pátek 14. listopadu 2014

Vzkaz od dětí ...


Maminko a tatínku, prosím ....

... mám ještě moc malé a nešikovné ruce. 
Nechtělo jsem rozlít mléko z hrnku.

... mám krátké nožičky.
 Zpomalte, prosím vás, nemohu s vámi udržet krok.

... nebijte mě, když si chci osahat něco, 
co je lesklé a pěkné-
nechápu to.

... dívejte se na mě, když vám něco říkám.
Dáváte mi tím najevo, že mi nasloucháte.

... moje pocity jsou snadno zranitelné. 
Nehledejte na mně po celý den chyby.
 Nechte mě, abych se párkrát spletlo bez toho, 
abych si připadalo hloupé a neschopné.

... nečekejte, že postel, co ustelu a obrázek, který namaluju, bude hned dokonalý.
Mějte mě rádi za to, že to zkouším.

... pamatujte, že jsem dítě, né malý dospělý.
Někdy nerozumím tomu, co mi říkáte.

... mám vás tolik rádo.
Mějte mě proto rádi jen za to, že jsem-
 né kvůli věcem, které dokážu.

                                                          Vaše dítě

Toto mi přišlo před nějakou dobou do mailu. 
Nemohla jsem si ta něžná moudra nechat pro sebe.
Vždy mi naskočí slzy, tak posílejte dál.
Kéž by děti tato slova nemusely k dospělým ve skrytu duše vysílat.




Dnes jsem dětem ve škole vysvětlovala, proč budou v pondělí doma a myslely si, že jim vyprávím minimálně o době, kdy žili dinosauři.
Nejdřív padaly názory, že je to kvůli Sv. Martinovi, potom také kvůli branným dnům :o)))
Z tabule se na nás přitom stále usmívá Václav Havel
 a toho jsme s některými dohromady opravdu dali:o)


Tak to není ještě tak zlé s nastupující generací.

Mějte krásný prodloužený víkend.
A za sebe Vám, pane prezidente, tam nahoru děkuju.

7 komentářů:

  1. Milá Moniko, čtu váš dnešní citát a brečím, moc se to nedá zastavit a ani se nesnažím. Vybavují se mi vlastní chyby, které jsem dělala při výchově starší dcery a které se snažím teď po 15 letech neopakovat u mladší. A přesto přes všechno doufám, že holky ví, že je miluju a vždycky budu. To se nezmění ať už je život odfoukne kamkoliv a blahořečím mobilům a pc a nevím čemu, ob den se slyšíme se starší a pro mladší "rádio" za chvilku pomažu do družiny a pěkně si to dnešní odpoledne užijeme. Přeju krásný prodloužený víkend Pavla

    OdpovědětVymazat
  2. Ach Moni, po tváři se mi koulí slzy jako hrachy, které se sypou ze sklenice a není možné je zastavit. Díky za příspěvek a užijte si prodloužený víkendík.

    OdpovědětVymazat
  3. Moniko, krásné citáty! Už dávno jsem pochopila, proč babičky jsou laskavé, nezlobí se a nerozčilují. Tohle mají už asi dávno za sebou a chápu děti jinak než my, uspěchané mamky :) tak jen si to hezky zapamatovat, až budu mít sama vnoučata.
    Děkuji Vám za Váš krásný blog, je to pro mě vždy pohlazení si tady přečíst milé řádky a podívat se na krásné a vtipné fotografie!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Moni, moc krásné..s dovolením použiji a přepošlu rodičům..Krásný víkend.Inka

    OdpovědětVymazat
  5. Ježiš, to je tak krásné, tak dojemné! Když to tak čtu, mám pocit, že jsem pořád duší více dítě než dospělý :D


    http://anesagill.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, až mi naskočila husí kůže, jak krásně jsi to napsala.
    krásný den Majka
    jo a ty pytlíky na těch vidlích jsou teda fakt parádní.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥