pondělí 6. dubna 2015

Velikonoční pondělí ...


Velikonoční dopoledne bylo záživné. 
Po ránu sněžilo, potom jsme se "ohřáli" i ve slunečních paprscích a teď pro změnu chumelí ... taková klasika posledních dní.
Tož máme to za sebou.
Holky si vykoledovaly plnou lísku sladkostí a teď se domlouvají a vyměňují mezi sebou.
Je sranda poslouchat je:o)
Handlíři by se od nich mohli učit.



Krásný týden.

20 komentářů:

  1. Hezký den Na kopeček přeji.... děti mají o zábavu postaráno- nejvíc se mi líbilo, že už se objevují i nové říkanky..... dnes mě potěšila tahle- pro mne naprosto nová.... Hody hody přednáším, sukýnky vám vypráším
    na pomlázku mašlička do košíku vajíčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, také jsem tři slyšela, to byl hned balzám pro uši a člověk se opravdu zaposlouchal:o)
      Hezký den, M.

      Vymazat
  2. Hezký den. U vás chodí na pomlázku i dívky? U nás je jen klasický zvyk, že koledují chlapci, kteří obchází vesnici a chodí za dívkami. Jen mě tak napadá..když chodí i dívky i chlapci, koho vlastně navštěvují? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás chodí všechny děti. A starší osazenstvo chodí také ale už po ženách a pro ně jsou ty slivovičky a nádivky.
      Všude někdo otevře. Babičky, pantátové, maminy, slečny .... tady to máme genderově vyvážené,
      máme rovnoprávnost :o))))
      Krásný den, M

      Vymazat
    2. No tak to je paráda! Já velikonoce jako malá nesnášela, protože mi to přišlo hrozně nefér vůči holkám. Tolik práce, krásné jsme musely být a jediné, co jsme z toho měly, bylo naplácáno na zadek! V některých oblastech je genrová rovnoprávnost velmi vítaná! :)

      Vymazat
  3. Závidím tu vesnickou atmosféru, kde lidi rádi otevřou a koledníci rádi zakoledují.
    Ve městě? Rok od roku více k pláči, malí kluci nikde, asi doma u pc. V půl12!!!!!!! jsem viděla k naší bytovce jít tak 15i15i leté kluky, na chodbě sprostí připití a přijít v čase, kdy se chystá oběd?
    Otevřela jen sousedka, odříkali to, že jsem se za ně styděla, nevím, co dostali, ale pak slyším jen otrávené :"Naschle" na půl pusy.

    Držím palce, ať to u Moniky i jinde jede pořád ve veselém tónu o Velikonocích.
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdí, děkuji a upřímně ... jsem vděčná, že jsme město opustili, tady je to zkrátka klidnější takové smysluplnější.
      I když i tady mají děti PC a nejsou tak idylické jako z Ladových obrázků, ale já si venkov užívám.
      Krásné teplé jaro, Monča

      Vymazat
  4. Krásné fotky, úplně z toho dýchá ta pravá velikonoční atmosféra.

    OdpovědětVymazat
  5. Moničko to je zase pohodička:-) i té malé vánici..krásné jaro přeji..a hlavně veselé a laskavé:-)Bi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Bi♥
      Krásné jaro a hlavně teplé :o)))
      Monča

      Vymazat
  6. Tady dnes chumelilo asi 5x, vždy půlhodinky sluníčko, půl hodiny bílo a pořád dokola :-) Krásný duben :-)
    Jinak s těma holkama mi to upřímně přijde takové prapodivné, holky prostě po šmigrustu nechodí :-D Úplně si představuju toho chudáka spolužáka, spoluškolkáčka, nedej bože, zakoukaného, jak přijde a ve dveřích jen máma a říká mu - no jo, když ona šla Petruška taky po šmigrustu, tak si ji buď najdi po vesnici nebo zase za rok :-( To nééé :-D ;-)
    Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiný kraj, jiný mrav:o)
      U nás odjakživa chodí zkrátka děti a né tak vyšupat spolužačku, jako spíš přijdou za koledou. A upřímně ... hlavně, že jsou slušní, krásně něco odříkají, zkrátka koledují a užijí si s partou srandu. A každá babička, i když žije v chaloupce sama, má připravenou ošatku vajíček a pamlsků pro děti.
      Krásné jaro, Verčo.
      M.

      Vymazat
    2. To u nás má taky každý doma nachystáno, všechny dveře jsou otevřené, taky odříkají a jsou slušní, jen jsou to prostě podle tradice kluci. Já to nemyslím zle, jen mě to - a ještě u vás, neustále připomínající tradice, co by se kdy ;-) - dost překvapilo a prostě mi to přijde divné. Postrádá to ten základní smysl šmigrustu, ale holt jak jste napsala jiný kraj, jiný mrav :-)
      Pěkný den a snad už brzo sluníčko.

      Vymazat
    3. Nedá mi to, abych nenapsala svůj názor, souhlasím s paní Veronikou, i u nás na Jižní moravě chodí jen kluci (muži) tzv. po šlahačce, všude jsou vítáni, obdarováni. Na Velikonoční pondělí se obchází ženy a dívky proto, aby byly vyšlehány a tím pádem po celý následující rok zdravé, aby zkrátka neuschly, čemuž se napomáhá buď žilou (tatarem, korbáčem, pomlázkou....). Hezký večer. Alex

      Vymazat
  7. A mně se to líbí, že chodí i holky. U nás v kraji je holčičí koleda a to 14 dní před klučičí, takže si holky užijí koledu, tak i pak čekání na koledníky, proč by měli být holky o něco ochuzené :-)
    Jen klasické hody, hody už slyšet nemusím :-)
    Naše Markétka říkala
    Bukú, bukú, bukú,
    Otevřete ruku,
    Panímámo zlatá,
    otevírejte vrata,
    Koledy nám dejte,
    Nic se nám nesmějte.


    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den. Máte moc krásná vajíčka. Jak barvíte? Jsou obarvená v cibuli? I to žluté v pozadí? Omlouvám se za tolik dotazů a děkuji za odpověď:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.
      Cibuli jsem chtěla já, ale holky mají raději ten cirkus:o) Takže metalické barvy z Lidlu ... 6 barev za 29Kč

      Vymazat
  9. Krásné;-) Tak v mém rodném podkrkonoší chodí dívky o týden dřív-na květnou neděli. Místo pomlázky mají mít líto-březovou větvičku a také koledují jako kluci. "Líto líto nesu, až se celá třesu. Ráno jsem nic nesnídala, protože jsem pospíchala, abych něco dostala" Bára

    OdpovědětVymazat
  10. Moni. Nemůžu se vynadívat. Tolik krásy a štěstí. Děkuji, děkuji, děkuji za možnost nahlídnutí.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥