pondělí 30. března 2015

Portugalské koláčky ...


Plním přání.
 Tom si tyto koláčky vyhlédl a chtěl je po mně a kdy je lepší čas než snídaně po půlmaratonu.
Vydaná energie se musí tělu vrátit.
Jdeme na to. Práce na 30 minut a výsledek famózní.

Portugalské koláčky

500 g listového těsta
2 lžíce mleté skořice



Těsto rozválejte na tenký obdélník, poprašte skořicí a srolujte.
Z tohoto množství jsem nakrájela 9 špalíčků.
Špalíček dlaní zmáčkněte na placku a tu napěchujte do formy na muffiny.
 Nevymazávejte plech, listové těsto je dost mastné a košíčky se vyklopí krásně samy.



Dejte péci do trouby asi 8 minut při 230°C.
Mezi tím si připravte vanilkovou náplň.

1 vejce
120 g zakysané smetany
1 lžíce pravého vanilkového cukru

Vanilkový cukr 
si jednoduše vyrobíte rozmixováním asi 200g cukru krystal 
s jedním celým luskem vanilky. 
Lusk vanilky nechce týden na vzduchu, aby ztvrdl a potom jej nakrájejte na malé kousky a společně s krystalem jej postupně umelte třeba v elektrickém mlýnku na kávu.
 Zavřete do dózy a máte pravý vanilkový cukr kdykoli po ruce při každém pečení... třeba jen obyčejných palačinek.o) Nemá nic společného s tou chemickou hrůzou,
 kterou známe z obchodů.

Vše jen smíchejte vidličkou v misce, nalijte lžící do předpečených košíčků a opět je
 na 10 minut vraťte dopéci a snižte teplotu na 200°C.



Zatímco se budou koláčky dopékat si připravte karamel.

Pomerančový karamel
4 lžíce cukru krystal
šťáva z jednoho pomeranče

Cukr nechte rozpustit na pánvi a až zkaramelizuje,
 přidejte šťávu z pomeranče a neustále míchejte.
Karamelem koláčky po vyndání z trouby přelijte.

Toť vše a nyní jen dobrou chuť!


Krásný týden,

28 komentářů:

  1. Velké chutě mi děláš:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Wow, to zní a vypadá moc dobře!!!!! Asi vyzkouším:_))))

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle recept teď zrovna dělal Jamie Oliver ve sve show. Taky se mi na to sbíhaly sliny. Asi to zkusim:)

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, to jsou chutě hned po ránu. :))) Dáša Havířov

    OdpovědětVymazat
  5. Monika, vypadá to k zakusnutiu, aj keď mne príprava pripadá zložitá. .Rada by som však ochutnala, takže je možné, že vyskúšam. Tie ingrediencie spolu mi prídu zaujímavé.

    Silvia

    OdpovědětVymazat
  6. No tak přesto,že to není složité tak to vypadá mega luxusně a určo koláčky zkusím.
    Díky za inspiraci!
    Martina

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý recept i tip na vanilkový cukr, děkuju!

    OdpovědětVymazat
  8. Vyzera to skvele. Mozno napeciem na hodinu portugalciny, ak su to naozaj originalne portugalske kolaciky, a nie iba podla nazvu, ako je to u iných receptov :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Paaani to musí byť mňamka a hlavne zase niečo nove, ach ako ja rada skúšam nove veci :-) Ďakujem Momičko krásny týždeň prajem.

    OdpovědětVymazat
  10. Mončo, ukládám a určitě vyzkouším, mám ráda novoty všeho druhu :o)). Ála

    OdpovědětVymazat
  11. Moni, tomu říkám super nápad na dobrotu! Díky za recept i pracovní postup. Už nemám hlavu s tím, co nabídnu o Velikonocích koledníkům :-)

    OdpovědětVymazat
  12. To je ale náhoda i já je pekla o květnou neděli podle knihy Jamieho Olivera... ;o) (viz. Manu Propria)
    Krásný svatý týden Mokopa

    OdpovědětVymazat
  13. Och a ja som sa prave dnes chcela zacat nejest sladke! :)) Dokelu... :DDD
    VYZERAJU FANTASTICKY! :) Tak to nesladenie este posuniem a urcite vyskusam... :))) Dakujem za tip! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Hm,mňam....Moni,díky za recept:-)
    Hezký den,Jitka

    OdpovědětVymazat
  15. Úžasná inspirace, děkuji!:) Hlavně proto, že jsem dostala formu na muffiny a lámala jsem si hlavu co nového a neobvyklého zkusit - tak teď už vím:) Jakmile se u nás dojí perník, tak hned peču!:) M.

    OdpovědětVymazat
  16. Tady vždycky najdu inspiraci- od receptů přes mota po krásné výrobky :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Moni, vypadají krásně jedle!! Určitě vyzkouším! Díky za tip a přeji krásné dny..Inka

    OdpovědětVymazat
  18. jé Moni, to musím zkusit...v Lisabonu jsem jedla ty pravý a nelze zapomenout..
    později je ochutnala i dcera, když tam studovala.....
    http://syroovka.blogspot.cz/2012/04/vzpominky-na-portugalsko-ii.html

    OdpovědětVymazat
  19. Tož toto jooooo! To vypadá dobře. Děkuji za recept.. zkusím...musím♥

    OdpovědětVymazat
  20. Vypadá to velice dobře, rychlé a jednoduché.

    OdpovědětVymazat
  21. hm...asi budeme kupovat letenky do Lisabonu...teda určitě

    OdpovědětVymazat
  22. Dnes jsem je upekla a měly velký úspěch!😀Dekuji za inspiraci!Radka

    OdpovědětVymazat
  23. Zdravím na Kopeček.Zrovna jsem vyndala koláčky z trouby,vypadají luxusně,chutnají.... mňam,ukládám mezi oblíbené....
    Krásné Velikonoce

    OdpovědětVymazat
  24. Máme dnes k snídani, díky za inspiraci, hezký den, Iveta

    OdpovědětVymazat
  25. Milá Moni, tak jsem je zkusila a vážně úžasné.Vznikla po nich mela a to doslova;)
    Díky Jana

    OdpovědětVymazat
  26. Moniko, děkuji!! ;)
    http://martochxy.blogspot.cz/2015/04/portugalske-kolacky-podle-moniky.html

    OdpovědětVymazat
  27. Tak Moni, už jsem je pekla....tady mají lepší...http://www.cafeoliveira.cz/ našla jsem o nich článek http://retrocafeblog.cz/?p=651#more-651

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥