čtvrtek 8. ledna 2015

Svařené víno ...




 Někde jsem se dočetla recept na geniální svařák. 
Vyzkoušela jsem a lepší jsme opravdu neměli.

Desetinu dílu svařeného vína by měla tvořit voda.
Takže na sedmičku dobrého červeného dejte vařit necelou decku vody s celým kořením:
badyán, hřebíček, celá skořice.
Povařte tak 4 minutky, přidejte třtinový cukr a dolijte červeným vínem.
Už nevařte, jen přiveďte víno k 80°C, aby nevyprchal alkohol.
Do sklenice nakrájejte na plátky třeba pomeranč .


..... na zdraví a na zahřátí, mí milí.


10 komentářů:

  1. A kolik toho vína dáváš vařit s kořením? A jaké množství necháváš na dolití?

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za inspiraci! Svařák si děláme teď v zimě docela často, tak vyzkouším i tento postup. Hezký večer s dobrým vínem přeji! Svatava

    OdpovědětVymazat
  3. Letos jsem vyzkoušela vyrobit kořeněný sirup do svařeného vína podle Florentýny Zatloukalové. Pak už stačí jen ohřát víno, naředit dle chuti (já mám raději než vodou ovocným čajem) a doplnit malým panákem tohoto sirupu a pár kolečky pomeranče nebo citronu. Je to výborné... Lze použít i na punč (trocha rumu, trocha sirupu, ohřátý pomerančový džus - dětem bez rumu).

    OdpovědětVymazat
  4. Moc,moc dobré Moničko.Ráda si prohlížím tvůj blog,andělé nám hlídají od začátku adventu dům a sousedům se líbí.Tak dávám odkaz na tvůj blog.Je krásné,když se ptají jestli jsem už viděla co je zase na kopečku nového.Přeji do nového roku hodně dobrých nápadů.Jsi báječná maminka a super paní učitelka.babi Jířa

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Omlouvám se, zlobí mě počítač ... .
    Moni, chtěla bych moc poděkovat za recept, svařák jsme vyzkoušeli a je skutečně nejlepší, i manžel si libuje. Přejeme hezký večer a dobrou noc.

    OdpovědětVymazat
  7. Tuhle radu jsme dostali od vinaře a musím říct, že svařák je moc dobrý. Ještě bych doplnila, že hrnec se svařákem se odstavuje, jakmile se na hladině začne objevovat pěna. Dobrou chuť a hezký den :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Mončo, zdravím tě na Kopeček. Svařák dělám přesně takto, někdy dám plátek jablka, kterému vykrojím malou formičku střed, tak je místo jadřince třeba hvězdička. Jinak se od tebe stále "přiučuji".
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Moniko, chtěla bych vám napřed popřát hodně štěstí, zdraví a pohody v novém roce a poděkovat za váš blog. Po několika letech, kdy se můj život zklidnil jsem se rozhodla mít zase blog, nebo prostě stránky o mém životě. Moc děkuji, jste mou inspirací. :-D Ráda se k vám chodím kochat a potěšit. Anička

    OdpovědětVymazat
  10. jeeej varené vínko tak to si dnes do usneženého dna určite spravím, dakujem...

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥