pátek 1. května 2015

Byl pozdní večer ...



Byl pozdní večer – první máj –
večerní máj – byl lásky čas.

Hrdliččin zval ku lásce hlas,
kde borový zaváněl háj.
O lásce šeptal tichý mech;
květoucí strom lhal lásky žel,
svou lásku slavík růži pěl,
růžinu jevil vonný vzdech.
Jezero hladké v křovích stinných
zvučelo temně tajný bol,
břeh je objímal kol a kol;
a slunce jasná světů jiných
bloudila blankytnými pásky,
planoucí tam co slzy lásky.
Karel Hynek Mácha

... ruku na srdce, kdo ji ještě umíte nazpaměť?
Já tedy ne :o)

Podle nejrůznějších statistik vyplývá, že tento den je u nás s láskou spojován více než celý Valentýn, tak si dnešní láskyplný den pořádně užijte a najděte si rozkvetlou třešeň!



Je tu ten nej měsíc, alespoň pro mě!
Nová energie, vůně, síla, život ...
Mějte krásný květen!

Tady jedna píseň pro dnešní den.

6 komentářů:

  1. Moni, nejdříve přeji krásný první máj i vám na kopeček! Já už si tedy básničku nazpaměť také nepamatuji :-) A s třešní to bude horší, u nás už jsou téměř odkvetlé. Tak si budeme muset najít jiný strom :-) Radka

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, to je sen, asi před pěti minutami jsem přemýšlela a slovech básně... jdu Na Kopeček... a hle... Vždy jsi o krok napřed.
    Krásný lásky čas. Lidka

    OdpovědětVymazat
  3. My od Máchova jezera recitujeme bez zaváhání i o půlnoci :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Moni, vždy mi v květnu tyhle verše vyskakují v hlavě, ale vždy jen začátek :o)), díky za připomenutí. Kolem Máchova jezera jsem nedávno šlapala na výletě, je tam tak krásně...
    Hezké májové dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Moni já jen první dvě věty :o)
    Měj krásný májový čas...
    Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Krasny 1.maj preji.Katka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥