sobota 25. října 2014

... domácí majonéza bez vajec ...



Už asi před rokem jsem dostala do mailu recept na domácí majonézu.
 Nechápu, proč jsem tak dlouho váhala ji zkusit. 
Příprava i samotná práce mi zabrala asi 2 minuty!
A chuť i bez vajec je skvělá. 

Domácí majonéza:

1 dcl kvalitního slunečnicového oleje
1/2 dcl mléka
lžička plnotučné hořčice
sůl
pepř
cukr
podle chuti

Vše rozmixujte tyčovým mixérem a  za 25 vteřin je majonéza hotová.
 Je odlehčená od vajec a velmi nás překvapila chuť...... pozitivně :o)
Škrtám další položku, kterou už nemusíme dávat do nákupního vozíku.

(A když přidáte na jemno nakrájené okurky a cibulku, máte domácí tatarku:o)



Dobrou chuť a dejte vědět, 
jestli také zařadíte do svého repertoáru další domácí produkt.
Krásnou neděli,

12 komentářů:

  1. Ahoooj.
    Asi hej, lebo koľkokrát som potrebovala do recepisu nejakú majonézu a doma nikdy nebola. A kupovať sa mi ju ani nikdy nechcelo, lebo treba iba časť a mne potom zvyšok stál zabudnutý v chladničke. Nedávno som dostala recept ale s vajíčkom. ... no kde ja zoženiem čerstvé vajce??? Takto si to pekne pripravím koľko treba a hotovo. Dííííík.
    Prajem pekný večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Moniko, super příspěvek! Mám tenhle recept už dlouho, ale ještě jsem ho nevyzkoušela, tak teď ho určitě vyzkouším. A dovoluji si vás ( tě ) pozvat na můj úplně čerstý blog:
    www.spoluustolu.blogspot.cz
    Přeji hezký večer, Klárka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Moni, musím říct, že tuto majonézu děláme už dlouho a je vynikající. Pěkný večer, alča

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, dělám ji taky je moc dobrá .....

    OdpovědětVymazat
  5. Už léta nekupuji dělám pouze domácí , ale s domácími žloutky .... vynikající za pár vteřin ... Šárka

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den. Moc děkuji,právě jsem ji vyzkoušela a byla výborná!!!!
    Krásnou neděli. Daja

    OdpovědětVymazat
  7. Moniko, děkuji za tip. Ráno jsem řemýšlela, co udělám k obědu a nakonec jsem se inspirovala u tebe a mělo to úspěch :-). Hezký zbytek neděle! Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Budu muset zkusit :o) Díky za recept, Moni :o) Hezký den, Štěpka

    OdpovědětVymazat
  9. Tento recept na majonézu znám a je skvělý :-)) krásné fotky, je z nich cítit pohodová rodinná atmosféra :-))

    OdpovědětVymazat
  10. A preco so slnecnicovým olejom?
    Ten predsa nikto nepouzíva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nerozumím.
      Nevidím nic špatného na používání kvalitního slunečnicového oleje, pokud na něm tedy nefritujete. Teploty nad 180°C spouští karcinogenní látky. A slunečnicový olej má stále své místo v kuchyni, né všude se dá použít olivový.
      Možná si jej pletete s řepkovým olejem, ale nikdy není psáno, abyste si nepoužívala olej, který Vám vyhovuje.

      Vymazat
  11. Dělala jsem ze sojového mléka bez hořčice a místo toho dala černou sůl která má intenzivní chuť a vůni po vajíčkách, přítel se nechal napálit a podfuk nepoznal.... :)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥