pondělí 25. srpna 2014

...domácí sušená rajčata ...


Tak, Moní, abys viděla, jak jsem naložila s  rajčaty od vás. 
Děkuji:o)
Za inspiraci a nakopnutí k sušení rajčat, která jsem již delší dobu chtěla dělat,
 děkuji Martince.


Domácí sušená rajčata:

Rajčata nakrájejte na půlky, vydlabejte dužnatý vnitřek a do dolíčku nasypte koření.
Já použila bazalku, provensálské koření a sůl.
Rozřízlou polovinou položte rajčata na pečící papír a sušte při 100°C 
v troubě několik hodin do vysušení.
Já měla klasická velká rajčata a sušila jsem je asi 5 hodin.
Poté je vyskládejte do skleničky a celé zalijte extra virgin
olivovým olejem
Rajčátka nesmí vyčuhovat. Zavřete a uchovávejte v ledničce.

Italové to díky svému  sluníčku mají jednodušší. Vyloží rajčata na síta a počkají si.
 My letos s podzimem v srpnu si holt vypomáháme troubou:o))))




Mějte pohodový den bez velkých starostí a dlouhých front v papírnictví.

PS: Jen malá nesmělá rada učitelky. 
Počkejte s velkými nákupy školních potřeb až po 1. září, kdy vám vaše paní učitelky řeknou, co budete skutečně potřebovat:o))

5 komentářů:

  1. Ďakujem za recept na sušené rajčinky, tento rok ich máme dosť. Už som robila aj domáci kečup. Ale ešte stále ich je, tak sa pustím do sušenia. Inak u nás tiež žiadna sláva so slnkom :( Krásny večer. Renata

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, já jsem je předloni taky sušila a nějak se mi to nepovedlo, nechutnalo to tak jako ta kupovaná. Tak nevím. Já jsem letos uvařila kečup a zavařila rajčatovou šťávu, budou se v zimě hodit.
    hezký, i když u nás upršený, den Majka

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mám ráda nakládaná rajčata, přidávám ještě k bazalce česnek.
    Hezký zbytek večera. Milena

    OdpovědětVymazat
  4. Velké díky za inspiraci, vyzkouším! Sušená rajčata milujeme a ta v obchodě nejsou zrovna zadarmo! :-( Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Také doma suším rajčata, mám na nich závislost, ale vždy je sním ještě vytažené z trouby a nestihnu si je nikdy řádně zdokumentovat :-D
    Jinak krásný blog, objevila jsem jej nedávno a několik dní u něj "zkejsla" pročítáním a inspirací....
    Mám se ještě co učit ;-)
    Velká poklona

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥