pátek 9. ledna 2015

Domácí housky ...


Dnes jsem si připadala, jako bych si kupovala nějakou zakázanou drogu.
Rozklepaná hladem jsem si při měsíčním nákupu koupila dvě bagety:o)
 Po dvou a půl letech jsem koupila pečivo.
Co jsme se nastěhovali na vesnici, začali jsme péct chleba, bagety i rohlíky.
Každý se vždy zhrozí, kde na to brát čas.
Velkým pomocníkem je mi při pečení bílého pečiva  domácí pekárna.
Vše uhněte, nechá vykynout a já za několik málo minut jen uhnětu bulky,
 nebo vyválím rohlíky.
Práce nula nula nic a výsledek úžasný.

Domácí housky:

240 ml vlažné vody
240 ml vlažného mléka
2 vejce
3/4 kostky droždí
3 lžičky soli
5 lžic olivového oleje
840g hladké mouky

Vše dám do pekárny a po hodině a půl vyválím asi 15 kusů bulek na housky.
Má kamarádka Věrka mi dala nečekaný a praktický dárek.... razidlo na hvězdičkové housky.
Zase nečekaný a krásný dárek.
Díky moc:o)
Ale pokud nemáte tuto pomůcku ... buď použijte nůž, nebo nechte housky 
bez vzoru jako hamburgerové.
Bulky  položte na plech s pečícím papírem a nechte ještě asi 40 minut kynout.
(Vyražte hvězdičky)
Poté je potřete vodou ( to budou matné), nebo rozšlehaným vajíčkem ( to budou lesklé)
Posypte kmínem, hrubozrnnou solí či mákem ...kdo má co rád.
A pečte asi 20 minut při  230°C.



Dobrou chuť

19 komentářů:

  1. Milá Mončo, máš moc krásný blog... Houstičky vypadají moc dobře. Já dělám trochu jiné, a i když jsou také moc dobré, ráda vyzkouším nový recept. Děkuji za něj. Hezký den, Radka

    OdpovědětVymazat
  2. Pečivo vyzerá krásne, recept uložený. Moja mamina nekupuje chlieb niekoľko rokov. Sama si ho pečie v klasickej peci a plánuje tak robiť dokedy bude vládať . Pekný víkend Lenka.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta formička je úžasná, tu vidím poprvé.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné houstičky. Taky peču často domácí pečivo. Razidlo na hvězdičky nemám, buď housky pletu nebo jako razidlo používám kráječ na jablka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alí, to je super vychytávka:o)
      M

      Vymazat
    2. Není to můj nápad, narazila jsme na něj někde na netu. Houstičky podle vašeho receptu jsou právě v troubě :-)

      Vymazat
  5. Mončo také mám několik receptů, ale vyzkouším i tvůj, právě odpočívají na plechu než se půjdou zahřát do trouby. A v mezidobí jsem dnes dělala jablkové lívance : 300 ml mléka, 300 g polohrubé, 300g nahrubo nastr.jablka, 1prášek do pečiva, 1 vejce, špetka soli, lžíci cukru, 3lžíce ovesných vloček a skořicový cukr. Polité javorovým sirupem - mňamka. Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Housky dopadly skvěle a všem nám moc chutnaly. V týdnu budu zadělávat další várku.

      Vymazat
  6. Mám takové kulaté rozkrajovátko jablek,to vmáčknu do housky a kaiserka je hotová.

    OdpovědětVymazat
  7. Moni dnes jsem zkusila tvé těsto na housky , a houstičky zapletla a je opravdu výborné. díky za recept. Dita

    OdpovědětVymazat
  8. Moni vypadají opravdu lákavě. Recept ukládám a vyzkouším 😊. Jen nemám pekárnu( pořád o ní přemýšlím, jestli to nebude zbytečná investice -pečeme každý víkend, někdy i v týdnu -libi se mi to kynutí). Třeba mi to pomůže se rozhodnout 😉. Andy

    OdpovědětVymazat
  9. Moniko určitě vyzkouším. A máš naprostou pravdu, že výroba domácího pečiva opravdu moc času nezabere. :-D Ikdyž já jsem v prosinci neupekla ani jeden chlebík ani jeden rohlík. :-( Nějak mi chyběla síla se při šíleném pracovním nasazení přesvědčit. A ještě se mi podařilo zahubit kvásek. :-( Už se zase těším, že bude klidněji a vše se vrátí do starých kolejí. Měj se moc a moc krásně a těším se na další Tvé receptíky. Již jsem jich spoustu vyzkoušela. :-D Lenka

    OdpovědětVymazat
  10. Moniko, zdravím Vás!

    Vyzkoušela jsem recept na housky a podařilo se. Jsou velmi chutné. Další recept, který jsem použila z Vašeho blogu.Ráda zabrousím na Vaše čtení. Asi proto, že v mnohém s Vámi souhlasím.Mějte se krásně !
    Daniela

    OdpovědětVymazat
  11. Tak jsem trochu hledala, kde by se dali sehnat ty razidla. Našla jsem je v Tescomě za 69korun, kdyby je někdo sháněl :-) L.

    OdpovědětVymazat
  12. Moni, dnes jsem je vyzkoušela, povedly se a chuťově jsou opravdu výborné. Určitě budeme péct častěji.

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Moniko, včera jsem je zkoušela upéct a moc se povedly. Díky za recept! Zkoušela jsem je i nápaditě nafotit a bylo by mi ctí, kdybyste se mrkla na www.uzijdne.blogspot.com. Hezký den! Svatava

    OdpovědětVymazat
  14. Moniko, housky jsem upekla včera a jsou perfektní, těsto mi vymíchal robot a udělat bulky byla otázka chvilky. Musela jsem se smát jak píšete, že jste se cítila při nákupu baget jako by jste kupovala zakázanou drogu, tenhle pocit totiž dobře znám, od té doby co peču doma pečivo. Teď se chystám na jablkové lívance. Tento blog jsem sice objevila nedávno, jsem z něj nadšená, spousta zajímavých receptů i návodů na tvoření, super citáty a čtení. Díky moc a ať se daří :-) Mirka

    OdpovědětVymazat
  15. Díky za výborný recept. Místo housek dělám veky a jsou bezkonkurenční.

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Monika. Tvůj blog sleduji již delší dobu a musím tě moc pochválit za skvělou inspiraci.
    Moc se mi líbí a chutnají tvé recepty. Občas v nich zmiňuješ domácí pekárnu. Chtěla bych se tě zeptat na tvůj tip. Jakou doma máte a jestli jsi s ní spokojená? Hezký den :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥