neděle 7. června 2015

Domácí jahodová zmrzlina a Pavlova ...


Z Pavlovy mi zbyly žloutky a v lednici ještě plná mísa jahod, 
tak se zmrzlina sama nabídla.
Nehledala jsem žádné recepty, 
zkusila vše od oka a vyšla úžasná smetanovo-jahodová zmrzka.

Domácí jahodová zmrzlina

350ml smetany (33%)
5 žloutků
Přivést k varu a neustále míchat. Potom  hned vypnout.
 Přidat cukr moučku
 (každý podle své chuti, ale pamatujte,
 že by směs měla být spíš sladší, zmrznutím se sladká chuť oslabí)
a nakonec vmíchat rozmixované jahody. Já použila asi 450 g.

Směs jsem měla ve velké uzavíratelné míse a dala jsem ji do mrazáku.
 Každé dvě hodiny jsem mísu vyndala a vyšlehala zmrzlinu, aby se v ní netvořily hrudky.
Šlehala jsem jen 3x a zmrzlina je krásně hebká.
Nejlépe nechte přes noc v mrazáku. Tuhne opravdu dlouho.


A z bílků, které vám zbyly ze zmrzliny, si můžete upéct ten nejlahodnější dezert Pavlova.
Originál Pavlova má jako ovoce použito kiwi, protože barva tutu ruské primabaleríny byla v zelenkavém odstínu.
Já mám nejraději Pavlovu s jahodami, borůvkami, malinami nebo ostružinami ... 
V angličtině to mají jednodušší, řeknou jednoduše BERRIES :o)

Včera sem použila 5 bílů.
Na jeden bílek počítejte 50g moučkového cukru.
Pavlovu můžete udělat i jen ze tří bílků. Záleží na vás, jak velký dezert chcete.

Jahodová Pavlova

5 bílků
špetka soli
250g cukru moučka
1,5 lžíce balzamikové redukce 
 1/2 lžíce hořkého kakaa

Bílky se solí vyšlehejte do hustého sněhu.
 Potom jemně vmíchejte cukr, balzamiko a kakao.
Z hmoty vytvořte dvě obr vyšší placky (výška alespoň 3 cm)
 a pečte je na pečicím papíře při 120°C 70 minut.
Správná Pavlova má být na povrchu křupavá a uvnitř vláčná.
Mezitím si ušlehejte 400 ml smetany a po vychladnutí už jen kompletuje.
Dvě vrstvy šlehačky a na ní v tomto případě jahody.
Dezert dejte na minimálně jednu hodinu do lednice.
A potom už jen dobrou chuť.


Krásnou neděli,

28 komentářů:

  1. Ty jsi úplná cukrářská kouzelnice, mňam.
    U nás jahody teprve začínají.
    Hezké dny přeju na kopeček.
    Dana z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Moni, recept na zmrzku mám od Tebe uložen už nějaký pátek či rok. A kvituji, že nemá chybu.A má velkou výhodu v tom, že když se přidá Dia cukr, je vhodná i pro diabetiky. Přeji nádhernou sladkou neděli. Věrka

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá báječně, musím ji zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá báječně, musím ji zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Veškeré ingredience máme a jdeme na to ...jen čím jsi šlehala? Jen vařečkou? Diky...zdraví Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vše vždy šlehám elektrickým šlehačem:o)

      Vymazat
  6. hmm, úplně se mi zbýhají sliny :-) Krásný nedělní podvečer... Veronika

    OdpovědětVymazat
  7. Zmrzlinu určitě vyzkouším, mám v lednici právě 6 žloutků z dneska vyzkoušené Pavlovy. Díky za tip. Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den Moniko, mohla bych se zeptat jak jste šlehala? Chtěla bych ji také holčičkám zkusit udělat, ale nemám s výrobou zmrzliny zkušenosti tak mám trochu obavy.
    Moc děkuji za radu a přeji pohodové poslední dny ve škole ☆
    Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, šlehám obyčejnou el. metlou jako na šlehačku.
      Děkuji moc za přání a krásné léto přeji,
      M.

      Vymazat
  9. Milá Mony, inspirovala jsem se a už se nám chladí Pavlova a mrzne zmrzlina:) Jen jsem se chtěla zeptat, jestli nevíte, čím to může být, že mi jeden plát nešel sundat z pečícího papíru, byl k němu úplně přilepený... Taky by mě zajímalo, jestli pečete oba pláty najednou v troubě, každý na jednom plechu? Nebo to máte vymyšlené nějak jinak?
    Díky moc za bohatou inspiraci z Vašeho blogu
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastí,
      peču na dvou plechách zároveň a v půli pečení vždy plechy prostřídám. Má trouba to vyžaduje.
      Také se mi někdy stává, že papír jakoby sloupnu, ale jde to úplně snadno.
      Já děkuji za Vaše slova.
      Ať vše chutná.
      Krásný den, M.

      Vymazat
  10. Moni, nádherné dobroty a opět krásné fotografie! Krásný zbytek dne! Radka

    OdpovědětVymazat
  11. Monika poslala ma sem Alenka z osblove nech sa pozriem ako robis zmrzlinu. Aj ja mam prvy pokus za sebou. Zaujala ma hlavne Pavlova. v jednom regione na Strednom Slovensku z platov upecenych ako Pavlova robia fantasticku tortu. Plni sa zltkovo maslovo cokoladovym kremom. Na krem pouziju vsetky zltky co ostali. Nerada peciem, ale Pavlovu tortu podla tvojho receptu urcite vyskusam.

    OdpovědětVymazat
  12. Moni prišla som k tebe na zmrzku ,recept odporučila Andrea z reve de vivre, mám jahody ... a ste slávne tak to je krása rady ptáka loskutáka pozerám veľmi rada, no ten diel som nevidela... tak si pozriem v archíve a Monču Bridovu sledujem už dlho všade... na FB na jej stránke a tvorím aj podľa jej návodov ,ale dnes bude zmrzka podľa teba ! zdravím z Košíc, e.

    OdpovědětVymazat
  13. Dobré ráno Moni. Mohla byste prosím prozradit odkud máte ty nadherné hrnečky?
    Recepty jako vždy mňam 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Soni Malinové:o)
      Mám je z hrnčířských trhů.

      Vymazat
    2. Děkuji Vám za odpověď...našla jsem si její stránky a určitě toho budu hoooodně potřebovat :-)

      Vymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  15. Dobré odpoledne Moniko, mohla bych Vás prosím požádat o radu k domácímu vanilkovému cukru? Omlouvám se předem za hloupý dotaz, ale bohužel nejsem taková kuchařska od Boha jako Vy a tak s vařením a pečením většinou strašně bojuji, a k tomu výsledek většinou nestojí za nic :) Ale nechci to vzdát, kvůli rodině, manžel a dcerka si zaslouží ochutnat občas nějaké dobrůtky a navíc teď čekám v září narození chlapečka a tak by se mi vylepšení kuchyřského umění hodilo.
    A teď ten dotaz : zkoušla jsem domácí vanilkový cukr podle Vašeho receptu, ale přišel mi nějaký zatuchlý, vůbec nevoněl hezky vanilkově. Tak nevím co jsem udělala špatně. Opravte me prosím jestli dělám něco špatně, rozkrojím vanil.lusk, vyberu nožem semínka a dám do cukr (krystal nebo krupice) a rozmixuju (já mixovala tyčovým mixerem,ale to by snad neměl být problém). Je to vše správně? Jak prosím potom skladujete? Mám po rozmixování nechat někde vyschnout než dám do sklenice?
    Předem moc děkuji a přeji hezké prázdniny.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko,

      vanilkový cukr dělám takto:
      celý lusk nechám alespoň 14 dní při pokojové teplotě seschnout, ztvrdnout.
      Potom jen nakrájím na asi 7 kousků. Celý lusk krájím, nejenom semínka. A tyto kousky melu v el.mlýnku na kávu postupně s trochou kŕystal cukru. Uchovávejte v doze, kam nemá přístup vzduch. Stačí zavařovačka. Cukr příjemně voní. Vždy semelu asi 200g cukru na jeden lusk.
      Hodně štěstí, a´t se povede.
      MOnča

      Vymazat
    2. Moc dekuji, za radu... I za Vas blog, mam ho moc rada a uz mi mockrat pomohl a zlepsil naladu. Moc diky a hezke leto...

      Vymazat
  16. Dobrý den, prosím pěkně, co je balzamiková redukce? Děkuji, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, cituji:
      Balzámový ocet či balsamico (italsky aceto balsamico) je kulinářská kořenicí přísada pocházející z Itálie. Jedná se o vinný ocet vyráběný ze zahušťovaného moštu vinných hroznů odrůdy Trebbiano. Svoji nasládlou kořenitou chuť získává až po několikaletém zrání v sudech.
      Já kupuji v Lidlu v řadě De luxe.

      Vymazat
  17. Moni,Pavlova dort jsem dělala několikrát,vždy ale jako 1 placku,ale vždycky mi dort po vytažení z trouby sedl a tím pádem i popraskal,o nějaké manipulaci s ním nemluvě..Nevíte,čím by to mohlo být?V troubě byl krásný...Málo upečený?Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, napadá mě jen, že tam byla málo. Pokud z toho množství byla jen jedna placka, nechala bych ji vysoušet déle. Já dělám z tohoto množství dvě.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥