sobota 17. ledna 2015

Hrnečky ...


Nadepsala jsem naše hrníčky. 
Stačí vám lihový fix a pevná ruka.
Jsou moc malinké a tak se písmo trošku krabatí, 
 alespoň je na první pohled patrné, že nejsou made in China:o)

Do svých třiceti jsem kávu nepila vůbec, zato nyní jsem jí propadla.
Vím, že kolikrát vypadám jak fajnovka, když si s kolegyněmi nedám tu rozpustnou, 
ale ony  už mě znají  a vědí :o)
Nedám dopustit na ručně umletou 100% arabiku z dobré pražírny, ruční pákový presovač, kde jste svým pánem nad technikou, nahřáté hrníčky a trochu smetany ...
 Včera jsem dostala v balíčku od Jitušky tu jejich oblíbenou zrnkovou
 a zrovna dorazil v době, kdy docházela ta naše.
Moc děkuji, Jíťo. Tak voňavou poštu jsem ještě neotvírala:o)




A když už je trochu řeč o kávě .... 
... musím tady rozšířit slogan, který vídáte v dobrých kavárnách.

Piccolo neexistuje.

A jak se s neexistujícím piccolem  peru já, vám na mě práskl   Tom tady u sebe.

Krásnou sobotu,

14 komentářů:

  1. Koukám, že se s Tomem dobře doplňujete i v pití kávy. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krasnou sobotu, Moni, meleš kávu opravdu ručně? Já chtěla taky, ale většina mlýnků měla kolečka plastová, mlýnky byly pouze dekorační. A po babičkách se žádný nezachoval. Krásný víkend tobě a celé tvé rodině na kopečku i mimo kopeček.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Bohunko. Meleme ručně mlýnkem po mé prababičce a opravdu se mu nic nevyrovná.
      Koukala jsem v bazarech, že se jich dá nalézt docela dost.
      Děkuji a také krásnou sobotu i Tobě,
      Monča

      Vymazat
    2. Moni, upřímně mě bazary nenapadly, já hledala mezi novými. Díky díky moc za tip, budu hledat.
      Ještě dotaz, jak dlouho meleš kávu pro vás dva? Sousedka me od mlýnku odrazuje, má hororové vzpomínky z dětství, kdy musela po příchodu rodičů jim namlet ručně kávu.
      Bohunka

      Vymazat
    3. Bohunko,
      pro dva, to je 14g, melu tak 35 vteřin.
      Horší je, když se sejde 10 lidí, to je potom taková malá posilovna:o)))
      Jdi do toho, neboj,
      M

      Vymazat
  3. Hm..voní to až k nám do Brna...♡♡♡musím ale říci,že jsem dostala k narozeninám kapslový kávovar a taky to není špatný kafe...a jak to řešíš v práci? Zdraví Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  4. Mame stejny presovac, stejne hrnicky (bez napisu :-) ), stejnou vasen ke kave a ja mam stranky Picolo neexistuje jako oblibene na facebooku :-) Mluvis mi timto prispevkem doslova z duse :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Sdílím Vaši zálibu v dobré kávě. A od letošních Vánoc si i zrnka sami nameleme. Koupila jsem Hario Skerton (má mlecí kameny) a jsme nadšení. A ta vůně...
    Hezkou sobotu! Lucie

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, tak přesně tyto dva hrnečky by se u nás uplatnily stejně..máme to s manželem naprosto stejně..on cukřík, já mléko:o))..Miluju naše kávové rituály, vždy když přijdeme společně z práce domů..popíjíme kávu a mlčíme( oba pracujeme ve školství a kdo to zná, pochopí:o))..Měj krásný víkend..Inka

    OdpovědětVymazat
  7. Já v kavárnách bojuji stejně jako Vy :) Objednávám si espresso a čekám, co se bude dít. V některých kavárnách se jen ujistí, jestli chci opravdu malinkou kávu, ale někde mi nabízejí piccolo :) Ale vždy dostanu správnou velikost. Myslím, že v naší zemi je problém v tom, že si lidé objednávají presso a tím je právě myšlený velký hrnek zředěné kávy. A zase naopak v Itálii řekne domorodec jen. že chce caffé a dostane svoji 30 ml kávu bez mrknutí oka (vlastní zkušenost).
    Jelikož dnes píši komentář poprvé, ale chodím nakukovat denně, tak ještě musím pochválit Váš blog - je skvělý a ráda sem chodím.
    Krásný den!
    Věra

    OdpovědětVymazat
  8. Už dlouho toužím po takovém hrnečku jen se odhodlat, chytit múzu za pačesy a dát se do toho :) Ty vaše jsou úžasné.

    OdpovědětVymazat
  9. Já uchováván zrnkovou kávu v mrazáku,udrží si své aroma,doporučuji,pa Dáša Havířov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáší, také jsme to několik let praktikovali, ale te´d mám zrnka hermeticky uzavřena a chce to rychle zkonzumovat a máme to štěstí, že tady máme domácí pražírnu, kde praží tvou dávku, když si napíšeš:o)
      Papa a měj se krásně
      M

      Vymazat
  10. Ano, ano, ano - káva je i u mne oblíbená. Kávu si doma nemelu, ale úplně si mne nahlodala, mám starý mlýnek na kávu jako dekoraci v kuchyni :o), musím ho prozkoumat zda by vůbec mlel. Můj muž je zapřisáhlý konzument klasické kávy turecké (ač s Turkama nemá nic společného). Mléko do kávy zásadně nedávám, to bych si tu kávu zkazila a přisladit mírně mám ráda, hořká by mi také nechutnala....Jak je vidět, každý má při pití kávy jiné zvyklosti a návyky - prostě komu co chutná. Ála

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥