úterý 14. října 2014

... pravá slovenská mňamka ...


Milujeme bryndzové halušky a jedna dobrá duše si toho všimla:o)
V týdnu se jako blesk z čistého nebe objevil nečekaný balíček ze Slovenska.
Naďo, moc děkujeme♥ 
Ta čerstvá nepasterovaná bryndza se nedá s tou, co tady prodávají srovnat a balení v dřevěné dýze jsem viděla poprvé v životě.

Halušky:
nastrouhané syrové brambory
polohrubá mouka
vejce
sůl
voda

Vše smíchejte.
 Směs dělám vždy od oka.
 Nesmí být moc řídká, to by halušky nedržely tvar a hned se rozvařily. 
Nedělejte ani moc hustou a tuhou směs, špatně potom prolézá sítkem a hrozně bolí ruce:o)
Hmotu  poté propasírujte přes síto na halušky  do vroucí vody, 
kde  je vařte asi 10 minut.

Na pánvičce orestuji anglickou slaninu a jarní cibulku, přidám bryndzu,
 zakysanou smetanu, nechám rozpustit a je hotovo.



Naše nedělní odpoledne v obrazech.
Bylo božsky.






Mějte se všichni co nejlépe
S láskou, Monča.

15 komentářů:

  1. Moniko , já bryndzu taky miluji ... ale u nás ji nekupuji. Když občas zavítáme na Slovensko kupuji čerstvou od farmářů a spoustu tradičních slovenských dobrot.Krásný den...Šárka

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Mončo, jo není nad bryndzu od farmáře. Já ji kupuji v malém obchůdku na váhu, kde své výrobky dodávají přímo farmáři ze Slovenska a taky milujeme čerstvé domácí máslo z beskydských horských luk. Mňam.

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, halušky s bryndzou u nás doma milujeme všichni a děláme je celkem často :-) Opět krásné fotky! Hezký den!

    OdpovědětVymazat
  4. Halušky taky milujeme. Děláš mi chutě. Pavel

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, ty mi tedy děláš chutě. Halušky jsou u nás velmi oblíbené jídlo! Já a Terka je milujeme ještě s kysaným zelím (domácím a manželovi se moc povedlo :o)) - budou v sobotu!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Tuto klasickou slovenskou bryndzu kupuji v Makru. A doplním slovenskou slaninkou, kterou tam mají taktéž - nejlépe oravskou. :)
    Nerada bych někoho urazila, ale česká slanina z obchodů mi nechutná, asi jsem ještě nenatrefila na žádnou dobrou. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Monika, tak to som fakt netušila, že v Česku nie je dostať rovnako dobrú bryndzu ako u nás na Slovensku. Z Vášho blogu sa človek všeličo dozvie ... želám všetko dobré.

    Silvia

    OdpovědětVymazat
  8. Mončo, nádherné fotky a nalákala jsi mě na halušky..Přiznám se, že jsem je ještě nikdy nedělala..asi je zkusím..měj se krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
  9. Moni, u nas ficia hlusky tiez, chlaci su pravi Slovaci ;-D Dovolim si vsak malicku pripomienku k receptu, bryndza sa uz nevari, surova sa zmiesa s horucimi haluskami, to najzdravsie v nej varom zabijes. Tvoje recepty milujem, resp, cely tvoj blog, vzdy nedockavo cakam na dalsi prispevok:)....ten o "dlhej ceste" mi neda dobre spat, citim, ze musim k tomu nieco napisat, poslem postou, skusim sa na to este predsa vyspat.
    Ste velmi sympaticka rodinka, tesim sa na dalsie prispevky! Kvetka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvetko, děkuji, napsala jsem to špatně, spíše než povařit je rozpouštím:o)
      M.

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Moji, moc ráda Váš blog čtu, je prostě jedinečný a krásný. Úžasný fotky, které vždy pohladí po duši. Halušky s brynzou jsem ještě nikdy nejedla :) přeji krásný zbytek dne Barča

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji Vám Moniko za to, že nám necháváte nahlížet do Vašeho " deníku " ! Je to balzám na duši a oči a koneckonců i pro chuťové pohárky ( už jsem zkoušela několik Vašich receptů ). Asi před rokem mě na Váš blog upozornila kolegyně a od té doby se k Vám chodím kochat a nasávat krásnou pohodu ! Jsem moc ráda, že jste ! Fandím Vaší rodině !
    K mé závislosti na čokoládě naskočila ještě jedna - na Váš blog !
    Ať se Vám daří !
    Díky Anežka

    OdpovědětVymazat
  13. Moni a tá balená v drevenej dyhe býva najlepšia májová/květnová :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Monika vďaka za krásne fotky a bryndza je naozaj výborná,Ja si zvyknem robiť doma z ovčieho syra tak ak budeš mať záujem daj vedieť.Ty to hravo zvládneš.Prajem pekný víkend a vďaka za krásny blog.Jana Slovensko

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥