sobota 21. února 2015

Ořechový závin ...



Nejsem štrúdlový typ. 
Pokud není v dezertu šlehačka, ořechy či čokoláda, nijak mě neoslovují.
Tom oproti mě jablečné záviny miluje.
Dělám je často, ale nejím.
Bohužel od té doby, co jsem začala péci štrúdl s převahou ořechů a objevily se nové chutě, neudržím se a asi si budu muset přidat delší trať na běhání, 
nebo alespoň začít už konečně běhat pravidelně. 
Znáte to..... buď prší, nebo mrzne, nebo už je tma, či mám jen hlad, nebo Terezka potřebuje pomoci s úkolem .....  zkrátka těch důvodů je se vždy najde hodně :o))))
Ale zpátky k receptu, který je fakt návykový. 
Mně naštěstí došly železné zásoby vlašských ořechů :o)


Ořechový závin:

Na jednu nohavici dávám:
velikou hrst mandlí a velikou hrst vlašských ořechů
Polovinu ořechů namelu na moučku a druhou nasekám na větší kousky.
Na rozválené listové těsto nasypu ořechovou moučku,
na ní nastrouhám jen jedno jablko,
 dodám zbytek nasekaných ořechů
 a posypu třtinovým cukrem smíchaným se skořicí.
Na toto množství asi čtyři polévkové lžíce cukru a jednu vrchovatou 
čajovou lžičku mleté skořice.
Zavinu a na povrch namáčknu hodně celých mandlí. Krásně se na povrchu opraží.
Pomašluji rozšlehaným vajíčkem a peču při 220°C asi 20-25 minut dozlatova.




 Ráda bych nabídla, ale všechno už jsme snědli k snídani.
A to jsem se ptala rodiny, co upéct na víkend. Nemyslela jsem, že vše sníme za 10 minut :o)
Tak jdu vymýšlet ještě něco. 
Krásnou sobotu.

10 komentářů:

  1. Moni, ořechový závin by u nás taky určitě uspěl..Ořechy milujeme, ale i obyčejný jablečný štrůdl, ale u nás na něm nesmí chybět spousta ořechů..Určitě ten váš vyzkouším. Díky za recept..Inka

    OdpovědětVymazat
  2. To mě pobavilo :) "vše sníme za 10 minut" ... ten nepoměr k samotné přípravě :) Ale co může být lepší odměna pro maminku, než "vymetený" talíř, že? Přeji hezkou slunečnou sobotu. Marie

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tento pocit znám, člověk se s tím 2 hodiny moří a po 10 minutých nic nezbyde :-) Ale zase pak hřeje u srdce, že jsou druzí spokojení :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jojo, Moni, znám a chápu, ale lépe za 10 min fuč než koncem týdne vyhazovat zkažený. Taky jsem nevěděla, co na neděli, manžel navrhl mřížkový koláč, upekla jsem ho, ale neděle se nedožije:-)
    Krásný zbytek víkendu a díky za krásný blog.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
  5. Mňááám, vice komentovat netřeba :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Zdravím,to znám velice dobře:))).Já dnes dělala tvarohové koblížky.Krásný večer Šárka

    OdpovědětVymazat
  7. A tim běháním Ti rozumím :-)

    OdpovědětVymazat
  8. štrúdl :-) ú!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Já pro změnu jablka nejprve nakrájím a podusím na másle s cukrem. No a po vychladnutí plním listové těsto...a také nám to nevydrží dlouho na stole :o)

    OdpovědětVymazat
  10. Moni u nás taky nic dlouho nevydrží, hlavně mam na to tri chlapy a s tím behanim jsem na tom stejně. Majka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥