úterý 3. března 2015

Ježíšek není ...


Jely jsme s Terezkou z nákupu a přemluvila jsem ji, 
abychom si spolu vylezly na kopec. Kromě sluníčka byl na vrchu ohromný fičák. 
Málem mi uletěl batoh dolů do lomu.
Nebylo to na posezení a pokochání, ale i tak to bylo nádherné.
A pro Terezku je přelomový den.
Ač je březen, povídaly jsme si o Ježíškovi.
Naše velká holka objevila v mé dřevěné skříňce na poklady schované dopisy, 
které jako malá kreslila Ježíškovi.
"Já vím, že to kupujete vy, protože jste ty dopisy četli vy s tátou. 
Kdyby je četl Ježíšek, vzal by si je s sebou."

A je to. 
Naše osmiletá Terinka už je na druhém břehu dospělých, kteří drží za jeden provaz a snaží se těm malým neprozradit kouzlo, které kolem Ježíška vytváříme.

Každý den nás může překvapit něco nečekaného.








Mějte krásný den.

27 komentářů:

  1. Já osobně si vůbec nepamatuji, kdy jsem na Ježíška přestala věřit, ale co si pamatuji je, jak věřil můj mladší brácha, a jaké to mělo kouzlo ;)
    Krásný den :) Klariss

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také marně pátrám, kdy se to odkrylo mně.
      Myslela jsem , že ve třetí třídě, ale mamča tvrdí, že v první, čemuž nevěřím :o))))
      Pěkný den, M

      Vymazat
  2. AHOJKY MONČO,PO DELŠÍ DOBĚ SE HLÁSÍM A MOC DOBŘE VÍM CO PROŽÍVÁŠ.MOJE MALÁ HOLČIČKA-16ROKŮ-PŘIŠLA VČERA ZA MNOU DO LOŽNICE A NA DOTAZ ,ZDA JÍ MÁM VYZVEDNOU PŘED ŠKOLOU,TAK MI ŘEKLA,ŽE NÉ,ŽE NA NÍ BUDE ČEKAT SPOLUŽÁK ZE TŘETÁKU A PUJDOU SE PROJÍT.TAK JSEM BYLA V ŠOKU!!!ALE NIC JSEM NEDALA ZNÁT A VEČER DO PEŘIN UKÁPLA I SLZIČKA........JAK TO LETÍ!!PROČ TO TAK UTÍKÁ?PA-KLÁRA ZE SEVERU ČECH

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak to budu s radostí jednou vzpomínat na odhalení reality s Ježíškem.
      Máš pravdu, Klárko, utíká to strašně!
      ... ale vždy dodávám, jen my jsme stále stejně krásné :o))))
      Držím palce, M.

      Vymazat
  3. Milá Moni, tak to jsme na tom naprosto stejně. Lucince je osm let a zhruba před 14 dny mi také prozradila, že ví, že Ježíšek neexistuje. Ona zase bohužel viděla skrz tašku autíčko (shodou okolností úplně poslední dárek), které pak Pepánek dostal pod stromečkem. Je mi to líto, protože o to co Vánoce dělá pro děti Vánocemi - o to přišla. Ale na druhou stranu jsem ráda, že to vydrželo ještě relativně dlouho. Vysvětlila jsem jí, že to bráškovi nesmí prozradit, tak snad ji někdy nenaštve tak, aby mu to řekla :-) Krásný zbytek dne! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, ono se to v tomto věku samo láme v jejich hlavičkách
      . Do 7 let jsou děti lapeni ve svém fantaskním světě plných představ a snů a fantazie, ale potom ta psychika dozrává a je přirozené, začnou myslet více rozumově:o)
      A na nás je, abychom z toho udělali přednost, přidat jim na důležitosti, že jsou mezi dospěláky a znají to tajemství a úkolem dospěláků je šířit to kouzlo dále pro ty malé.
      Tak ať se povede.
      Krásný den, M.

      Vymazat
  4. Moni, zrovna dneska jsme měli s naší vnučkou rozmulu a ona to pořád nějak nechtěla pochopit. já jem teda chtěla ještě vydržet s ježíškem, ale děda byl neoblomný . a ona říkala, že je zklamaná, že chce věřit. tenhle tvůj příspěvek přišel akorát, přečetla jsem jí ho a ona odešla se slovy:měli jste mi to říct u stromky, ale stejně si budu myslet co chci, můžu?
    Moni, díky.Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, nevím, kolik let je vnučce, ale nikdy bych to sama dětem neřekla. Vyčkávám, až přijde ta jejich chvíle. Vždyť je to ta nejkouzelnější doba a sama při vzpomínce na dětství vidím stromeček a to kouzlo čekání na Ježíška.
      Bylo mi líto jednoho mého žáka, kterému to maminka sama řekla hned v první třídě, aby se mu děti nesmály, že ještě věří. A teď jsme ve třetí a na Ježíška věří z 24 dětí asi 20, což jsem strašně mile překvapená.
      Krásný den, M-

      Vymazat
  5. Ahoj Moni, já zase naopak řeším, že náš syn ve 12ti letech stále věří:-) Vlastně ani nevím, jak to má.... Nemám odvahu se zeptat:-) Ale byla jsem u jeho rozhovoru se šestiletám bráchou, kterému říkal:"Těm co věří, tak dárky nosí Ježíšek. Těm co nevěří, těm je musí kupovat rodiče. Já jsem tak rád, že věřím, protože mamka by mi nikdy nový skateboard nekoupila":-) Přeji krásné dny Hanka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, to je pěkná historka.
      Ony samy dětí často, i když prozřou, chtějí dále věřit a nevzdat se svých snů a tak kolikrát ani samy přesně neví ani my rodiče nevíme, kdy se to vlastně zlomilo.
      Ale pro mě čím déle tím lépe. Takže bych si nezoufala .o)))
      Krásný den, M.

      Vymazat
  6. Zdravím,to je mi líto,už je pryč to kouzlo....čas tak rychle utíká a vždy to hlavně vidíme na dětech:( PS:Terinko,nebuď smutná věřit můžeme v cokoli))))pa Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. t.... o je pravda, Šárko.
      A já na Ježíška věřím stále :o))))
      Krásný den, M.

      Vymazat
  7. My dlouho měli dvoje dárky: "dárky od Ježíška" a "dárky z lásky". Ty dárky z lásky kupují lidé svým blízkým z lásky, protože nechtějí, aby byli zklamaní, že nemají pod stromečkem žádné dárky od Ježíška - třeba že zlobili apod. Protože láska odpouští. Vloni poprvé mi Zuzinka (v prosinci jí bylo jedenáct) pošeptala, že ví, že už je velká a žádné dárky od Ježíška nebude mít. Ale že to nevadí, protože jsou všechny z lásky. Ježíšek je prý nosí jenom mrňatům.

    OdpovědětVymazat
  8. JEŽÍŠEK JE, jen rodiče jeho dárky občas zprostředkovávají :) To, že jsme zdraví a můžeme vydělávat peníze na dárky není samozřejmé. Máme 4 děti 2 - 9 let. Přiznávám, že máme o něco lehčí situaci, jelikož jsme křesťané a vedeme je od začátku k tomu, že všechny dárky (nejen vánoční) máme vlastně od Ježíška. Mladším dětem říkáme, že Ježíšek nosí dárky, starším - školou povinným - vysvětlíme, jakým způsobem. Na druhou stranu, když se to dozví, mají radost, že mohou také sami dávát dárky. Moni, aspoň jste si o tom pověděly hezky spolu, horší, kdyby ji to podal někdo jiný a kdo ví, jak neidylicky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,
      tak jsme i rozhovor končily..že já na Ježíška věřím i v dospělosti, Věřím v dobro a v tu krásnou atmosféru a tu nám nikdo nevezme.
      A Terezka vyrostla sama v sobě, protože patří mezi ty velké, kteří to tajemství už znají a bude s nimi táhnout za jeden provaz:o)
      A byla jsem ráda, že s tím Terka začala při takto hezké chvíli, spolu samy v lese, i když jí ukápla slzička ... díky ní i já mám na co vzpomínat:o)
      Krásný den, M.

      Vymazat
  9. dobrý den Moniko,mám moc ráda Váš blog,ale dneska mě mrazí z nadpisu,protože..Ježíšek je.....a díky němu máme všechno.....to dobré.... a s tím špatným nám pomáhá,abychom to zvládli a vyrovnali se s tím. Moc Vás zdravím, Vaše pravidelná čtenářka Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě Ježíšek také existuje. Nemusí Vás mrazit, Verčo:o)
      Ten název je jen shrnutím v očích "zhrouceného" dítěte :o) Citovala jsem:o)
      Krásný den, M.

      Vymazat
  10. Nádherná fotky! :) Príroda sa dá fotiť stále dokola, stále na tom istom mieste a stále rovnako nás dokáže uchvátiť... :) Mony máš dar tú krásu v nej zachytiť :) Aj v neideálnom počasí ako vidím... :))

    OdpovědětVymazat
  11. Dodnes si přesně pamatuju chvíli, kdy mi naši řekli, že Ježíšek není. Velké zklamání, zvlášť po té, co jsem ho tak urputně hájila před spolužáky, kteří už věděli...dnes milá vzpomínka na dětství. Naše děti jsou ještě malé, tak si musíme užívat každé vánoce a nejen ty, dokud to jde.
    Díky za milý příspěvek, hladíš po duši, když je potřeba.
    Peťa (z Nápadů pro Aničku)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, moc díky♥ a a´t to vašim dětem dlouho vydrží.
      M.

      Vymazat
  12. Museli jste mít krásné odpoledne. Taky si nejvic řekneme s dětmi "ve dvou" jeden z nás a jeden z potomků. :-) děti už slyšet nechtějí :-). Už dávno ví, jak je to s Ježíškem, a stejně vánoce svoje kouzlo neztratili, ani o trochu. krásný večer Moniko. Pavel

    OdpovědětVymazat
  13. Museli jste mít krásné odpoledne. Taky si nejvic řekneme s dětmi "ve dvou" jeden z nás a jeden z potomků. :-) děti už slyšet nechtějí :-). Už dávno ví, jak je to s Ježíškem, a stejně vánoce svoje kouzlo neztratili, ani o trochu. krásný večer Moniko. Pavel

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotky!!! Já si podobné chvilky užívám s dcerami (každou zvlášť) při cestách k psycholožce.

    OdpovědětVymazat
  15. Mila Moniko i ja se přidávám k tomu co psala Maruška a přesne mi pise z duše. Ježíšek je a dárky vlastně dava On. A my to vlastně jen v lasce ke svym blizkym zprostředkováváme ♡Takže Terinka nemusí byt smutna ale radovat se z toho ze ted bude mit i ona tu možnost vás potěšit ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Moni, moc ráda bych poslala Tvé holčičce vzkaz..." svět a život není jen o dárcích v papíru , převázaný mašlí...jsou dary, jako je zdraví, láska a štěstí a to se nedá zabalit do balíčku a dát jednou za rok pod stromeček...to jsou dary, které přichází i každý den...a kde se berou? Dostává se nám jich od Ježíška...protože on JE..." Věrka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥