středa 27. května 2015

malujeme na mléko ...



Co si zkusit něco netradičního?
Namalovat obrázky na mlékem promočené plátno?

Co budete potřebovat?
plátno
mléko
suchý pastel

Stará prostěradla nastříhejte na nejrůznější velikosti, aby si mohl každý zvolit 
formát dle svého výběru.
Ono dát možnost volby je jedna z nejjednodušších forem motivace.
Plátno namočte v mléce a hodně vyždímejte.
Co nejvíce jej napněte na podložku a malujte pastely nejrůznější motivy.
Abstraktní, přírodní ... to už je na vás.
Nechte plátno uschnout, nejlépe je rozvěsit je na šňůru.
Po zaschnutí se plátno zpevní, nepáchne, pastel je zafixovaný a nepouští barvu jako ze čtvrtky.
Plátno si můžete našít na tašku nebo jen zapaspartovat ... to už je na vás.




Mějte krásné chvíle u tvoření, ať už ve škole nebo doma.

13 komentářů:

  1. Mončo to je nádherné, kam vy na ty nápady chodíte? :). Tohle by mne tedy nikdy nenapadlo . Mějte se krásně Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta technika existuje u leta, nejsem vynálezce:o)
      Krásný víkend, M

      Vymazat
  2. Moni, to je super. Určitě se to bude o prázdninách hodit. A máš nějakou zkušenost s případným praním, když to použiji jako aplikaci např. na tašku?
    Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si říkal, že na výrobu vlajky či praporků na táborech by to bylo nej:o)
      S praním nevím, ale zkusit se má vše:o)
      Já to řeším těmi látkovkami z VV potřeb za 29Kč, holky si je vyrobí, tahají v nich celý školní rok noty, piškoty, oblečení na aerobic a v létě vyrobíme další.

      Vymazat
  3. Vypadá to moc hezky, ale toho mléka by mi bylo líto :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... mě ne, Maruško, bylo trvanlivé z krabice, levné :o)
      A na celou třídu stačil litr.

      Ale strašně se mi líbilo, jak jsem napálila děti.
      Přišla jsem s miskou mléka do třídy a zvuky čičičí a položila misku pod tabuli. Hodinu hledali kočku a někdo to nepochopil ani když jsem jim vysvětlila postup práce :o)
      Krásné dny, M.

      Vymazat
  4. zajímavý nápad. A proč se to plátno vlastně namáčí v mléce? Kvůli té fixaci?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano a mléko plátno napne a zpevní.

      Vymazat
  5. Moniko, to je teda zase nápad! Úžasné!... jen mě tedy zajímá - opravdu to pak nesmrdí??
    Děkuju, Luci.Je

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt ne:o) Také jsem stále čmuchala:o)

      Vymazat
    2. V tom případě - jdem na to!! :o)

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Díky, ale není to můj výmysl:o)
      M.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥