čtvrtek 28. května 2015

Poklady ...


 Poklady ze školky.
Dnes jsem dostala pro mě ty nejvzácnější dary. 
Už jsme s Betynkou našly místa pro hřebíčky, kde budou mít tyto kousky od zítřka své trvalé místečko.
Nic mi neumí udělat větší radost, než taková krása od dětí.
Paní učitelka viděla mé nadšení a říkala, že jsem jedna z mála, která to ocení!
Nerozumím, nechápu.
 Nejraději bych si další kočičáky od zbytku třídy koupila.
Ale je pravda, že když dávám každý týden výkresy svým třeťákům domů ... slýchám:
" Já to nechci, máma to stejně vyhodí!"
Hlava mi to nebere. 
Já mám plné stěny, dveře lednice, krabice, kde schovávám vše od  prvních čmáranic až po linoryty z lidušky.

Betynko, moc moc moc děkujuuuu. Jsem zase bohatší!






Zatímco holky hopsaly na trampolíne, Áša mi dělal společnost a asistenta při focení.

Mějte prima pátek,

20 komentářů:

  1. Uzasne! Betynka je moc sikovna.taky nerozumim tomu, ze si tyto poklady maminky neschovavaji.ja uz se tesim az na konci skolniho roku dostanu od pani ucitelky slozky Alzbetky a Mikulase s tim, co za cely rok ve skolce vytvorily.jupiii ;-)) mejte se krasne Katka Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dávám dětem ve škole výkresy průběžně, aby v zimě měly doma zimní obrázky a né v červnu, kdy je opravdu většina vyhodí. Ale těším se na Terezčinu složku také:o)
      Budu muset pořídit další krabici:o)
      Krásný večer, M

      Vymazat
  2. Také nerozumím a nechápu... připadám si jak z jiné planety...
    Betynka opravdu umí!
    Mějte se fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavní zásluha patří samosebou paní učitelce:o)
      Moc díky a krásný víkend, Jarko.
      M.

      Vymazat
  3. Moni, to jsou překrásné poklady a ty nejdražší!!!
    Když si pročítám řádky, usmívám se, ale i trochu smutním. Do posledního řádku jsem zažila to samé.
    Tak si říkám, kde se stala chyba? Tolik lidí se honí za nějakým snem, přitom to nejcennější mají přímo
    na dosah a dobrovolně se toho vzdávají. Nerozumím tomu...
    Našim holkám shromažďuji obrázky už od jejich prvního čmárání, už dávno mám veliký plán... Každá ke svým
    osmnáctým narozeninám dostane svou obrázkovou knihu...
    Máte doma šikulky!!! Krásné dny. Lidka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lidko,
      knihu jsem vytvořila Terezce, ti prvorození to mají trošku snazší a tys mi připomněla, že jsem zapomněla doplňovat, od dob kdy jí byly 4. Mám velký formát fotoalba a tam obrázky i dopisy Ježíškovi vlepuji. Teda vlepovala. Musím zase začít:o)
      Měj se krásně, M.

      Vymazat
  4. Krásné, taky pečlivě schovávám.... Všechno, každý má svoji krabici. Ale znám i ty co vyhazují, nechápu.
    Holky moc chválím. Věrka

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné, taky pečlivě schovávám.... Všechno, každý má svoji krabici. Ale znám i ty co vyhazují, nechápu.
    Holky moc chválím. Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyřídím, Věruško.
      Děkuju a přeji krásný víkend, M

      Vymazat
  6. Dámy, vy asi nebývate v paneláku ? Každú čmáranicu čo mi donesie dieťa z družiny (denne x papierov) teda vyhadzujem a nechávam len nejaké kresby, viac písané dokumenty, priania, popisy a návody čo dieťa vymyslelo, i tak mám 3 krabice za pár rokov. A strašný problém s preplneným bytom. Pár obrázkov vojde na chladničku, niečo nalepím na dvere, niečo na poličku, na stenu...ale stále je to malé percento.
    Ak všetko schovávate a máte jednu krabicu, tak to si ju neviem predstaviť ako je veľká :-)
    Ale samozrejme výtvory vašich detí obdivujem, výtvarku máte úžasnu ! Len deti sa prejavujú i v iných oblastiach a ja chápem, že sa nedá všetko. Len to vyhodím, keď je dcéra na prázdninách, pribudnú nové výkresy, tak prejdem staršie, robím výber. Fakt s odstupom nemožem mať 30 stran postavičiek, ktoré začala kresliť, stačí mi jedna pre ilustráciu....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem dlouho bydlela v 49m bytě a obr krabice z IKEA na poklady měla i tam své místo a mám ji i nadále. pod postel se toho vejde :o)
      Samozřejmě se nedá skladovat každý počmáraná papír. Uchovávám jen ty pečlivě dotažené práce.
      Jinak já jsem tzv. vyhazovací (darovací) typ co se jiných věcí týče (nádobí, oblečení, dekorace...)
      Malý byt mě naučil pravidlo: nová věc domů, stará pryč.
      Mějte krásný víkend, Monča.

      Vymazat
  7. Taky mám schované poklady a některé obrázky z doby.kdy syn chodil na výtvarku do lidušky,mám zapaspartované a zdobí nám
    obývák. :o))))
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... ano, to jsou ty nejkrásnější obrazy světa ... našich dětí.

      Vymazat
  8. Mám 29letou dceru a 24letého syna, dodnes mám schované jejich výkresy už od jeslí, sešity z první třídy, školní aktovku se kterou do první třídy šli. Každý má v krabici diplomy z plavání, výletů, soutěží, táborů, keramiku. Nejkrásnější výrobky od syna z keramiky mám pověšené na zdi a jsem ta nejšťasnější babička, protože moje tříměsíční vnučka na ně tak krásně kouká. Není to dlouho co jsem vše vytáhla a s manželem, dcerou, synem a zetěm jsme si vše prohlédli. Neskutečně krásná zábava na celé odpoledne. PS uchovávejte co můžete, je to nádhera........... Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je nádhera, Jarko.
      A milují to už i ty naše malé. Zrovna včera si holky prohlížely v krabici jejich první pokusy o kresbu a strašně se smály:o)
      To mám nejraději, když si zalezou s alby, výkresy a prohlížejí, smějí se, diví a vykřikují smíchy:o)
      M.

      Vymazat
  9. Kam ten svět spěje! Lidi si ničeho neváží, všechno berou jako samozřejmost, neumí se radovat z maličkostí. Píšu z vlastní zkušenosti. Na této planetě, s takovým hnusným konzumním způsobem života to spěje do záhuby. Raději na to nemyslím neboť bych se zbláznila. Tohle totiž nemůžu ovlivnit. Lidi se musí CHTÍT probrat sami.
    Moni, Bety je moc šikovná. Krásné věci vyrobila. Snad se jednou dočkám taky takových pokladů. Hned bych věděla kam s nimi. A hlavně vím jak se umíte vy radovat z, pro jiné tak obyčejných věcí, jako je rozkvetlá louka, vůně lesa, osluněná kapka rosy... Hřeje mě to na srdci a jsem ráda, že nejsem sama, kdo takové krásy vidí... Pa Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, mám hodně podobné pocity.

      Mám to štěstí, že pracuji s dětmi a vidím, jak je můžeme v dobrém ovlivnit a poodhrnout jim krásu tvoření a nasměrovat je i na jinou cestu.
      Krásný víkend, M

      Vymazat
  10. Moni, jsme stejná krevní skupina.
    Od jakuba mám vše od prvního "něcojakopokusuoauto" až po ty jeho propracované anatomické kresby, komiksy....
    Náš byt je jako galerie, všude na zdech to mám.
    A ohledně keramiky - vždy když vidím ty vystajlované domovy z různých blogů - sladěné podle severských či jiných trendů, v té studené dokonalosti mi chybí ta roztomilá nedokonalost.
    Mám tu anděla s jednou rukou, sluníčko bez oka...ale je to od syna a tou nedokonalostí mi to přijde 100x originálnější.
    Obrázky které se mi OPRAVDU do bytu nevešly, mám ve staré truhle.
    Máš moc šikovnou dcerku.
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdí, moc děkuji.
      Pro mě jsou také výkresy a výtvory dětí tou dekorací, která má i vzpomínky a je opravdu nedokonale dokonalá a interiér umí zahřát, prosvítit a děti od mala vědí, že jsou součástí domova.
      Tak přeji hodně krásných kousků od Jakuba:o)
      Hezké dny, M.

      Vymazat
  11. Dobrý den,
    asi před týdnem jsem objevila Váš blog a je to úplná závislost :-))) Každý den koukám jestli se objeví nový příspěvek a prohlížím všechny Vaše starší příspěvky. Taky ráda fotím, zkrášluji byt i zahrádku, ale nejsem tak kreativní jako Vy, takže u Vás hledám inspiraci. V jednoduchosti je krása......
    Mám rovněž dvě dcery už něco starší něž ty Vaše ( 32 a 35 let ) a už i dvě vnučky ( 3 a 5 let ), a ty mi dobíjejí baterky. Dcerám jsem jejich výtvory už předala a začínám schovávat výtvory svých vnuček ( to co malují a tvoří, když jsou u nás, pokud to zrovna není pro maminku nebo tatínka ..... )
    Dneska jsem konečně přišla na to jak Vám napsat....... počítač není zrovna můj nejlepší kamarád :-)))

    Hodně štěstí a krásné léto Všem Na kopečku!!!!!
    Anna z Moravy

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥