neděle 26. října 2014

... celozrnný knedlík ...



celozrnný knedlík:

250 ml mléka
1 vejce
1/2 kostky droždí
300g polohrubé mouky
200g pšeničné celozrnné mouky
hrst lněných semínek
1 vrchovatá kávová lžička soli
1 lžička cukru

V mléce rozšlehám vajíčko a všechny ingredience dám do domácí pekárny 
a mám hodinu a půl čas na jiné věci :o)
Z vykynuté hmoty uválím dva knedlíky a nechám ještě 25 minut kynout pod utěrkou.
Potom knedlíky vařím ve vodě asi 20-25 minut, po 10 minutách knedlíky otočte.
Po uvaření je propíchejte vidličkou a přeji dobrou chuť.






8 komentářů:

  1. Moni, ty knedlíky vypadají krásně, jen mě matou ta tmavá semínka. Přijde mi to jako len - nebo co to je? Díky moc.
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdí, asi jsem zamilovaná nebo připitomnělá:o)
      Samozřejmě lněné semínko:o)
      A knedlík opravdu dobře chutná a je to zdravější varianta té české klasice.
      Krásný večer. M

      Vymazat
    2. :-)) Zamilovanost omlouvá vše!!!!
      Lněné semínko je úžasné, mám ho ráda hlavně při pečení chleba či dalamánků.
      A Moni, ještě mám otázku, to je Tvůj nápad nebo kam chodíš pro inspiraci?
      Ten knedlík vypadá "i na oko" skvěle, zapisuji.
      Myslím, že ho vyzkouším k rajské!!! Moc děkuji, Magda

      Vymazat
    3. Majdí, ano, ten knedlík mě ráno napadl a naštěstí vyšel a fakt chutnal i holkám:o)))
      Já ač tady píšu recepty, nerada se podle nich řídím a raději vždy experimentuji.
      pa, M

      Vymazat
    4. Smekám před fantazií!
      A už vím to slovo, co mi skleróza nedovolila předtím napsat, ten knedlík je krásně RUSTIKÁLNÍ:-))
      Magda

      Vymazat
  2. Také teď začínám dělat knedlíky s podílem špaldy. Nechutnají špatně a když se jí s omáčkou tak by to mnozí ani nezaznamenali ale bohužel barva to prozradí. :)

    OdpovědětVymazat
  3. dobrý večer, co když nemám domácí pekárnu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak klasicky ... kvásek, vykynout, přidat zbytek ingrediencí , zadělat ručně a opět kynout:-)

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥