neděle 21. června 2015

Čtení pomáhá


Blíží se léto a všichni, kdo máme rádi knížky, čteme tak nějak více.
Je déle vidět, odpadá každodenní povinné taxikaření, rozvoz na kroužky, do školek ...
Zkrátka i neučitelé si oddychnou od povinností, které sebou školní rok nese.

Dnes bych vám ráda představila krásnou myšlenku a nádherný projekt,
kdy můžete s dětmi díky přečteným knihám pomoci.

čtení pomáhá



Nevím, proč jsem to už neudělala dávno. Ta paměť!
 Je to jednoduché.
Tady si rozkliknete webové stránky, zaregistrujete se a vybíráte knihy, které jste přečetli.

Vyplníte několik otázek, abyste dokázali, že jste knihu přečetli a získáte virtuální peníze.
Za přečtenou a správně vyplněnou knihu .... 50,-Kč.
Peníze potom pošlete na vámi zvolený projekt či konkrétní pomoc.
Ať už přispěním na nákup invalidního vozíčku, či na workshopy pro středoškoláky.
A že i malí čtenáři dokáží hodně pomoci mě přesvědčily mé děti ve třídě.
Mám opravdu několik velmi silných čtenářů a ti už darovali tisíce a to čtou třetím rokem.



Přeji vám spoustu krásných chvil s knížkou v ruce a ať čtení pomáhá:o)

A jak řekl kdysi nejproslulejší světový pedagog Jan Amos Komenský:

„Nemilovat knihy znamená nemilovat moudrost.
 Nemilovat moudrost však znamená stávat se hlupákem.“

PS: A jak můžete pomoci pohybem? To se mrkněte k Tomovi SEM.

20 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ať máte spoustu penízků na pomoc:o)

      Vymazat
  2. Souhlasím, účastníme se již rok, nabídka knih v jednotlivých kategoriích je navíc úžasnou inspirací, rozšířila bych kategorie ještě o předškoláky, kterým čtou rodiče, popř. učitelky v MŠ. Mějte krásné letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Beru tam také inspiraci a ta sekce pro předškoláky je dobrý nápad.
      Krásné dny, M

      Vymazat
  3. Jdu se zaregistrovat a moje dcera taky. S naší vášní pro čtení budeme moct brzy velmi bohaté :-)
    www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Moni moc díky, o tomto projektu jsem vůbec nevěděla a moc se mi líbí. Až u nás bude vnouček, zaregistrujeme se a doufám, že ho tím získám k většímu čtení knih....Ono je to jen pro děti, že ?
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, rádo se stalo:o)
      Ano, registrace je pouze pro děti a studenty:o(

      Vymazat
  5. Moni, moc díky za inspiraci. Mohla bych poprosit o doporučení knihy pro budoucího prvňáčka. Budu číst já :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste se podívat do řady První čtení od Albatrosu.
      Určitě by písmena měla být větší a na bílém podkladu, né ve změti barev a obrázků.
      Kratší příběhy.
      např. Já ještě nechci jít spát, Sedm pohádek pro malé myšky, Kvak a Žbluňk, Kotě z kocourkova, Myš a krtek, dobří přátelé ...
      Já také hodně objednávám z nakladatelství Thovt. Mají rozdělené sekce od nečtenářů, čtenářů s dopomocí až po samostatné čtení.
      Pokud budete číst Vy, doporučuji Kosprd a Telecí, O čertu od P. Čecha, Dobrodružství pavouka Čendy také od Čecha

      Vymazat
  6. Tak tohle se mi moc líbí! Projekt má hned dvě užitečné roviny. A o pomáhání pohybem jsem už slyšela a hodlám to brzo vyzkoušet ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se podaří. Držím palce, Andrejko.

      Vymazat
  7. Krásný projekt:-) Zatím ale předškoláčka registrovat nelze, že? Synovi je 5 a čteme hodně. Kristýna

    OdpovědětVymazat
  8. Děkujeme, zaregistrovány jsou obě děti, že to existuje vím, ale tenthle článek byl ten správný impuls. Váš blog sleduji již skoro od začátku, stále váhám, zde si založit svůj, ale znám se, nebylo by to ono, tedy je vidět, že vás to baví. Máte krásné fotky i dobré nápady. Sebe mohu přiblížit jedine profilem na Fleru, když budete chtít, koukněte se.
    S pozdravem a krásné léto
    Zuzana
    Atelier-Z

    OdpovědětVymazat
  9. Jééé tak do toho ihned jdu, ačkoliv jsem letos dokončila střední školu.. nevadí! Skvělý příklad jak spojit koníček s pomocí pro druhé. :)

    http://staymind.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. MOC RÁDA BYCH DCERKU ZAREGISTROVALA,ALE CHCE TO POŘÁD PO MNĚ VYBRAT ŠKOLU ZE SEZNAMU A ŽÁDNEJ SEZNAM NA TĚCH STRÁNKÁCH NEMŮŽU NAJÍT. kDYŽ ZADÁM MÍSTO A NÁZEV NAŠÍ ŠKOLY,UKAZUJEMI TO, ŽE MĚSTO ANI ŠKOLA NEEXISTUJE, TAK NEVÍM

    OdpovědětVymazat
  11. Je to bezva projekt. Mám doma druháčka, takže už čte sám.

    OdpovědětVymazat
  12. Hezký den Moni, tenhle projekt znám a už jsem o něm na blogu také psala. Naše Lucinka čte hodně a už několika virtuálními korunkami na projekty přispěla a měla z toho velikou radost. Jinak dneska mi zrovna přišel veliký balík knížek. Pro Lucinku tři knížky za vysvědčení a pro mě 6. V poslední době jsem na knížku neměla moc dech, tak doufám, že to zase napravím. krásné prázdniny! Radka

    OdpovědětVymazat
  13. Jééé, to je úplně parádní projekt! už už jsem se chtěla přihlásit, ale zjistila, že jsem už odrostlá!

    OdpovědětVymazat
  14. Tak jsem s nadšením klikla na registraci, ale je to opravdu až pro školáčky. Musíme si ještě rok počkat.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥