sobota 30. srpna 2014

... okenní ...


Je téměř záhadno, že ač přes den prší a je zataženo, na večer se vždy nebe umoudří a mraky se rozestoupí. Mám ráda prosluněné večery, kdy je vše umocněno sytými odstíny.
Je to čaroděj to sluníčko. 






Děkuji vám za objevení nového pojmenování "kateřinky".
Už si jej beru také za své a jinak jim teď neřeknu.
Jméno Kateřina je pro mě nejhezčí, nemít neteř, která je jeho nositelka, 
Terezka by se takto jmenovala:o)
A vesnička  jménem Svatá Kateřina... tam jsem se plahočila kdysi na kole, jen kvůli jejímu jménu a že jsme si pěkně zajeli oproti plánu!



Nedávno jsme opět zhlédli Duškovy Čtyři dohody.
Nějak si potřebuji toto moudrou filosofii občas připomenout. Myslím na pravidla kudy chodím a vnitřně je přijímám, ale znáte to .... zkrátka se mám stále kam posouvat.
Kdo jste náhodou neviděl divadelní hru s Jaroslavem Duškem
nebo nečetl Dona Miguela Ruize, vřele doporučuji.


A tak jsem po dlouhé době smazala předešlé nápisy a čtyři dohody máme na očích.

Užijte si krásný víkend. 
Oprašte aktovky dětí ... schválně kolik z vás našlo plesnivé svačiny či jiná překvapení v útrobách tašek:o)))
A nezapomeňte, i učitelé jsou jen lidé, kteří mnohdy tráví více času
 s vašimi dětmi než kdo jiný.
 A pokud se objeví jakýkoli problém, mluvte otevřeně a věřte, že jim chceme předat vedle znalostí především zdravé hodnoty a postoje.
 Určitě nejsme na druhé straně barikády od vás.
Ať máte co nejméně strastí během celého školního roku
 a vaše dítka se zase o něco posunou dále.
 A tím dále mám na mysli vědomosti, až na druhém místě.

18 komentářů:

  1. Ahoj Moni, jsem moc ráda, že Tě máme, a že tu jsi s námi. Díky Tobě je ráno krásnější, i když musím dnes do práce.
    Děkuji Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Dobré ráno Moniko.... zase váš příspěvek nemá chybu. Proto sem lidi rádi chodí, nádherné fotky, krásné povídání... a vůbec je to u vás fajn. Udělala jste mi radost, že jste si přivlastnila pro listopadky, chryzantémy název kateřinky. U nás je to běžné. Také miluji zahradní kopretiny "Česká píseň" - to je název jako hrom. Proč nepoužívat krásné české domácí názvy.
    V dnešním příspěvku mě chytla u srdce ta hortenzie.. tu mám nejradši, jednoduchá a tak krásná.
    Čtyři dohody .... beze slov ... to nemá chybu.
    Tak už jsem se vypovídala. Den začal s vaším příspěvkem hezky, tak určitě bude tak pokračovat.
    Přeju krásné slunné podzimní dny pro celou vaši rodinu!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Moniko,
    přeji hodně štěstí v novém školním roce, málo trapičů a nepříjemných situací a to více legrace s žáčky.
    Věrka

    OdpovědětVymazat
  4. Moniko, ještě jsem se chtěla zeptat. Co to je za kytku na okně vedle právě kateřinky? Takový srdcovitý lístek má. Děkuji.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko je to ipomea-batát. Mám je letos taky a to ve třech barvách zelená, vínová a fialová.Jsou příjemnou změnou v truhlíkách . Vždy jsem měla pelargonie a letos jsem na ipomeu vsadila s kombinací sněhové laviny, jasmínového lilku a diascií- vypadá to moc dobře....

      Vymazat
    2. Ano, Jarko. Ipomea. používám ji jako doplňkovou zeleň do truhlíků, ale jak vidíte mé surfinie postihla nějaká plíseň a jsou pryč a ipomei tam samy doklepou do chladných dnů.Monča

      Vymazat
  5. Mony máš to krásné - zatím mi vykvétají loňské Kateřinky ....a vše ještě hodně kvete z letniček, tak jsem zatím nekoupila nové....ale chystám se na ně, až mráz spálí kytičky v truhlíkách,abych měla pěkná okna i po té....zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. čtyři dohody mám přilípnuté v práci na dveřích, aby také ostatní viděli............. :-D martina

    OdpovědětVymazat
  7. Hezký den Moniko, jsem pravidelnou čtenářkou Vašeho blogu.....nadšenou čtenářkou.....Vaše fotky, postřehy, vyprávění, úvahy, vše je pro mě inspirativní i poučné, takové pohlazení na duši, když se mi někdy den nevyvede.....moc ráda k Vám chodím na návštěvu.
    Tento příspěvek mě rozesmál, protože si hned vzpomenu na náš úterní výlet, když jsme odjížděli z Moravského krasu, a tuším někde za Blanskem jsem nutila manžela, jestli nechce zastavit, že projíždíme kolem vesnice s názvem Svatá Kateřina, tam přece musí být něco výjimečného a určitě je tam něco krásného...........bohužel ani u dětí jsem nenašla odezvu, takže někdy příště.
    Mějte se hezky, příjemně prožitý poslední prázdninový víkend a úspěšný start do nového školního roku
    Zdraví Petra od Chrudimi

    OdpovědětVymazat
  8. Moni, nádherné fotky !!!! A krásné citáty !!!!

    Držím palečky .... a do nového "školního roku" ti přeji ve třídě spoustu pohodových dětí a ještě pohodovějších rodičů :o).o):o) ....pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
  9. Moni, já ti přeji, abys to s těmi dětmi ustála:-)). Chtěla jsem ti napsat, ale nevidím, žádný email. Potřebuji radu, ohledně mýdla:-))). Třeba ti připíšu i nějaký pěkný dopis:-)). Jestli to nezvěřejňuješ, napiš mi jej na slunecnices@seznam.cz. Pěkný víkend. Věra

    OdpovědětVymazat
  10. Moni, dneska jsem se nad Vaším příspěvkem usmála, včera jsem totiž u dcery v kufříku objevila pěkně zaprasené a napůl plesnivé tričko,nejspíš ho tam hodila polite nu a my namely celé léto čas ho otevřít :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Co je to za světle zelené listí, které máte na okně? Vypadá moc pěkně. Čtyři dohody mám taky na očích a občas si říkám, jestli na sebe nejsem moc přísná:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petruško, je to doplňková zeleň IPOMEA. Mám letos dva odstíny, jsou celkem tři. tato zelenkvá, fialová a stříbřitá. Mám ji moc ráda k honzíkům, surfiniím..... Monča

      Vymazat
  12. Krásný vzkaz rodičům jsi tady napsala....doufám,že si ho všichni, kdo ho četli, vzali k srdci...tož vykročeni pravou nohou v pondělí do nového školního roku, celý rok hodné dětičky a hlavně ty chápavé a tolerantní rodiče....♡♥♡♥♡♥♡ pa Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Moničko,
    mám prosbičku sháním látku na polštáře a to stejnou nebo alespoň podobnou té, ze které máš závěsy.Kde si ji prosím sehnala :)
    Moc děkuji Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už ji asi bohužel nemají a nebo jsem trubka a nenašla jsem :(
      Jsou to pruhy že?

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥