pátek 17. dubna 2015

květinová ...


Letos jsem sázela do truhlíku nejpozději ze všech mých zahradnických roků.
Stále zimy a mrazíky. 
Jiné roky sázím už v březnu a kytičky nosím jako miminka na noc do tepla.
A přes den mohou venku sílit.
No ale konečně zasazeno, jen neměli IPOMEU, tu ještě doufám dokoupím.
Mám ráda, když se truhlíky doplní převislou zelení. 
... ipomea, helichrysum, dichondru (to je ta stříbřitě zelená uprostřed), břečťan, bacopa
 (ta tedy kvete, ale používám ji jako doplňkovou)

Do truhlíků a květináčů nejraději sázím:
pelargonie, surfinie, bílé lobelky, kopretiny, osteospermum, bakopu, klasické české muškáty ...babička jim říkala Honzíci :o)
... a vše doplňuji převislou zelení, která vše zjemní a dodá barevný kontrast.

A co vy?
Také musíte mít kolem sebe na oknech, balkónech a terasách živo v podobě květin?
A jaké máte v oblibě? 






Teď si jen přát pro nás všechny počasí bez ranních mrazíků a ať vše vzrůstá, zpevňuje se a kvete.
Mějte prima den,

7 komentářů:

  1. Do kvetináčov tento rok ružovo-fialové a červené muškáty, do záhrady modré lobélie, 3 druhy astier, turecké hrebíčky, dve ťahavé ruže ... len ten krtko!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Každý rok si říkám, že to omezím, ale nikdy nevydržím a zase něco nového koupím. Letos poprvé jsem nekoupila převislé muškáty, ale červenou a bílou netýkavku, kterou doplním něčím převislým zeleným nebo bacopo, tu mám moc ráda. Stále vyčkávám, protože ze zkušeností vím, že zahradníci na nás příliš chvátají a rostlinky nám předkládají, ale ony mají ještě svůj čas, stále je hrozba ranních mrazíků a u nás to bývá celkem kruté. A nedá se takové množství každý den navečer nosit všude možně domů :o))). Také mám ráda Salvie, ty sázím do velkých květináčů... Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Nebyly by fotky osazenych truhliku? Pro inspiraci? Krasny vikend.

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím na kopeček,já mám v oblibě růžové a bílé muškáty,surfinky,netykavky,million bells,bacopky,begónie,kopretinky,převislé jahůdky,hortenzie.......mohla bych ještě pokračovat,ale musím se krotit)))jak říká manžel.Už se moc těším na tu krásu)))).Pa,Šárka

    OdpovědětVymazat
  5. U nás kvetou v truhlikách macešky a v dalších jsou připraveny muškáty, jako každoročně. Ze zeleniny máme v truhlíku červnou řepu a cukety ve velkém květináči. Pavel

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, že "Honzíci" jsou jiné kytky.
    https://www.google.cz/search?q=kv%C4%9Btina+honz%C3%ADk&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OOMzVYGSO8G7ygOM3oGgBA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1138&bih=526

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý večer Mončo, moc mne Váš příspěvek o kytičkách zahřál na srdci neb mám stejnou "závislost" na kytičkách jako Vy :-) ...manžel úplně mé nadšení nesdílí, ale vím, že když vše kvete, tak se mu to také líbí :-)....už mám také téměř osazené všechny možné truhlíky, keramické nádoby většinou surfinie, muškáty, bacopa, milionbells, barevné kopretinky-nevím přesně jak se jmenují, pak mám moc ráda černookou zuzanu, letos jsem si také koupila drobnou žlutou květinku, která nevím jak se přesně jmenuje -druhý název má Gold :-) ...
    Ať se Vašim kytičkám daří a dělají Vám radost :-)
    Květka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥