno jak na mýdla, ale ještě jsem se do nich nepustila. Ale když to vidím, jedu nakoupit ppotřebné a jdu do toho :o) Mějte se hezky. Petra

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, máte někde postup, jak si mýdla vyrobit? Nicol

    OdpovědětVymazat
  8. No ty jich máš:-) To pak asi rozdáváš jako dárky, ne?To určitě není v silách tvé rodiny vše vypotřebovat:-))))

    OdpovědětVymazat
  9. Takéto malé darčeky sa vždy hodia mať po ruke a nie je nad domáce produkty, ktorým človek venuje svoj čas a energiu. O to je takýto darček vzácnejší. Chcela by som to raz aj ja vyskúšať, ale zatiaľ som nenabrala odvahu. Krásny voňavý príspevok Monika. Andrea

    OdpovědětVymazat
  10. úžasné.. snad se mi je taky podaří někdy vyrobit.

    OdpovědětVymazat
  11. Úplně cítím až sem, jak krásně voní. Budu se jen opakovat - Váš blog to je taková oáza klidu, pohody, pozitivní energie a prima nápadů. Díky Dáša

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý večer,Moniko...máte nádherná mýdla!!!chtěla jsem se zeptat kolikátý den mýdla razítkujete?mám razítko 'natural soap' a moc se mi s ním nedaří razítkovat..nevím, čím to je,ale fakt to nevypadá hezky,tak nějak se mi to pořád lepí..na netu bylo pár fotek s tímhle razítkem a taky to nevypadalo nic moc...jestli to nebude tím razítkem:-)mějte se.Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko,
      já razítkuji zhruba po 24 hodinách. Počkejte, až bude mýdlo tužší. Medové razítkuji až po dvou dnech.
      M

      Vymazat
  13. Jůůůů, nemáte někde účet třeba na fleru? Mýdla vypadají báječně :)

    OdpovědětVymazat
  14. Mončo, mohla byste zveřejnit recept, jak mýdla vyrábět?? Ráda bych to také zkusila. Děkuji. Vlaďka.

    OdpovědětVymazat
  15. Moni, vypadají skvostně. To musí být vůně, stále bych je očichávala... ;-) Ať se i nadále daří! :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den Moniko, mýdla jsou nádherná. Vyrábíme s dcerou mýdla z Mýdlove laboratoře, dceru to baví už 2. rok, pak otvírá doma krámek a prodává za 1,- až 5,- kč rodině i návštěv mám. Ve školce nosila mýdla učitelkám, obdarovala kamarádky a také syn si u ní objednával mýdla pro spolužačky. Odlévala prasátka pro štěstí v silikonové formě. Dcera milujeme bylinky, tak díky Vám teď sbírám odvahu k výrobě domácího mýdla. Eva

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Moniko, asi před měsícem jsem úplnou náhodou narazila na váš blog. Během čtrnácti dnů jsem se jím úspěšně prokousala. Během toho jsem stihla upíct s úspěchem u mé rodiny "kinder" řez, vyrobit prášek do myčky a objednat si materiál na výrobu mýdel. Dvě dávky už jsem stihla vyrobit a chtěla jsem se zeptat, kolik kapek vonné esence dávate na kilo tuku. Ty moje nějak nevoní.
    Přeji vám ať se nadále daří a ať jste stále tak kreativní . Katka z Velké Bíteše

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, moc děkuji.
      Kapky nepočítám, ale 10ml esenci mám tak na 2kg olejů.
      M

      Vymazat
  18. Milá Moniko,
    vaše mýdla (a nejen ta :-) jsou krásná. Nedávno jsem s výrobou mýdel začala, přidávám zatím jen vůně a bylinky. Ráda bych se zeptala, jestli barva, kterou vaše mýdlo má, je pouze z přidané suroviny, nebo je dobarvujete? Do skořicového prostě nasypete mletou skořici a do mléčného přidáte sušené mléko? Budu ráda, když mi, jako odbornice, poradíte :-) Mimochodem, inspirovala jste mě tak, že jsem si založila vlastní blog www.nevsednidny.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo,
      ano mýdla jsou obarvena jen bylinkami a kořením. Byl by hřích používat barviva:o))))
      Hodně čtenářů na blogu:-)
      M

      Vymazat
  19. Dobry den, vasa praca je nadherna :) mohla by som sa prosim opytat na pomer olejov a hydroxidu? A tiez na vase razitko? Je vyrobene rucne alebo niekde kupene? Ste inspiraciou pre nas vsetkych :) Dakujeme...Miriam

    OdpovědětVymazat
  20. Moni prosím o pomoc. Nemohu nikde sehnat razítka na mýdlo :( poradíte mi prosím????
    Děkujiiii Petra.

    OdpovědětVymazat
  21. Tak bohužel už je nemají a asi ani dlouho mít nebudou :( napadlo mě jestli VY jako šikulka,která si se vším poradí, nemáte nápad jak si nějaké takové razítko vyrobit :)

    OdpovědětVymazat
  22. To je krása! Vždycky se mi líbily domácí mýdla. Nebo nějaká na tento způsob: http://www.oveckarna.cz/index.php?tpl=&_artperpage=48&cl=search&searchparam=m%C3%BDdlo. Co na ně říkáte? Každopádně se sama chci pustit do výroby. Co byste mi radili do začátku? :) Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj Mončo, moc děkuji za inspiraci. Přes to, že jsem přišla původně hledat kváskový chleba, uvařila jsem nakonec mýdlo :-). Opravdu děkuji a blíže poreferuji v pondělí u oběda! Pavla N.

    OdpovědětVymazat
  24. Dobrý den, Vaše mýdla vypadají naprosto úžasně. Taky chvilku už mýdlařím, ale chtěla bych teď zkusit mýdlo čokoládové a nevím jak na to. Nastrouhat čokoládu nakońec do stopy? Nebo jen kakao? Moc děkuji za odpověď. Jitka

    OdpovědětVymazat
  25. Jitko, stačí do stopy kakao.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥