středa 13. srpna 2014

... kraj mému ♥ nejmilejší ...


Po všech cestách naší krásnou zemí, musím přiznat, že ten nejmilejší kout pro mě,
 který chytne za srdíčko, je ten náš
Český kras.
Kam oko dohlédne uvidíte zvrásněnou krajinu porostlou hlubokými lesy, plnou malebných kopečků ale i pořádných kopců, protkanou řekou Berounkou jako ozdobnou stuhou.
Tentokrát se s námi vydejte na naše včerejší toulky
 do Svatého Jana pod Skalou a jeho okolí.
Tady žil v  9. století celých 42 let v jeskyni poustevník svatý Ivan
zvaný též svatý Jan Poustevník 
či svatý Jan Český, který se vzdal královského stolce a odešel  ze Saska do Čech
 a žil tu misionářským životem.
Jeho jeskyni můžete navštívit uvnitř kostela.


Do kostela v Jáně jezdí už po mnoho let Hradišťan a slyšet tyto mistry v tak nádherném kostele s bohatou minulostí, běhal mi mráz po celém těle a nejedna slza ukápla.
Proto jsem si dovolila vám jako podkres při toulkách naším krajem nabídnout 
Vlastu Rédla s Hradišťanem a mou nejmilejší  skladbu od nich.


Od křížku nad Svatým Janem je to už kousíček do Solvayových lomů, kde můžete navštívit technické muzeum a svézt se na úzkokolejce.






















Pokud se někdo z vás k nám do krasu chystáte, nenechte si tuto malebnou vesničku 
s bohatou minulostí ujít a napište, jak se vám tu líbilo.
Krásný den

12 komentářů:

  1. Moni, zrovna jsme přemýšleli, kam vyrazíme příští rok. Tak mám jasno. Díky za tip. Jo a Hradišťan, super, miluju jejich písničky.
    Krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky, hudba k článku navodila skvělou atmosféru:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Mončo, nádherné fotky. Měla jsem v plánu s klukama tímto směrem taky vyrazit, ale uvidíme zda se nám to do konce prázdnin ještě podaří.
    měj se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
  4. Moni nádherný kraj, snáď budem mať možnosť ho navštíviť. Andrea

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Moni, jak já to tu mám ráda, prvně jsem tu byla v šesti letech a naposledy letos v květnu. Pro mne také jedno z nejkrásnějších míst i díky Karlštejnu. My jsme včera postavili stan, děkuji za inspiraci, holky jsou nadšené... Nebude vadit, když se na svém blogu budu se stanem opičit? Děkuji za odpověď. Krásné dny. Lidka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lidko, jen směle do toho. Však jsem se také inspirovala:o)))
      Mějte se s holčičkami krásně a jsem ráda, že se líbilo v našem kraji♥
      M.

      Vymazat
  6. Krásný prázdninový den! Na zítřek máme naplánovaného Sv. Jana pod Skalou a Solvayovy lomy, protože jedeme navštívit babičku:-) Nuž, teď nevím, zda jet, protože nerada opakuji oblíbené blogerky na svých stránkách...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, to by byla škoda nevidět a neprošlapat tak krásná místa:o)
      Užijte si prima výlet, M

      Vymazat
  7. Je to opravdu krásný kraj, určitě si tam někdy také zajedeme, máme v plánu navštívit spoustu míst z naší krásné země, kde jsme ještě nebyli, "bohůžel" letošní léto trávímě na maltě. :-) Tak příště.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tady jsem ještě nikdy nebyla. Už vím kam se podívat, až z Moravy dorazím do Čech:).

    OdpovědětVymazat
  9. Na Svatého Jána mě vzal můj muž na jedno z prvních rande a to jsme ještě netušili, že se do toho kraje jednou odstěhujeme :) Bylo to po škole folklorních tradic, kterou jsem tehdy absolvovala jako letitý folklorista. A jako člen jednoho souboru měla příležitost několikrát s Hradišťanem vytupovat :) To se to dneska pěkně spojilo ve velkou hromadu vzpomínek .. díky :) Daniela z Levína

    OdpovědětVymazat
  10. Mončo,
    taky mám tohle místo moc ráda. Vyšlapat ten kopec je fakt fuška. :-) Pořídila jsi moc nádherné fotky.
    Krásný zbytek léta! Iveta

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥