čtvrtek 13. listopadu 2014

Duch letošních Vánoc ...



...bude u nás jako tradičně v těchto přírodních červeno- zelených  a přírodních barvách.

Není nad klasiku.

Musím se usmívat, když se ohlédnu ... 
I já si za ta léta prošla různými barevnými obdobími vánočních dekorací...přes modrou až po měděnou a zlatou! Kolik krabic s ozdobami na stromeček jsem už rozdala!
Ale myslím, že této klasice už zůstanu věrná
Dárky jsem balila v rychlosti v mezičase, kdy byla Terezka v hudebce a Betynka ve školce.
Dárky balím vždy hned po nákupu z praktických důvodů.
 Lepší, když najdou něco zabaleného, to se dá nějak uhrát :o)
Ale letos jsem se při nákupu dárků trochu styděla. 
I k nám dorazilo období Barbie.
 Ale že si daly holky načas, to oceňuji. 
Terka si letos od Ježíška přeje jen Barbie a Kena a ještě lépe ..... v autě.
No, přání se mají plnit nejen o Vánocích.




Stromeček je loňský, nebojte, nezbláznila jsem se:o)
Jen dokres koláže :o)))






A co vy a střídání stylů a dekorací?
Také jste prošli několik barevných trendů, než jste se v něčem nadobro zhlédli?

Často píšete, že vás nebaví balení dárků a balíte na poslední chvíli.
Škoda, že nebydlíte poblíž, já zase tuto činnost miluji a hned bych vám pomohla:o)

Mějte se krásně,

50 komentářů:

  1. Kouzelné dárečky, Mončo. Krásně zabaleno. Ani bych nemusela mít obsah, takto s krabičkou bych si vystačila :-) U nás také červeno, zeleno, bílé Vánoce a nehodlám na tom nic měnit. A jak je to u vás s nadělováním od Ježíška, naděluje úplně všem v rodině a od každého? A jak u Vás probíhá Štědrý den? Každá rodina má jiné tradice, jak ho tráví, u nás nesmí chybět krmení zvířátek, výlet, nejlépe spojený s procházkou ve sněhu, pouštění lodiček, koledy, pohádka..zatím se nám daří oddalovat slavnostní večeři a nadílku od Ježíška na co nejpozději, tak se to dá stíhat..ale děti dorůstají, tak to bude asi brzy jako v jiných rodinách, večeře třeba ve čtyři hodiny :-) Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko,
      Štědrý den patří mezi nejnabitější dny v roce. A každoročně máme co dělat, abychom vše stihli.
      ... chodíme do lesa dát do krmelců a ozdobit stromek zvířátkům, na čaj a vánoční dort, do kostela na odpolední mši, pro betlémské světlo, které rozvážíme, rozsvěcíme svíčku u našeho dubu, lijeme olovo, pouštíme lodičky, zpíváme a hrajeme koledy, do toho klasika večeře a nakonec to nejhezčí pro děti ... dárky. My si s T. moc nedáváme, jen malý symbolický, aby se holky nedivily, že na nás Ježíšek zapomněl.
      A druhý den jdeme "povinné" kolečko po celé rodině.
      Krásný večer, Monča

      Vymazat
    2. Tak musíte toho stihnout tedy také spoustu! Ale samé příjemné věci, už jsem úplně krásně naladěná :-) S manželem a dárky to máme nastejno. A můžu se zeptat, jak to máte s dárky při "povinném" kolečku po celé rodině? Řešíme to každý rok a pořád nemůžeme najít optimální řešení, tak hledám inspiraci..děkuji a krásný večer

      Vymazat
  2. Moni, nádherné, krásně zabalené a musím říct, že přesně takto se mi to líbí. Také jsem vystřídala několik stylů a barev - přes zelinkavo.fialkovo-tyrkysové, čokoládově-smetanové, červeno zlaté, k smetanovo-bílo-červené v přírodním tónu, doplněné hodně větvičkami, buxusem, šiškami, hyacinty. Tohle mi asi zůstane na dlouho, jako bych přesně tenhle styl hledala. Moni, chtěla bych se zeptat, kde jste sehnala ten "obyčejný" hnědý jakoby pruhovaný papír. Já ho sháněla už loni, ale bohužel bez úspěchu. Je jednoduchý, ale tak nádherný a krásně si s ním dá vyhrát. Kdyžtak předem děkuji za odpověď! PS: U nás máme zatím "pouze" knížky pro děti a dnes jsem jim koupila každému krabici na lego. Jenže jsem šikulka, mám bolavá záda a jak jsem se natáhla, jedno víko mi upadlo, a kousek víka v rohu se uštípnul. Nejdříve jsem byla nešťastná, ale pak jsem si řekla, že hold i Ježíšek dělá chyby a snad mu to obdarovaní odpustí :-) Mějte se moc hezky! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přírodní papír mají ve větších rolích v Nanu Nana. Kupovala jsem ho v Plzni. Já už mám papír připravený, ale dárek ani jeden. Děti si přejí jediné- zakrského králíčka. Toho jim Ježíšek nemůže přinést že 2 důvodů, syn je astmatik a bydlíme ve 2+1. Eva

      Vymazat
  3. Moni, máš to krásné. Taky už začnu balit :-D Jojo, barvičkami jsem si taky prošla.... Začínala jsem staročeským stromečkem - slaměné, dřevěné ozdoby, sušené pomeranče, jablíčka, perníčky, červené mašličky.... pak jsme se přestěhovali a vymalovali, tak jsem ladila do barvy výmalby a měli jsme stromeček do měděno-oranžové barvy, pak zlatý, pak zlato-bílý a teď už mě několik let drží bílá barva. Takže letos bude opět bílý a dárečky balím také do bílé se stříbrnou :-) A na půdě mám několik krabic různých ozdob... Ty oranžové už fakt nepoužiju :-)
    Papa
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  4. Mončo, máš ty dárečky opravdu nááádherně zabalené. Taky jsem milovnice balení dárků a letost jsem právě přemýšlela nad podobným stylem balení. Můžu se zeptat, kde sháníš ten přírodní papír? Já vím, že takový mají v papírnictví, ale je jen hnědý a nemá takový ten proužek :) Je to fakt krásný! Musim si to jít prohlédnout znovu. Měj se krásně. Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo,
      tento papír je z Marks&Spencer. Kupuji papíry zásadně až po Vánocích na další rok. Vyjde to mnohem levněji a mám připravený papír, když už od září balím:o)
      Ale i v Ikea je , jen asi bez těch proužků.
      M

      Vymazat
  5. ahoj, monika :-) na vas som hned myslela, ked som si listovala aktualne marianne bydleni a natrafila na obrazove prispevky od blogeriek. myslim, ze ste chybali zo zoznamu a to nespravodlivo! mate velmi prijemnu stranku a krasne veci vychadzaju spod vasich ruk :-) tak mozno nabuduce... ak by vas mohli "nominovat" citatelia blogov, davam vam svoj hlas :-) vsetko dobre z SK. klara

    OdpovědětVymazat
  6. Každý rok máme jiné barvy papíru, jiný styl zabalení. Letos se chystám na bílo-zlatou kombinaci ;-) Stromeček je pořád stejný - červeno-zlatý

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Moni, jak čtu, různými styly a barvami jsme prošla asi každá. Děti říkaly, že je stromeček smutný, když jen dvě barvy, tak jsme se vrátili ke klasice, vytáhla jsem i staré ozdoby, dokonce něco přikoupila na aukru, nakonce skleněné ozdoby mají tady v Čechách historii a náš Dvůr Králové výrobu stále drží a mají i podnikovou prodejnu.
    Zabaleno máš úžasně. Papír by mě také zajímal, že by Ikea?
    Díky za inspiraci.
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daní,
      papír je z Marks&Spencer, lońská kolekce. Kupuji papír po Vánocích.
      Mějte se krásně.

      PS: Terezka teď začala sama hodně šít cokoli, zrovna došila náramky a anděla a hádej z jakých látek??? děkujeme ještě jednou.
      M

      Vymazat
  8. Jak tak koukám, napadlo mě, jestli holky ještě věří na Ježíška, protože asi maminčino nádherné a specifické písmo na balíčcích poznají. Máš vše překrásně a nápaditě zabaleno. Já na to vůbec nejsem, u mě je zázrak, když dárek skončí zabalený v papíře a převázaný stužkou, ale ty tvoje mini doplněčky se mi líbí. No, přiznávám, v poslední době mi hodně pomáhají i kupované vánoční dárkové tašky:-)))
    U nás vládne modrostříbrná kombinace, ale už dokupuji měděnou:-)))) Červená je u nás tabu, asi následky z dětství:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, věří. Jen 8letá Terka říká, že Ježíšek kreslí a píše jako já :o))))))
      M

      Vymazat
    2. Já zase synovci říkám, že Mikulášovi a Ježíškovi chystám dárky, ale předávají je oni, nechávám jim je za oknem:-)))) Tím je vyřešen problém, proč šité dárky vypadají jako ode mě, nebo když viděl, že jsou u mě rozešity:_)))

      Vymazat
  9. Ahoj Moni, náš vánoční strom se každoročně halí do červené s režnou. Prostě styl venkova. Textilní ozdoby si šiju sama, mamka háčkuje, k tomu trochu skleněných, slaměných a dřevěných ozdob. Strom má 2 metry, takže ozdob je třeba moc. Rodiče mají ozdoby režné s bílou a je to taky moc hezké, jemné. A papír jsem taky vždycky používala stejný jako ty a letos se mi v Ikea líbí i zelená série, takže to letos asi vyhraje. Dárky balím moc ráda a vždy si s tím vyhraju. Stáňa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, letos se Ikea konečně vrací ke klasice. Poslední roky to nebyl můj šálek kávy.
      Ať se daří, M.

      Vymazat
  10. Ahoj Moni, taky jsem v mládí začínala s barevnými baňkami, ale jakmile se začaly na trhu objevovat dřevěné, slaměné ozdoby,vykrajovátka na perníčky,tak jsem přešla na klasiku a té se držím dodnes.Takže červeno zelená.Balení máš moc pěkné,letos se chystá na takovou kombinaci také. Hezký večer,Dáša Havířov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si, Dášo, také dělám perníčky, navazuji na šňůrky staré pracny, dělám papírové ozdoby a šiji srdíčka. Je to radost, ještě že ty Vánoce jsou, viď? :o)
      papa, M

      Vymazat
  11. Obdivuju, že máš hotovo ;) já jsem už vystřídala zeleno-bílou, zeleno-červenou, červeno-bílou a letos to bude asi jen bílá... + spoustu jehličí, jsem zvědavá :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Moni co se týče barevné palety barev na vánoce tak je to pořád stejné... červená vládne a jinou jsme nikdy neměli:)) Od doby co nebydlím s rodiči tak u mě vládne bílá, stříbrná a barva jehličí:)) Červená je hold klasika stejně jako kapr:)) Krásné dny. Lucie

    OdpovědětVymazat
  13. Mám zcela stejné barevné ladění i zdobení:-) Miluju severskou kombinaci barev a ozdob. Chtěla jsem zkusit i jinou, ale nakonec mi to prostě nedá :-) A dárky balím moc ráda. Možná mám rozluštění pro ty, které nebalí rády - loni se mi stalo, že jsem některé dárky sehnala až na poslední chvíli a balila je na Štědrý den. A když se za pár hodin (doslova) obaly sundaly... připadalo mi mé snažení skoro zbytečné. Letos si dávám pozor a dárky chci mít koupené a vyrobené do konce listopadu, abych si krásu obalů stihla užít:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, já se z toho zblázním. Ten rok tak rychle sletěl a za chvíli je tu zase advent... Dárečky máš krásně zabalené - už to tu někdo psal, i mně by stačily už jen ty zabalené krabice, bez obsahu :-)) Barevnost - to mám asi stejně jako Ty - já si nemohu pomoci klasika červená-bílá - to je moje srdcovka. A není se čemu divit, červená je má nejoblíbenější barva. Krásné přípravy Anička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, máš pravdu, celý rok odsviští ani nevím jak. A rok od roku se to zrychluje:-(
      pa, M

      Vymazat
  15. Děláš to přesně jako já. V okamžiku kdy přinesu dárek domů, ihned ho zabalím. To má původ v dětství mé dcery, která pravidelně dokázala vyštrachat dárky odevšad, takže jsem je zabalila a neschovávala, poněvadž se mi kolikrát stalo, že jsem dárky našla i v květnu. Ale hlavně, jsem schopná, pokud to není zabalené, darovat vše hned. Má oblíbená barevná kombinace je červeno - bílá - zelená. Stromeček zdobím spíš v anglosaském stylu. Letos poprvé bude za 24 let u našeho vánočního stolu o dítě méně. Mám Vánoce ráda, ale tohle nesu špatně. Děti by nikdy neměly dospět :-D. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak , Ivo.
      Naše Bety, ač je jí jen 5, stále říká, že nechce být veliká. Vidí u sestry, že ta škola není jen med, jak se ve školce dětem říká a chce být prý stále mé miminko.
      Budu si jí muset natočit a pouštět jí to v pubertě, až se z nás stanou ty nejotravnější lidi na planetě:o)
      Krásný víkend, M

      Vymazat
    2. Milé holčiny, reaguji na paní Ivu. U nás se stalo, že mi v jednom roce odešli syn i dcera, to byl nejhorší Štědrý den v mém žiovtě, pro lítost jsem nemohla u večeře ani polykat, ta jejich dvě prázdná místa u stolu. Další rok dcera koupili byt a mysleli, že budou také tam, odpol dovezli dárky, odjeli a začala chystat večeři a pak se v tom nedodělaném neútulném bytě rozbrečela, bylo jí smutno, naštěstí přítel měl pochopení, manžel doma také říkal, proč nezůstali, tak skočili do auta, my počkali s večeří a je to tak nastálo. Nyní už máme vnučku (4 roky )a prožíváme zase ty krásné vánoce, s dětičkami je Štědrý den a Ježíšek nejkrásnější.
      Syn takto tráví Štědrý večer s druhými rodiči. Na vánoce, pokud to jde, by rodina měla být spolu. Dana z Podkr.

      Vymazat
    3. Milá Dano, naprosto souhlasím s tím, že má být v těchto dnech rodina pospolu, ale dcera se zamilovala za oceánem, tak to cestování je poněkud problematické, hlavně po finanční stránce. Dostudovala, dospěla v sebevědomou mladou dámu, která si umí v životě poradit. Za to jsem ráda, jen je mi strašně smutno při pomyšlení na Vánoce. Ale je to život. Je pořád lepší si po sobě vzájemně stýskat, než mít v rodině nesváry a ošklivé vztahy. Vím, že má ještě čas, ale těším se tajně na vnoučátka :-D. Iva

      Vymazat
  16. Ahoj Moni.....jsem úplně nadšená... loni jsem měla úplně stejný papír, tedy ten hnědý - přírodní !!!! také jsem zdobila jen provázkem a malovala jsem obrázky, takové osobní, jako přídavek k dárečku :-) na balení dárečků se vždycky vyřádím :-D jenže balím pravidelně v noci před Štědrým dnem ....vím jsem hrozná....já prostě obdivuju všechny lidičky, kteří mají v sobě tolik osobní disciplíny, že mají již před adventem všechny dárky NEJEN NAKOUPENÉ.....ale ZABALENÉ ....pro mě neskutečný výkon, hodný vyznamenání!!!!! zdravím NA KOPEČEK...Lucie

    OdpovědětVymazat
  17. Já vždycky přečtu příspěvek. .. ale přiznám se, že už ne všechny komentáře. ... :-) je jich tu moc :-) Dobrou :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Duch letošních vánoc. ...... vánoční koleda..... úžasnje film :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, Pavle.

      Já jsem na tom stejně, komentáře v jiných blozích nečtu tedy vůbec:-(
      Krásný víkend k vám do hor,
      Monča

      Vymazat
  19. Ahoj,
    snad tu už ten dotaz nebyl, ale z jakého materiálu je tiskátko sněhové vločky? Ten vršek je guma? A je doma vyráběné, nebo kupované? Moc se mi líbí jeho použití, opravdu.
    Jinak, protože komentuji tenhle blog poprvé, chci zmínit i celkový dojem, který z něho mám. Ale nechci upadnout se opakujících se slov chvalozpěvu, tak řeknu jen to, že jsme se s přítelem shodli, že bychom chtěli jednou bydlet taky tak podobně hezky jako vy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko,
      razítko je kupované a je to dřevo + gumový konec na tisknutí.
      Děkuji za milou návštěvu, M

      Vymazat
  20. Moni, rozmýšľam aké farebné fázy u nás boli. Začínala som s klasikou červená, zlatá a zelená. To mi vydržalo pár rokov. Potom prišla biela a zlatá, potom biela a strieborná, potom biela,zlatá a zelená( bez červenej), potom klasika biela,červená a zelená a opäť biela. Tento rok mám dilemu a preto budú asi stromčeky dva. Jeden na poschodí pre dcéru a jeden dolu v obývačke. I to je riešenie, keď sa človek nevie rozhodnúť. Tie vaše Vianoce sa mi minulý rok veľmi páčili, Stromček so šitými srdiečkami vyzeral skvoste. Darčeky balím na poslednú schvíľu, pretože ešte vždy niečo dokupujem, ale nemá z toho stres, práve naopak robím to rada. Pekný deň.
    Andrea

    OdpovědětVymazat
  21. Mám podobný vývoj, zkoušela jsem snad všechny možné kombinace, ale ustálila jsem se na červené, bílé, max. stříbrné a zelené... letos už mám téměř nakoupeno na výzdobu (každý rok něco přikoupím nebo vymyslím a už se mi to nikam nevleze :-)). mám dřevěné sáňky, medvědy z oříšků, pár květin od SIA (jsou dost drahé) na dokreslení atmosféry, kostkované stužky bílo-červené, zelený mech nám roste na zahradě a voňavé větvičky také, spíš do přírodna. Už se moc těším i na výzdobu u vás na kopečku.

    OdpovědětVymazat
  22. Milá Mončo, Váš blog navštěvuji pravidelně, je pohlazením po duši.Rádabych se optala zda kuchyň je dělaná na míru,nebo je kupovaná v Ikee.Děkuji a přeji slunečný prodloužený víkend. Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní,
      moc děkuji za milá slova.
      U nás je vše IKEA :o)
      Ale tuto kuchyň Stat už bohužel od loňska neprodávají:o(
      M.

      Vymazat
  23. Krásné to máte,Moniko,moc!Prosím,kde se dá sehnat razítko a promiň,ze se hloupé ptám,to existuje bílá barva na tisknuti?Já mám razítka z Tchiba,ale vždycky jsou ty podušky s barvou barevné... bílá vypadá krasne!Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko,
      barvu jsem použila temperu:o)
      Také nemám bílou tiskací, ale myslím, že někde by se sehnat dala.
      Razítko je z výtvarných potřeb Idea Creativ v Berouně. Mají i e-shop:o)
      krásný víkend,
      Monča

      Vymazat
  24. Nádherné, loni jsem balila ve stejném duchu a vzhledem k tomu, že mi papír zbyl, tak tomu bude stejně i letos. A zrovna jsem dumala, zda už začít balit, zda to není brzy, ale jak vidím, není.
    Díky za "povzbuzení".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, já balím někdy i v září :o)
      Krásný víkend,
      monča

      Vymazat
  25. Moniko máte to moc krásné, můžu se zeptat, kde jste sehnala ten bíločervený provázek? Já ho nikde nemůžu objevit. Děkuju a přeji hezký den Ivana

    OdpovědětVymazat
  26. např. Ikea, ale i výtvarné potřeby.
    M

    OdpovědětVymazat
  27. Mončo to je nádhera :) Po hodně dlouhé době jsem se dostala v klidu k počítači abych se podívala co je nového a najdu tuhle nádheru :) Takové dárky musí být radost dostávat ...

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥