neděle 17. srpna 2014

... jablečný koláč z lineckého těsta ...



Naše stařičká jablůňka má nějak problém udržet jablka 
a každý den jich desítky házím za plot kozám.
Ale už nejsou tak malá a kyselá jako před pár dny a proto došlo 
na zpracovávání ještě né úplně zralých jablek.
 Štrůdly nelze péct do kola, tak děkuji naší tetě Radce za inspiraci  s lineckým těstem, které miluji a spojení jablek .... mňam!!!

Jablečný koláč

Linecké těsto:
160g másla
250g hladké mouky
80g moučkového cukru
1 žloutek

Asi 5 jablek jsem nastrouhala a chvilku povařila se třtinovým cukrem.
Těsto vytlačte do vymazané formy, nezapomeňte na okraje a pečte samotné asi 12 minut při 180°C.
 Navrstvěte jablka a můžete ozdobit ještě lineckým těstem podle libosti. Např. vyválet mřížky:o)
Pečte asi 25 minut při 190°C.
Nejlépe mi koláč chutná druhý den, kdy už se krásně vše spojí a chutě do sebe vstoupí.





Dobrou chuť a krásnou neděli.

8 komentářů:

  1. Hmmm...díky za inspiraci, jsme na chalupě u rodičů a jablka na zahradě taky dost padají... a ta hortenzie....ta je krásná, já tuto květinu miluji...máš krásnou barvu...to se málo vidí... pozdravy Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, len či do druhého dňa vydrží :-)
    Za pochvalu stojí aj konečná úprava koláčika, pa

    OdpovědětVymazat
  3. Ten je krásný! (A dobrý určitě taky.)

    OdpovědětVymazat
  4. Jablkové koláče mám veľmi rada, táto kombinácia je určite výborná. A nádherne nazdobené. Krásnu nedeľu. Andrea

    OdpovědětVymazat
  5. Manža zrovna sbírá jabka .... tak mi recept přišel vhod:-))

    OdpovědětVymazat
  6. Mmm ňamy :D. Já ti vždykcy závidím ty tvoje fotky :D. Jsou hroozně krásné jako ten koláč :)).

    mujblog4242.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam! Kdyby jen ty naše děti jedly tepelně upravená jablka :-(

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥