sobota 14. března 2015

Ořechový věneček ...


Ořechový věneček

Těsto:
190 ml mléka
1 vejce
3/4 kostky droždí
3/4 lžičky soli
3 lžíce třtinového cukru
460 g hladké mouky

Náplň:
150-200g oříšků
120g másla
5 lžic třtinového cukru
1 lžíce mleté skořice

Všechny ingredience dám do pekárny a po hodině a půl vyválím veliký obdélník.
Ten potřu po celé ploše náplní, kterou si v mezičase připravím.
Obdélník sroluji do rolády a tu napodél rozříznu.
Máte tedy dva "hady", které motáte překládáním do věnečku.
Opatrně přesuňte věneček na plech s pečícím papírem 
a pečte asi 25 - 30 minut při 190°C.

Náplň:
Opražte nasekané ořechy, které máte rádi.
Já použila mandle, buráky, vlašské a pekanové.
Na teplé ořechy dejte máslo a nechte rozehřát. Už bez plynu máslo povolí teplem oříšků. Přidejte skořici a cukr.




Dobrou chuť a krásnou neděli.

10 komentářů:

  1. Ahoj Mončo, paráda. Vyrobím příští víkend. Dnes jsem pekla tvé koka. Božské... posílám pozdravy všem a přeju hezkou neděli, snad už se sluníčkem. Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, vidíš, ty jsem dlouho nedělala:o)
      Hezkou, u nás tedy uplakanou, neděli.

      Vymazat
  2. Dříve bych ho vytáhla z trouby-na nás je moc vypečený,ale vypadá dobře.Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý propeče, jak libo jemu jest:o))))
      Mě musí křupat mezi zuby:o)
      Hezkou neděli, M.

      Vymazat
  3. Pekla jsem ho v týdnu a je opravdu boží a čím vypečenější, tím lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám stejné, musí to křupat:o))))

      Vymazat
  4. Vypadá to luxusně...Hezkou neděli...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ilonko.... i Tobě krásnou neděli, i když u nás prší.

      Vymazat
  5. Zrovna včera jsem pekla podle Vašeho receptu kringel (ne jeden a už poněkolikáté), ale tento věnec vypadá také výborně, určitě vyzkouším.
    Krásnou neděli, u nás bílo. Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renčo, recept na těsto je vlastně stejný, jen jsem improvizovala s náplní.
      Hezkou neděli, M.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥