úterý 6. ledna 2015

† K † M † B 2015


† K † M † B 2015
Ať Bůh žehná vašemu domu.

Moc mile mě dnes překvapila Betynka, když mi vyprávěla, 
jak prožili Tříkrálový den ve školce.
Nasadili papírové koruny, vzali křídu (musím se zeptat, jestli paní učitelky zvládly 
dokonce i svěcenou:o)
... a šli zazpívat po vesnici dům od domu koledu a popsat vstupní dveře sousedům.
Škoda, že jsem byla v práci. Kde jsme s "mými" dětmi také vytvářely papírové 
koruny a obrázky Tří králů.
Snad se blýská na lepší časy a jednou se do vesnic vrátí i dnes zapomenuté svátky.
Bůh žehnej tvůrčím učitelkám, které mají ohromný vliv na novou generaci.



Užijte si krásný Tříkrálový večer,

13 komentářů:

  1. Milá Moni, také jsme dnes tříkrálově tvořili a také jsme si pouštěli Chaloupku na vršku..jak to bylo na tři krále..mám i na blogu odkaz..Měj ser krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné, přidávám se k vašemu přání. Bůh žehnej učitelkám jako jste vy Moniko, je radost sledovat Vaši práci i tento báječný blog. Zdravím na kopeček;-). Alena

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsme dnes tvořili ty kapesníčkové, díky:)

    OdpovědětVymazat
  4. A mě potěšilo, že někoho těší, že se tradice vrací. Sama jsem učitelka ve školce a dnes jsme u koledování po vesnici málem vypustili duši. Těch, kteří chtěli, aby se u nich děti na koledu zastavily, bylo prostě moc :) A to je dobře... i když děti už sotva pletly nohama. Přeji hodně zdaru a moc děkuji za Váš blog, ráda sem chodím nabírat inspiraci a dobrou energii. Veronika

    OdpovědětVymazat
  5. A já pořád čekám, kdy přijdou i k nám a pořád nic. :-( Ale třeba jednou...

    OdpovědětVymazat
  6. Také u nás včera byli - bohužel jsme nebyli doma, tak nám popsali aspoň vrátka. Nejhezčí se mi na tom celé zdá to, že si to vymyslely děti samy - punktovala to i naše Zuzka, která bohužel onemocněla, tak jí zastoupila jiná kamarádka. A když tu "naší" trojici slyšely jiné děti ve škole, jak se domlouvají, přidaly se a tak prý běhalo trojic (sic bez vysvěcené křídy) po různých částech města víc.

    OdpovědětVymazat
  7. Moniko, tříkrálovou bábovku díky Vám děláme už od loňska:) Prosím z čeho děláte ty hvězdičky? Díky a moc ráda k Vám chodím na návštěvu...je to pohlazení

    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, děkuji.
      Rozpustím bílou čokoládu, nožem udělám placku a vykrajovátky na ván. cukroví vykrajuji, když napůl ztuhne :-)
      Hezký den, M

      Vymazat
  8. Úplně se mi vybavil film, který mám moc ráda - Krakonoš a lyžníci. Mám radost, že na některých místech se obnovují staré zvyky.
    Zase moc díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  9. Paní Moniko,
    velmi ráda navštěvuji Vaše stránky, jsou inspirativní, milé, jsou mi velmi blízké Vaše výukové metody jako učitelky. Přesto si dovoluji vyslovit svůj názor, že aktivní oslava církevních svátků do školy nepatří a především by k tomu neměly být využívány děti bez souhlasu jejich rodičů. Tříkrálové koledování považuji za katolický svátek a jako pokřtěná i když nepraktikující evangelička cítím v rozporu s úctou k mým předkům, kteří pro svou víru trpěli, aby mé děti chodily s papírovými korunami po domácnostech s tím, že je jim zastírána náboženská podstata tohoto svátku. Věra Skurková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s tímto názorem plně souhlasím,četla jsem Vás ráda,ale poslední dobou mi příjdete taková "věřící",prominte,ale cítím to tak.Marie

      Vymazat
  10. Taky jsem podle tebe tvořila 3 krále...♡♡♡...a vzpomněla si, jak jsme v čítance před Vánocemi četly o králi Herodesovi a 3 králích a Ježíškovi...Díky za připomenutí..děti to moc bavilo....zdraví Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  11. Mončo jsem ráda, že se dodržují tradice a nemusím být ani "věřící", mám to prostě ráda. Svůj blog vedeš úžasně, jsem za něj fakt ráda. Ála

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥