sobota 18. dubna 2015

Na přání ...


Přišlo mi několik proseb, abych vložila fotky s truhlíky. 
Vkládám loňské kousky, abyste měli představu, co to v truhlíku udělá za kouzla:o)


Tady vidíte, jak na začátku září vypadá ona IPOMEA (ta světle zelená) v truhlíku se surfiniemi.
Ipomea má ale více  kultivarů a každá má úplně jinou barvu. Stříbřitě zelenou, nafialovělou nebo tuto světlounce zelenou.
A dokáže dorůst opravdu do pořádného chvostu a na podzim z truhlíku sklízíte její hlízy... sladké brambory.


Vlevo: helichrysum s pelargonií. Uprostřed: muškát, ipomea, bacopa. Vpravo: detail bacopy.


Nalevo je vidět bacopa s Honzíkem. Klasické vzpřímené muškáty nemají rádi déšť a bohužel já je mám vždy na nezastřešené terase, tak se jim nevede úplně nejlépe.
Bacopu mám nejraději  narůžovělou nebo bílou.
Dorůstá do cca 40 cm ohonů a aby dobře kvetla je vhodné jí suché odkvetlé kvítky vytrhávat. To samé dělám se surfiniemi.


Vpravo je vidět klasický muškát s helichrysem (to má také mnoho podob a barev) a nafialovělá ipomea. Fotka je z května. 
I helichrysum dokáže vyrůst do ohromné velikosti.

Ale nejsem žádný odborník, zahradníci vám určitě poradí lépe.
Mé zkušenosti jsou jen několikaleté a vše si zkouším mou typickou metodou ... pokus omyl.


A to mi připomnělo, že musím zajet do zahradnictví pro mou oblíbenou ipomeu, aby bylo vše komplet.
Mějte prima víkend.

28 komentářů:

  1. Moc dekuji. Pokusim se neco podobneho vytvorit. 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera! Také ráda do truhlíků kombinuji několik rostlin, většinou muškáty s něčím převislým...ale tyto kombinace jsem neznala. Děkuji za inspiraci :)
    Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji ta Bacopa mě dostala.Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. .... je to kráska, jemná a krásná.

      Vymazat
  4. Moooc krásné, už aby konečně bylo krásné počasí, tyto fotecky pohladi po duši, ostatně jako vsechny co mate na blogu, moc diky Vám Na kopeček, ze se o ne podelite:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, moc díky ... sdílím ráda, dokud je co a dokud to druzí ocení :o)
      krásný víkend, M

      Vymazat
  5. Mila Moniko, naadhera!!! To jsem presne po ranu potrebovala, trochu te jarni vzpruhy! Venku sest stupnu, ale neva, pro kyticky na trh jdu stejne. Pozdrav na kopecek! Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ráno jela ve 3°C :o)
      Děkuju a dobrý úlovek, M.

      Vymazat
  6. Hezký den Moniko,
    nádherné fotky. Je vidět, že kytičky máš ráda - tohle je potom odměna :-))
    Martina

    OdpovědětVymazat
  7. Odpovědi
    1. Děkuju moc, Pavlí.
      Vděčím za to té jihozápadní straně. Tady mají ohromné množství sluníčka:o)

      Vymazat
  8. Dobrý den, chci se zeptat kolik sázíte rostlin do truhlíků na oknech, myslím tím ty růžové surfinie.Děkuji. Sylva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sylvo, na 60cm truhlík dávám tři rostlinky, nebo dvě surfinie a jednu ipomeu.
      Do 40cm truhlíku dvě rostlinky surfinie, nebo jednu surfinii a jednu ipomeu.
      M.

      Vymazat
  9. Moni, díky za inspiraci i krásné pokoukání :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Moni máš to moc krásné,jako celý blog.Měla bych prosbu,zda bys mi mohla napsat zkušenosti s pěstováním krásenek.
    Jsou to moc krásné kytičky,ale nevím jak je vypěstovat.Dík moc za radu M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirko, krásenky vysívám v květnu. Semínka rovnou do hlíny ven. Žádná práce s nimi není a nádherně kvetou ... mé milované.
      Krásný večer, MOnča

      Vymazat
    2. Děkuji za rychlou odpověď,vyzkouším,jsou opravdu úžasné.
      Hezký večer M

      Vymazat
  11. Moni, nádherné fotky ,radost pohledět :)
    Hezký den,
    Petra

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné fotky! Moni, mohu se zeptat čím kytičky hnojíte? Letos se do kytiček pouštím prvně a jsem ráda za každou radu.
    S pozdravem *Janča*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jančo, obyčejným Krystalonem na balkonovky. Jednou týdně odměrku.
      Monča

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověd.
      Hezký den
      *J*

      Vymazat
  13. Díky za inspiraci, dneska jsem nakoupila a zasadila. Bacopa, Ipomea, Muškáty. Jen jsem zasadila Bacopu dohromady v truhlíku s Ipomeou a teď koukám, že to bude asi moc zelené a málo květnaté. Možná ještě přesadím a nakombinuji jinak :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dejte k nim třeba klasické muškáty nebo petunky.
      Ať vše vzrůstá:o)
      M

      Vymazat
  14. Dobrý den, Moniko, na Vaši zahradu je radost pohledět;o)! Už jsem podle Vás také nakoupila kytičky a zeleň:o). Jen mi, prosím, řekněte, kde se Vám daří shánět ty nádherné květináče. Hlavně ta keramická amfora mi leží v hlavě:o). Obhlížím různé bazárky a nic:o(.
    Ať se daří! A palec nahoru za ty inspirativní věty na Vašich tabulích:o)))!
    Hezký den, Lenka P. (Dětičky Plzeňsko)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení, ty nádherné hrnce mám ze starého domu, který jsme před stavbou na naší zahradě demolovali:o)
      Jsou to takové ty poklady, které druzí vyhazují.
      Děkuji za milá slova, M

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥