pondělí 8. září 2014

... truhlíky v novém kabátě ...



Ač miluji letničky a rozkvetlou terasu, 
v září se těším na nové vřesy, hebe, drátovce, astry a kateřinky, 
jak jste mě toto krásné jméno naučili.

Po jednom pracovním týdnu vymáhání školních pomůcek (které dodnes všichni nemají!), cvičebních úborů, výtvarných pomůcek, knížek na čtenářské dílny, výběru peněz za pracovní sešity, telefonátů od rodičů, vypisování nekonečných lejster, po tom, co vidím u svých žáků při opakování ... v mnohých případech to vypadá, jako bych si celý rok jen vařila kávičku a měla nohy nahoře, po odpoledních, kdy fungujete jako taxikář a čekáte na děti po kroužcích, po všech platbách za školní pomůcky, SRPŠ a kroužky .... se ztotožňuji s dnes nalezeným citátem :o)))

Potřebuji šestiměsíční prázdniny.
Dvakrát v roce.

Ale brzy si zvykneme. 
Jen mě utěšuje, že v tom nejsem sama. Když jsem dnes slyšela kamarádky,
 jsme na tom většina stejně. A co vy a hektické zářijové začátky?







Krásné babí léto...
.... a nezapomeňte, tento víkend jsou v Berouně hrnčířské trhy.
Chodí mi mnoho dotazů odkud mám pečící mísy, formy, lampy, hrnečky... tak právě z těchto trhů.






23 komentářů:

  1. Dobrý večer Moniko, už delší dobu chodím na váš blog a vždycky najdu něco zajímavého...a často přemýšlím, na jaký pohon jedete, že toho tolik stíháte :-)
    když jste tak hezky pojmenovala všechny kytky, prosím, jak se jmenují ty světle zelené listy a kde jste je pořídila? já jsem je před lety obdivovala v Normandii, u nás jsem je nikde nesehnala, a že dokáží udělat parády...ráda bych si je příští rok vysadila do truhlíku,,,děkuji a těším se na další Vaše psaní a pěkné fotky
    jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, je to IPOMEA. Sázím jí v dubnu, nebo na konci března. Nemá ráda teploty pod 10°C, Kupuji ji v zahradních centrech. Je to doplňková zeleň. Dávám ji do truhlíků se surfíniemi i honzíky Ipomea má i fialové a stříbřité listy.
      Děkuji za milá slova, M

      Vymazat
    2. děkuji za radu, na jaře jdu do toho, doufám, že najdu i na Moravě...
      jarka

      Vymazat
    3. Ipomea se dá opravdu koupit i na Moravě, - ve větších zahradnictvích nebo zahradních centrech, odkud jste? poradím, kde jsou nejblíž dobré zahradní centra, Vlasta

      Vymazat
  2. Já bych brala i ty Vaše dvojměsíční prázdniny.....Mě musí stačit 14dní na nabrání nových sil.pa Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však je to míněno s nadsázkou:o))) Janí.

      Vymazat
  3. Já vím.....Ale i tak,bych to brala,ale sestřičky jsou rádi,že urvou v létě aspon 14dnů.Dneska bych se do zdravotnictví nehrnula....Proto chodím i k Tobě,nabíjet baterky.pa Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Jedním slovem: U F !!! Nezvládám, přežívám, dosluhuju - září mi dává zabrat. Trošku jsem se tu u Vás dobila a jdu zas na to - namazat svačinu na zítra.-)..........
    Děkuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... a já teď vstávám, abych udělala Terce palančinky ke svačině:o)))
      Jojo, asi si to komplikuji sama:o)))))
      Krásný den, Lucí. M

      Vymazat
  5. Milá Mončo, musela jsem se zasmát..úžasný citát:o)) Asi nejen víkendy, ale i prázdniny jsou z Číny, že dlouho nevydrží..Jinak jsem na tom dost podobně, jen s tím rozdílem, že jsem ještě nevybírala peníze..to mě teprve čeká..Dnes jsem si všimla, že 2 děti měly problém napsat své jméno psacím písmem ( druháci)...tak jsem taktéž zapochybovala o svých kvalitách.o))..a to se přiznám, že kafe mi vaří kolegyně a já ho stačím vypít až po vyučování..Ale určitě to přežijeme a nakonec budeme mít zase úžasné pocity, že ty naše jsou nej..:o)...Ale co jsem chtěla určitě napsat, je to, že tvé truhlíky jsou nádherné...a že patřím k těm, kteří Tě obdivují..měj se moc hezky a krásné dny a pevné nervy:o)..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, já si přinesla do třídys vůj vlastní presovač, abych mohla i návštěvám nabídnout doboru kávičku. Víš, kolik káviček jsem za celý rok udělala pro sebe? Slovy DVĚ!!! A jedna z nich byla o školení. Tak takto je to s milovnicí kávy v procesu u dětí.
      papa a díky moc, M
      Ať se daří druháčkům i Tobě♥

      Vymazat
    2. Moni, i já díky:o)..musím se smát..já piju kávu vždy po třídních schůzkách...to předem připravím pro všechny rodiče kávičku a vzhledem k tomu, že si někteří nevezmou, tak já po schůzce nebo druhý den dopíjím a to se pak o mě pokouší infarkt:o))..Nejhorší je, že tak nějak nestíhám pít vůbec a kolikrát si až doma uvědomím, že jsem ještě nepila (občas ani nevykonala potřebu:o))...a pak se divím, že mě občas zlobí ledviny..

      Vymazat
  6. Moni, tak ráda bych jela do Berouna...stačilo mi nakouknout k Soně Malinové a už jsem si malovala představy, co bych si přála...ale právě ty pracovní sešity a 100 dalších atd mi to nedovolí...
    Navíc syn potřebuje pár speciálních vychytávek...a když člověk dělá u soukromníka, kterému lidi neplatí, pak si před učiteli připadám hrozně, platím-li mezi posledními:-(
    Moni, Tobě držím palce a ať rodiče ocení to, že jejich mláďata mají tak kreativní učitelku!
    Jak já ráda říkám o býv.tř.uč. a mojí kamarádce, to je učitelka, co svoji práci nedělá jen jako práci.
    Magda

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, taky jsem ze školství.............jo, září! Hektické, papírové, vyřizovací, přesouvací, telefonické, ale i přes toto všechno usmívající. Úsměv je totiž strašně nakažlivý. A tak přeji hodně rozzářených obličejů v naší blízkosti.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Moniko, neustále sršíte úžasnou energii. Mít pro svou dceru takovou paní učitelku jako jste vy, stála bych se všemi sešity i platbami 1. 9. v pozoru před školou. Opět děkuji za úžasnou inspiraci, jen škoda, že máme Beroun krapet z ruky. Radana

    OdpovědětVymazat
  9. Moni, krásně sis truhlíky vyzdobila, pořád mi je líto těch letniček, ale už to není až zas tak pěkný, jak by mělo být, tak už taky trošku vřesuju a kateřinkuju.
    a začátek roku? no, jak píšeš, fofr, fort, shánění, tu nemají obaly, tu jim došla modelína, no nějak to ale zvládnem ne?
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné podzimní truhlíky, také se chystám už stávající obměnit, začínají být takové smutné - surfínky a petunky něco napadlo, strašně prosychají a na listech je bílá plíseň či co. Děkuji za inspiraci, také se chystám nakoupit vřesy, buxusy apod. - to vydrží na oknech celou zimu.... Letos se po letech chystám i do Berouna na trhy - ráda bych koupila nějakou pěknou koláčovou formu. Já vím, že mám skleněnou a několik hliníkových, ale málo platné, ta keramická, ta by se mi šikla...
    Ad září - děti už mám větší, takže sice je to finanční darda, ale jinak už to máme celkem zmáknuté, takže si užívám po dvou měsících blázince zasloužených volných dopolední pouze s prací - holt odněkud ty peníze chodit musí:-) Ale alespoň mne u toho neruší milion "mamíííí".

    OdpovědětVymazat
  11. No já i chápu ty děti, že ještě všechny pomůcky nemají. Ono sehnat vše v prvním týdnu v září v jednom městském papírnictví není někdy reálné. Proto se pokaždé pozastavím nad tím, proč se ten seznam potřebných věcí nedává již v červnu. Anebo během července na internetové stránky školy. Některé školy tento způsob již používají. Myslím, že by odpadlo hektické zářijové období jak pro učitele, tak i pro ty rodiče. Jinak přeji pěkné podzimní září. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, u mě to viselo na webovkách už v červnu:o)
      Ale není to jen o nákupu pomůcek. Byla bych šťastná, kdyby nosily děti alespoň učebnice, které dostaly 2. září a domácí úkoly:o)))
      Také přeji krásné září. M

      Vymazat
  12. Monika truhlíky s jesennou výsadbou máte krásne,na jeseň sa vždy teším.Je nádherná a takú rôznofarebnosť nemá žiadne ročné obdobie.Dĺžku prázdnin a voľna Vám v dobrom závidím,My sme si s manželom ukradli štyri dni voľna a to je všetko.Sme živnostníci tak to inak ani nejde.Pozdravujem a teším sa na ďaľšie Vaše príspevky.Jana

    OdpovědětVymazat
  13. Moni, máte to nádherné, radost pohledět :)
    Tohle mám ráda na podzimu, ty pestré barvy...
    Co se týče školy, tak s vámi soucítím, věřím,že je to náročné,hlavně tyhle začátky.. 6měsíční prázdniny by byly fajn.)))
    Mějte se krásně,
    Petra

    OdpovědětVymazat
  14. Souhlasím s Tebou. Manželka učí u nás ve městečku a začátek září ji dává pěkně zabrat. Já říkám že to je jak z nuly na sto za 10 vteřin. ... Pavel

    OdpovědětVymazat
  15. Moni, moc pěkně nazdobené. :-) Já se ještě bráním výměně kytiček, babiččiny muškáty i ty pnoucí
    mi stále pěkně kvetou. ;-) Jo, jo, září je vždy hektické, ale ono se to vše brzy dostane do starých známých kolejí a než se nadějeme, budou další prázdniny. ;-) Moni, ať se ti daří, dětičky poslouchají a přeji samé prima nápady. :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥