středa 1. října 2014

... školní panková ...


Krásnou středu vám všem.
Tady jsou "mí" pankáči těsně před hodinou H, akademie je za dveřmi.
Dnes a zítra vystupujeme.




Po uveřejnění článku z naší třídy jsem byla bombardována maily s nejrůznějšími dotazy a překvapilo mě, jak se o toto školní téma zajímáte a ať ještě něco pracovního....
Tady námět na výtvarnou výchovu. 
Kolorovaná kresba: tuš + anilinové barvy.


Metoda kritického myšlení, kterou využíváme od první třídy.
pětilístek
Mám s touto metodou skvělé zkušenosti.
Jak na ni?
Je jasně dané schema, to vidíte na fotu.
Na první linku napíší žáci o kom, nebo o čem píší.
Na druhou řádku přídavná jména, která nejvýstižněji určují danou osobu či jev.
Na třetí řádku slovesa, která jsou nejtypičtější.
Čtvrtá řádka je věta o čtyřech slovech.
Poslední políčko synonymum první řádky.

Je to perfektní metoda, jak si prověřit porozumění textu, pokud silní čtenáři čtou sami dopředu text, mohou efektivně využít našetřený čas:o)
Při pětilístku jsme velice omezeni,  je tedy důležité zamyslet se nad textem a udělat jakýsi výtah toho nejpodstatnějšího a nejdůležitějšího.
Z praxe vím, že už prvňáci jsou schopni tuto metodu bravůrně zvládnout.
Ideální k popisu jsou pro malé děti pohádkové postavy ...čert, Karkulka, Krakonoš .....
Na druhém stupni např. na  demokracii, stavovské povstání.... je jen na vás, jak  a do jakého předmětu tuto metodu začleníte.
Mé děti jsou už tak zpracované, že když jsme byli na kozí farmě, ptaly se mě, jestli můžou za domácí úkol udělat pětilístek na kozu???
:o)


Mějte pohodový den a škole zdar.

8 komentářů:

  1. Pětilístek také používám, je super. Držím palce, ať vám akademie dobře dopadne. Sama vím, kolik to stojí dřiny a úsilí. O čase ani nemluvím.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Mončo, tví pankáči jsou úžasní...I já používám pětilístek, moc se mi osvědčil a místo barevných koleček jsme měli v první třídě sovičky.Děti si každé ráno vzaly dvě sovičky a pokud jim zůstaly, byly odměněny razítkem, pokud jim zůstala jedna - tak se nedělo nic, když žádná . odnášely si navíc úkol..Přiznám se, že za ten rok jsem byla orazítkovaná až až..:o)..letos získávají žabáky..ale už nerazítkuji....jen oni si hezky poskakují , podle počtu získaných žabáků..Pro mě je to snadnější..Jinak makovice jsou nádherné! Měj se moc hezky...Inka

    OdpovědětVymazat
  3. Jojo, budete muset zavést ještě školní blog:). Super, díky za nápady, těším se na další...

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý večer,
    děkuji za inspiraci, jako neučitelku ale matku prvňáčka a školkáčka je to dobrá inspirace, i když momentálně bez psaní :o)
    Ať vystoupení dobře dotáhnete až do konce a hlaně se všichni dobře bavíte.
    Ještě bych měla dotaz k vašemu předešlému příspěvku s čtenářským deníkem...jaké knížky u dětí vedou? Co se jim líbí jejich očima, co rádi čtou? Děkuji a držím palce :o)
    Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Wau....no teda.... pékné.... o té metodě jsem toho moc neslyšela...mám taky třeťáčky a myslím, že bych to také dost využila-:)Mohu poprosit,že by jsi mi o tom néco písla na email, kdyby bylo trochu času nebo že by jsi poradila,kam se podívat...Diky moc a zdraví Jana z Brna ( Jana.hofy@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou super nápady. Díky za tipy.

    OdpovědětVymazat
  7. Dobré odpoledne Moniko, objevila jsem díky kamarádce Vaše tipy do výuky a mám z toho objevu velkou radost. Snažím se o podobný způsob výuky, ale zdaleka se mi to nedaří v takové míře. Učím na malotřídce, letos poprvé i výtvarku, což pro mě bude fakt výzva. Pokud souhlasíte, ráda některé Vaše nápady využiju ve výuce. Jinak opravdu zírám na zázrak, jaký skýtá prostředí Vaší třídy.. Zahřály mě také Vaše bejbypankové fotky, co jste od Kašpárka dělali? Loni jsem na toto téma měla celoroční hru, letos se do něho chci také pustit. Opět tochu váhám, protože si nejsem jistá reakcí rodičů na vesnické škole, ale loňská reakce odmítavá nebyla, tak uvidíme :). Přeju Vám spoustu energie a dalších skvělých nápadů. A velký dík za to, že se o ně dělíte. Pěkný den přeje Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, děkuji moc. Budu jen ráda, pokud budete využívat, co potřebujete:-)
      Krásný víkend, M.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥