čtvrtek 23. dubna 2015

Proti proudu ...


"Máme bublinky!",  volaly holky celé natěšené.
Až tento příspěvek uvidí moje mamča, to si zase něco vyslechnu.
Kdysi jsem to byla já, která vše zbytečné proti její vůli  vyhazovala a nyní to sháním za peníze na aukru:o)
Sycené vody nepiju, ale posledních pár měsíců si je vyžádaly naše slečny.
 Nechtěli jsme ale kupovat onen moderní soda maker. Tento retro kousek, který jsme měli za dětských let všichni doma, je stále nádherný a na kráse neztratil ani ždibíček.
Tak ať žijí krásné staré věci, které rozhodně nepatří do starého železa.

A co vy? Máte stále doma, nebo jste jej už také oprášili? Nebo jako já kdysi vyhodili?




Krásný večer,

19 komentářů:

  1. Mí rodiče myslím mají, snad v té skříni, kde je mikrovlná trouba :-D:-) Občas mi bublinky z tohoto přístroje chutnaly:)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsme sifon vyhodili a pak toho litovali:-) Nyní má mamka Soda Stream a my šlehačkovač, přitom to kdysi zvládla jedna tato mašinka:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím Moni :-), vyloudila si na mé tváři úsměv a normálně jsem si odeběhla...teď už mám umyté ruce od prachu a pavučin a zítra razím pro bombičku :-))))). Renovujeme starý domek ve venkovském duchu a tohle mě úplně nadzvedlo ze židle. Jinak doma máme tu plastovou nádheru a v létě je dost v provozu.
    U nás se nic nevyhodí :-) a dost se kvůli tomu nazlobím, ale dnes nastala výjimka a jsem nadšená:-))))).
    Bohaté bublinkování, Kája.

    OdpovědětVymazat
  4. Až pojedu k rodičům, schválně se podívám, zda ji ještě mají (minimálně 35 let!)...aspoň co si pamatuji, měli ji dost dlouho...já bych si láhev nechala jen na parádu, protože bublinky nemám ráda :-)
    Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Já na ně zrovna koukala minulý týden za výlohou starožitnictví a poučovala norečka, který je mladší, na co to jako je dobrý :D Možná si ji na léto taky pořídíme :)

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, už dávno skončila ve sběrném dvoře. Nám to nikdy doma moc nejelo. Ale k předešlému příspěvku: hmyzí hotel budu taky stavět a chci si pořídit i čmelín. Pa Stáňa

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, my tomu taky nedávno propadli. Sehnali jsme sifon úplně nový, který se vyrábí (myslím) v Maďarsku, ale vydržel jen půl roku. Už to není, co bývalo, materiály u bombičky nekvalitní, závit se brzy vyběhal, bombička vylítla, naštěstí to odneslo jen pár rozbitých skleniček na druhé straně linky.Tak jsme si už tímto na romantiku a nostalgii nechali zajít chuť a když jsme dostali námi zavrzele přehlížený Soda stream, byli sme nakonec moc rádi :) Moc zdravím. Marie

    OdpovědětVymazat
  8. Moni, my jsme ho taky vyhodili, což se divím, protože já jsem těžce nevyhazovací. a máme taky ten moderní vynález (dostali jsme ho darem). a šlehačkovač mám taky, to je paráda.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  9. Super my už doma nemáme taky kdysi letěla do popelnice.A ty bombičky se do toho dají furt sehnat?? Není to žádný problém?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není na googlu zadejte "prodejci sifos" a vyběhne mapa s místy, kde bombičky sehnat. M

      Vymazat
  10. Přístroj máme. jen nevim, kde se shani ty bombicky.Poradite?Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Klasický sifon je u nás v provozu každé léto už asi pět let :-). Sehnat bombičky nebyl problém, zkus se třeba podívat na Libros.cz - tam je kupujeme a měníme my.

      Vymazat
    2. Já kupuji bombičky v domácích potřebách. Na stránkách googlu vyhledejte "prodejci sifos" a jako první vyběhne odkaz všech míst, kde se dá sehnat. Ale v není s tím problém. Monča

      Vymazat
  11. Dobrý den Moniko, Vaše články vždy přečtu celé s úsměvem na tváři, ale tento je vyjímkou.
    Sifon sme měli doma my i má babička. Jeden způsobil mému dědovi částečnou hluchotu a několik jizev v obličeji. Doteď nikdo nechápe, jak se to tenkrát stalo. Já si jako dítě pouze vybavuju ohlušující ránu, roztrženou láhev a zakrváceného dědu. Od té doby se láhev u nás doma nepoužívala...
    Vím, že sme nebyli jediní, komu se láhev roztrhla, ale více bylo těch, kterým sloužila několik desítek let bez újmy.
    Jinak pokukuju po tom umělém "bublinkovači". My to nepijeme, ale děti se každé léto hlásí. Navíc miluji mojito a to se bez bublinek neobejde :o)).
    Tak mnoho radosti a děkuji za krásný blog! Je to pastva pro duši i oči.

    Petra P.

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to je opravdický retro :)) bohužel takový skvost mi doma chybí. Dá se ještě někde koupit? pokud nemyslím ty dnešní moderní verze na plastové bombičky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, na aukru, píši to v článku .o)

      Vymazat
  13. Zrovna dnes jsem přemýšlela, že bych doma brala klasický starý sifonovač. Zkusím to Aukro, díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  14. Já ho našel u našich a byl jsem nadšenej, jsem takovej vetešník:-) Jenže dneska jsem udělal po letech první sodovku a skoro to neperlí:-( Natlakovaný to je, neuchází to, ale bublinky skoro žádný. Přitom si "pamatuju", že když jsem byl malej, bublalo to hodně. Tak nevím..

    OdpovědětVymazat
  15. Já ho našel u našich a byl jsem nadšenej, jsem takovej vetešník:-) Jenže dneska jsem udělal po letech první sodovku a skoro to neperlí:-( Natlakovaný to je, neuchází to, ale bublinky skoro žádný. Přitom si "pamatuju", že když jsem byl malej, bublalo to hodně. Tak nevím..

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥