úterý 7. října 2014

... Co číst dětem? ....


Až budete psát dopis Ježíškovi, určitě si napište o tuto nádhernou a vtipnou knížku od 
Evy Papouškové
Kosprd a Telecí
Nám ji doporučila kamarádka. Prý nesmí chybět v domácí knihovničce.
A měla pravdu. Koupila jsem ji pro Terezku k svátku a než jsem ji stačila zabalit, přelouskala jsem ji na jeden zátah a bavila jsem se. Příběh ze současné mateřské školky vypovídá o dětské fantazii a nápadech, nad nimiž se jako dospělí nestačíme divit.
Zasmějete se celá rodina.





Krásný den a nezapomeňte s dětmi číst.
 Je to obohacující nejen pro ně.

23 komentářů:

  1. Ahoj Moni, ani nevíš jak jsem ráda za inspiraci knížky.. my máme pravidlo že žádné vánoce, svátek ani narozeniny nesmí mezi dárky knížka chybět - čteme našim holkám (stejně velké jako vaše) každý večer a každý tip do knihovničky je u nás vyloženě vítaný.
    Měj krásné dny a ještě jednou díky za všechny inspirace :-) Zdraví Lucka.

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, měli jsme ji půjčenou z knihovny :-) Je super!!!
    Pěkný den
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  3. U nás byla velkou favoritkou Svěrákova knížka:
    http://www.kosmas.cz/knihy/155637/pan-burtik-a-pan-spejlicka/.
    Chybou bylo, že jsme ji četli před spaním a uspat vysmáté dítě NEJDE:-))
    Jinak já si dodnes ráda prohlížím knížku Františka Nepila PODÍVÁNKY ilustracemi Miloslava Jágra.
    No a Svěrákovy Radovanovy radovánky!!!
    (mám krásný zážitek, kdy jsme z té knížky četli den před operací kapitolu o motýlech. Den na to jsme syna vezli po "oblbováku" na sál a v plzenské nemocnici jsou krásně vymalované chodby a když tam Kuba viděl motýly, volal jak "opilý" MOTA MOTA MOTA (Modří vědí - tak se volá na motýly)
    Číst dětem je fajn. Kubovi je 11 a už občas nechce. A pokud ano, užívám si to.
    A nesmím zapomenout na jeho oblíbenou básničkovou TRAMTÁRII.
    magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdí, Svěrák u nás také v knihovně bydlí a nejen tam, jeho písničky nemají chybu a bez Cimrmanů bych asi neusnula:o)
      Díky a krásný večer, M

      Vymazat
    2. Dobrý večer. Nedá mě to nepřipojit se k debatě:) Právě jsem přečetla začátek Svěrákovi knížky "Tatínku, ta se ti povedla" a říkám si, že i kdyby to Anička nechtěla číst, tak si ji dočtu sama:) Manžel naučil našeho Kubu (9) poslouchat Cimrmana a on teď vždycky použije nějakou hlášku, když to nejmíň čekáme. A čte, rád a hodně, nedávno strávil celý sobotní dopoledne u knížky. Tak doufám, že to tak bude mít i Anička, až se naučí číst sama. Pěkný večer všem! Renata Náhlíková

      Vymazat
    3. VÍM ZNÁM A CHÁPU!
      Cimrmanem jsem postižená natrvalo a stejně tak i mí kamarádi...a je to absolutně super si do obyčejných vět vkládat Cimrmana!!!
      jen je problém, pokud mi to "ujede" v přítomnosti NEcimrmanologa.
      Ale stačila jsem si tak "vycvičit" i naši pediatričku, která mě zná odmala.
      Když kdysi vyplnovala jednu žádost pro syna, mluvila přitom nahlas a najednou slyším:
      "Matka - tak já Vás tam napíšu, ano?"
      A já:"Ano, paní doktorko, TO MOHU ŘÍCI S POCITY ČLOVĚKA, KTERÝ JAK SE ŘÍKÁ - BYL U TOHO":-)))
      (věta z Cimrmana)
      Myslím, že po svíčkové Karlštejnu kontakt.čočkách atd atd atd...je Cimrman opravdu český objev!!!!
      Magda

      Vymazat
    4. Ano, ano. Problém s hláškou, která ujede před NEcimrmanologem známe. To když se děda ptal, jak může mít Kuba papuče nahoře u nich a být dole doma (bydlíme v jednom domě s mými rodiči) a Kuba, naprosto vážně říká: " Já mu to vysvětlím. To bys nepochopil!"(myslím, že je to z Afriky). Tak to děda opravdu nepochopil a skoro se urazil, takže jsme to pak zachraňovali, jak se dalo:)

      Vymazat
    5. Děda zřejmě není briefingový typ:-)))))))))))
      Věřím, že jste to se svým humorem "vyžehlili":-))

      Já takhle kdysi urazila kamaráda, který otevřel hospodu. Kamarád byl pyšný, chlubil se, jaké má úspěchy a mě ujelo:"Cože? Tobě tam chodí lidi?!"
      (a jestli se nebudete zlobit za upřímnost - kdysi s bývalým přítelem v situaci..........
      "Kam se hrabe Bitner, to se nedá srovnat":-)))))))
      Omlouvám se:-))
      Magda

      Vymazat
    6. ...jeee, jsem si až teď všimla, že jsem se nepodepsala... pořád píše Renata Náhlíková Kam se hrabe Bittner je dobrý, to musím použít:) Tchán má hospodu a taky mu děsně vadí, že mu tam chodí lidi:) Jojo, Cimrman je prostě ze života! Renata

      Vymazat
  4. Moni, děkuji za tip na knížku. Máme doma velikou čtenářku (3. třída), od začátku školního roku už čte 4. knížku, takže všemožně hledám tipy, co pořídit příště a k Ježíškovi nesmí žádný rok chybět knížky, bez toho si to nedovedu představit. Takže se po ní určitě podívám. Hezký zbytek dne! Radka

    OdpovědětVymazat
  5. U takhle krásných dětských knížek mě zamrzí, že děti už nejsou děti.-)...četli jsme pořád a myslím, že to zafungovalo, u čtení, i přes vášeň k počítačům, kluci zůstali.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem teď darovala dětem kamarádky knihu "Muřinoh a Krchomilka" (Milan Valenta, Petr Válek). Je to jazykově pěkně napsaná kniha a co víc, opravdu krásně ilustrovaná. Doporučuji. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc povedená knížka, u nás bydlí už rok. Ovšem trochu jsem se při čtení bála, aby se dcera neinspirovala. Už jednou totiž školku opustila. Zakecala se se spolužačkou, co zrovna odcházela s maminkou, až na ulici ji dohnala paní učitelka, co si naštěstí všimla, že chybí.
    Zřejmě to je dědičné, neboť prvorozená školku taktéž jednou opustila. Dostihli jí u tramvaje. Prý se šla projít. Já jsem vyrůstala za přísnějšího totalitního režimu, tak jsem šla za školu "až" v první třídě :o)))))))))))

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den Moni, děkuji za tip, já na oplátku přidávám také jeden, a to knížku O líné babičce od Aleny Kastnerové, koupila jsem ji také jako dárek, chtěla jsem ji prolistovat u kávy a nakonec ji začala číst manželovi a dospělé dceři, výsledkem bylo, že se nám pití kávy protáhlo asi na 2,5 hodiny a velmi jsme se pobavili. Moc zdravím, máte krásný blog, vždy Vás doporučuji dceři učitelce, když dáte něco ze školy. JanaV.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, dovolím si zareagovat první, (v dobrém) závidím to, jak jste popsala tu 2,5hod "chvíli" s rodinou:-)) Na rovinu, to je neskutečná paráda V DNEŠNÍ DOBĚ.
      Přijde mi, že lidi se už ani nepotkávají ani u stolu...jeden jí u počítače, jeden u televize...doma jsou lidi po práci či starostech spíš vedle sebe než spolu a toto, no to je paráda!
      Moc Vám to přeji!!!!!!!!!!
      Magda

      PS. Ještě dodatek, syn nejraději čte na wc, což je pro mě v některých okamžicích vééééélmi kritické:-)) A my třeba začínali číst tak, že jsem objevila knihy PRVNÍ ČTENÍ, kde je velké písmo pro děti a malé pro rodiče, že si prostě čteme SPOLU.

      Vymazat
  9. Ahoj Mončo, dlouho jsem na blzích nebyla. Prošla jsem několik příspěvků z poslední doby a jen se kochám. Zaujaly mě i tvé učitelské příspěvky ... máš skvělé nápady a úžasný přístup k dětem.
    Krásné podzimní dny ... Věra

    OdpovědětVymazat
  10. Už se musím přidat! Ke komentáři a k holkám vůbec :)
    Blog máte pěkně psaný a sama se chystám nějaké recepty od Vás vyzkoušet. Nicméně za tip na knížku velmi děkuji.
    Naše dvě cácorky rády četly Kouzelná třída od Z. Pospíšilové nebo Školní strašidlo, Školní detektiv...tip ode mě zase na oplátku pro Vás...třebas :)

    A Vám (věra A.) vinšuji vše nej k svátku :)

    Ila

    OdpovědětVymazat
  11. U nás je donese Ježíšek. A já už se na ni taky moc těším. Jsem ráda, že jsem s ní nešlápla vedle.

    OdpovědětVymazat
  12. To vypadá zajímavě, díky za tip. Jendovi se určitě bude líbit ten název.

    OdpovědětVymazat
  13. Máte moc krásný blog... inspirativní.... díky!

    OdpovědětVymazat
  14. Probůh, už jednou mi text zmizel, takže snad se to teď podaří! Moniko, mám velkou radost, že si s dětmi čtete a ještě větší, že Kosprda a Telecí. Tu knížku jsem napsala, protože mi bylo smutno po školkových bačkorách své, nyní osmnáctileté, dcery. Takže Vám přeji, ať si užijete každou chvíli s Vašimi malými - a když to bude nad knihou a se smíchem, tím líp! Kosprda Vám ráda podepíšu - papousek.eva@gmail.com V úctě a s pozdravem Mgr.Eva Papoušková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evo, ani nevíte, jak velká čest je vidět Vaše slova tady♥
      moc si Vašeho opakovaného připojení cením a určitě knížku pošleme pro podpis.
      Jste laskavá.
      Krásné dny, spousty čtenářů a hodně nápadů na další skvělé náměty.
      monča

      Vymazat
  15. Takový malý tip na dárek k vánocům pro dítě - http://www.albatrosmedia.cz/frankuv-kouzelny-fotbal-15-box.html , já to koupila a trochu prolistovala a přijde mi to fajn :) A díky za super článek :)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥