pondělí 17. listopadu 2014

Zapečný ratatouille s bešamelem ...


Předem bych se ráda omluvila za nefotogeničnost dnešního menu.
Moc krásně dnešní oběd nevypadá, ale chuť je božská.
Dnes jsem se inspirovala, nebudete tomu věřit, ve školní jídelně.
Onehdy jsme něco podobného měli k obědu a strašně mi to chutnalo.
Zkoumáním chutí jsem se snažila přijít na to, jak na to :o)

Jako první si uvařte brambory ve slupce.
Oloupejte a nakrájejte na plátky.

Ratatouille:

1 cibule na malé kostičky
1 cuketa
1 lilek
Jako první orestujte cibulku na olivovém oleji, osolte ji,
přiklopte pokličkou a nechte ji asi 5 minut dusit.
Cibule pod pokličkou pustí šťávu a je daleko příjemnější.
Přidejte na kostičky nakrájenou zeleninu, orestujte asi 6 minut spolu s cibulí ,
 přidejte bylinky:
bazalka, oregáno, provensálské, rozmarýn, sůl a pepř
a zalijte propasírovanými rajčaty.
Povařte asi 5 minut.

Orestujte kuřecí nebo krůtí maso nakrájené na malé nudličky.
Já přidala trochu sladké papriky, provensálské koření, hořčici, sůl, pepř.

Připravte si bešamel.
Rozpusťte 3 velké  lžíce másla, zasypte 3 lžícemi hladké mouky a minutu orestujte. 
Přidejte sůl, pepř, muškátový oříšek.
Přilijte asi 500ml mléka a za stálého míchání počkejte, až bešamel zhoustne na řídkou kaši,
 povařte asi 5 minut a nepřestávejte míchat.

Orestované maso i bešamel spojte s ratatouille (čti ratatuj)
Do zapékací mísy vrstvěte brambory a tuto směs a opět do kola, než vám obojí nedojde ....
Brambory jsem nesolila.
Na poslední vrstvu jsem nasypala parmezán.
Zapečte v troubě při 200°C asi 30 minut.





Krásný den a dobrou chuť,

5 komentářů:

  1. Náhodou to vypadá nádherně, hned bych zabořila lžíci ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za báječný recept, já si to uvařím bez masa nebo se sojovým :-)) a fotky jsou skvostné :-))

    OdpovědětVymazat
  3. hmmm...vypadá to krásně :) A vůbec to není nefotogenetické. Musím se přiznat, že mě moc zaujala ta zapékací mištička ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Musím se přiznat, že slintám :-D Určitě recept schovám a vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, akorát obědvám tenhle recept a vynikajicí, můžu jen a jen doporučit :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥