čtvrtek 20. listopadu 2014

... adventní věnec ...


Příští víkend, je to neuvěřitelné, zapálíme první svíčku.
A tak je nejvyšší čas vymýšlet, jaký letos umotat.

Otcem adventního věnce je
Johann Hinrich Wichern.
Ten se krom jiného věnoval městské misii a založil v Hamburku školu pro chudé.
Děti se ho neustále ptaly, kdy už budou Vánoce.
A tak pro ně zkonstruoval roku 1839 názornou pomůcku ...
 ... veliké kolo se čtyřmi velkými bílými svícemi a mezi nimi šest menších červených.
Malé svíčky se zapalovaly každý den a velká bílá o adventní neděli.

Zvyk se rychle rozšířil, počet svíček se  ustálil na čtyři a my alespoň víme, komu za tuto dekoraci, bez které by to snad ani nebyly Vánoce, poděkovat.


Na věnec jsem použila:
 jehličí, větvičky svídy, šípky, 
větvičky z modřínu se šiškami a červené a bílé kuličky 
z výtvarných potřeb.
 Sháněla jsem přírodní, ale u nás jsem nic neobjevila.





Anděla už asi není nutno představovat. 
Mnohé jste mi posílaly fota, jak jste si je už vyrobily samy doma.
Snad pro nováčky.

Anděl:
špalek, veliký hřebík, drátek, polystyrénová koule, karton na křídla, obinadlo a sádra.

Kouli a křídla zabalte obinadlem a potřete sádrou. 
Nechte zaschnout. 
Křídla přilepte tavící pistolí, nebo přitlučte malými hřebíčky.
Hlavu nasaďte na veliký hřebík, který jste přibili do špalku.
Z drátku umotejte kolečko a vpíchněte do koule jako svatozář.


Přeji vám radost z tvoření.

16 komentářů:

  1. Moni, věnec je nádherný a tvé anděly obdivuji od prvního dne, kdy jsem navštívila tvůj blog. Přeji krásné tvořivé dny:o). Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za inspiraci. Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Moniko, jsem ráda, že vím opět něco nového, děkuji :-) takže poučena....vrhnu se o víkendu na tvorbu adventního věnce a budu u toho vyprávět našemu synovi, kde a proč vznikl a náš Honzík bude rád, že ho vymyslel Johann :-) Andělem jsi mě inspirovala již minulý rok .... vyrobila jsem jich hned několik a zabydleli se nám nejen doma, ale i na terase .... mám je moc ráda .....zdravím NA KOPEČEK ... Lucie
    p.s. dnešní Tomášovo SOS bylo velmi milé počtení ....http://slovo-od-slova.blogspot.cz/....oba jste báječní a neskutečně k sobě pasujete, moje babička vždycky říkala "jako hrnec s pokličkou" pa L.

    OdpovědětVymazat
  4. Moniko, věneček máš krásný, takový jednoduchý a moc pěkný. Jo jo, letí to, letí. Příští týden už rozsvítíme první svíčku.
    Krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  5. veniec je moooc krasny.. to uz sa zapaluje prva sviecka? moje nervy pomoc chytam paniku :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný věnec. Krásný anděl. Moc děkuji za stálou inspiraci. Těším se na každé vaše psaní. Díky, že jste. Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, nádherný věnec. Anděly jsem si u Tebe zalíbila už loni a jednoho "prcka" mám od loňska taky doma :-)) Hezké předadventní přípravy

    Anička

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Moniko, věnec je nádherný ,mám ráda červenou barvu. Díky,za vaše tvoření a recepty .
    Hezký víkend,
    Petra

    OdpovědětVymazat
  9. NÁÁDHERA,LONI SE MI LÍBIL ADVENTNÍ TRUHLÍČEK DO PŘÍRODNA CO JSI VYRÁBĚLA A JÁ SI ŘEKLA,ŽE SI HO PŘÍŠTÍ ROK VYROBÍM A TAK JSEM CELÝ ROK OPATROVALA OBRÁZEK CO JSEM SI VYTISKLA.ALE TEĎ?NEVIM,ZDA NA NÉJ DOJTE,PROTOŽE TENTO JE TAKY NÁDHERNEJ.MÁŠ MOC ŠIKOVNÉ RUCE,MONČO.PA KLÁRA

    OdpovědětVymazat
  10. Holt v jednoduchosti je krása. Opravdu moc se mi ten věnec líbí. Budu muset během procházky s Esterkou nasbírat v lese taky nějaké jehličí a větvičky :-). Děkuji za inspiraci.
    Krystyna

    OdpovědětVymazat
  11. Tak nevím - je ten věnec krásně jednoduchý nebo jednoduše krásný? :-) Asi obojí a ve mě propuká těšení se na Advent... Zavoněl až k nám do Radotína :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Moni,věneček je krasny a anděl take.Jsi šikovna obdivuji tě už dlouho.

    OdpovědětVymazat
  13. Ten anděl je dokonalý......oněměla jsem úžasem...:-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥