sobota 13. června 2015

Modrá monstra ...


Asi jsem divná, ale nelíbí se mi bazény, zvláště na zahradách.
Daleko lepší je pro mě odjet na přehradu, rybník, k nádrži a opravdu plavat
Dlouho a kolik temp potřebuju.
Holkám jsme od dvou let  nasazovali pěnové rukávky, hloubka jim nevadila a ocitly se vprostřed přehrady ani nevěděly jak.
Vždy se musím smát, jak vtipně to již dávno napsal do scénáře pan Svěrák, kdy chtěl onen Pražák koupit chaloupku od Otíka a postavit před domem "bazén na dvě tempa" :o)
Ale samozřejmě s dětmi se nejde bazénku vyhnout a být tak krkavčí rodič a bazének nemít vůbec, to neumím.
Alespoň jsem ten kus modrého plastu zakryla rákosem přivázaným k bambusovým tyčkám a už mi vadí méně:o)
Jen doufám, že ho blížící se bouřky nechají stát.


Možná to pramení už od mé útlé výchovy. Doma jsme měli bazén vždy jen malinký nafukovací, ale o to více jsme plavali v přírodě a hluboké vodě.
Náš otec, trenér, mě naučil plavat v pěti letech spartským způsobem. 
Hodil mě do bazénu  a plav! Než bych se utopila, nějak jsem začala máchat a ono to šlo.
Náš táta, jakožto trenér, měl na vše tabulky a stopky.
(Možná proto já je zase k životu vůbec nepotřebuji a snažím se hodnotit podle jiných kritérií.)
Nás tři své děti měřil podle výkonu. Já jsem vyhrála jen to plavání. 
Měl pro nás připravené trasy a hodnotil, v kolika letech jsme je uplavali.
V pěti letech jsem s ním přeplavala rybník Broďák v Krkonoších, v sedmi Slapy.
Starší brácha Broďák v sedmi a Luki, tys ho snad ještě nedal, ne??? :o)
Potom přišly tabulky výkonů v běhu a to jsem byla ztracená.
Tak ztracená, že jsem běh nenáviděla a začala jsem vyklusávat (během by to táta nenazval) až ve 37 letech!
Ale vím jen kolik kilometrů uběhnu, za kolik ... to mě nezajímá.
No, to jsem od bazénů nějak odcouvala:o)

Zkrátka užijte si dnešní horký den, ať už u bazénku či na koupališti nebo přeplaváním přehrady.


Krásnou horkou sobotu, mí milí.

17 komentářů:

  1. jo jo tohle jsem kdysi viděla na mimibazaru, bazén takto schovávám už 7 let :-) Iveta

    OdpovědětVymazat
  2. Mončo, máte stejný názor jako můj muž, který o bazénu nechce slyšet, ale já bych ho pro děti chtěla....jak v tomhle menším řešíte čistotu vody, nebo jak často vyměňujete? Jinak Broďák v Červeném Kostelci? Mé rodné město♥ (ano, já jsem ta, která Vám jednou psala, že jsme byli omrknout Váš "původní" domeček když se prodával a také ta, co měla svatbu u kříže ve Sv. Janě pod Skalou:o) svět je malý. Krásný víkend! Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, to jsem teda v šoku. To nemůže být náhoda! Ano, Červený Kostelec, rodné město mého táty.
      Svět je opravdu malý.
      Mějte se nádherně a krásné léto,
      Monča

      Vymazat
    2. Zapomněla jsem čištění:
      Tom hází každý týden tabletu s chlorem a já denně vyndavám sítkem napadané nečistoty. Ale je to bída.
      Za pár týdnů bazénkem zaliji keře a napustíme nový. Je tam jen necelý kubík vody, tak to není nic hrozného.
      M.

      Vymazat
    3. Děkuju. A budu se moc těšit co ještě přijde....:o) B.

      Vymazat
  3. Monika, s tým bazénom je to u mňa presne také isté. Proste, neviem si ho v mojej záhradke vôbec predstaviť. :):):) Krásny horúci víkend prajem. Dana :):):)

    OdpovědětVymazat
  4. Broďák! Taky jsem ho přeplavávala- přes zákaz rodičů :-) Ale to je už dávno. Ale nedávno jsem objevila Váš blog- líbí se mi moc.
    Hezký víkend celé vaší rodině přeje Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, tady se to hemží Krkonošáky:o)
      My na Broďáku našli s bratrancema při vypuštění rybníka plnou pramici škeblí a uvařili si je v kotlíku na paprice ...mňam!
      Moc zdravím do Krkonoš,
      Monča

      Vymazat
  5. Také jsme měli modráka, ovšem jen do doby, než si o něj začal sousedův kočičák brousit drápky :o), než jsem na to přišli, tak jsme se každé ráno vítali s napůl vypuštěnou modrou hmotou :), pumpovali, lepili a pak to vzdali, příroda zvítězila(nebo spíš kocour :)). Krásný den Lada

    OdpovědětVymazat
  6. Moniko , jediné co jsem vůbec kdy na zahradě mít nechtěla a nechci je ,, modrá příšera " a ani moje děti po tom netoužily . Vždy jsme s nimi chodili na koupák nebo zajeli k rybníku v létě si užívali moře . Dnes sednou na kolo a jedou se vykoupat na místní koupák který je v lese a čisťounký bez chemie . Moc zdravím , Šárka

    OdpovědětVymazat
  7. A moje děti by chtěly bazén hned, tedy holky...

    OdpovědětVymazat
  8. Jeee,tak i já se tu potutelně usmívám:-). Myslím,že jsem pravidelným návštěvníkem tohoto blogu.Ráda si čtu krásné příspěvky,nechávám se inspirovat,jste takovou milou spřízněnou duší.Mám pocit,jako bychom se znaly odjakživa a ono možná jo:-).Ač teď bydlíme u Sázavy,pocházím ze Rtyně v Podkrk:-). To je krásný! Mějte se.Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)
      Svět je menší než si myslíme:o)
      Krásné dny, Janí.

      Vymazat
  9. Taky to modré monstrum nemám ráda, ale jedno na zahradě máme. Koupili jsme ho, když jsem byla poprvé těhotná, poslední trimestr v parném létě, Muž v práci, já bez auta a řidičáku... A už nám nějak zůstal.
    Akorát jsme kupovali ty samonosné, s nafukovacím kruhem, vždycky nám ho píchly kočky. Chodily z něj pít. Nelžu, přistihla jsem je několikrát, jak balancují na tom kruhu a asi jak jim to klouzalo, tak zatnuly drápky... Tak teď máme s pevnou konstrukcí.
    Přemýšlím, jak ty modré boky schovat. Z jedné strany je maliní. Ale celý ho nemůžeme nechat zarůst, jak bychom do něj lezli?
    Napadla mě netkaná textilie, ale z modrého monstra bude bílé či černé :-D Tak asi to holt musím strpět.
    Jinak nám pod zahradou teče Berounka. Ale je tu špatný přístup, nikde moc místo na ležení. Ale město prý chce obnovit prapůvodní plovárnu, tak snad to dotáhnou do konce a snad tam bude dostatečná kapacita. Těšíme se!

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsem tvrdila, že mi ten modrý krám na zahradu nesmí. Řeka je přece tři kilometry za domem...
    Jenže...už ho taky máme doma:). Přeci jen k té řece se s dětmi pokaždé dostat není tak jednoduché.
    Vy jste to vyřešili krásně! :) Možná se nechám inspirovat...Ale to bych musela bambusem obehnat i trampolínu:-D.
    O té jsem ještě vloni tvrdila, že ji taky nechci! Ať žijí děti :)!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Asi jsem divná :-) Modrý bazén máme a jsem za něj ráda. Asi je to tím, že tahle barva je moje oblíbená. A těch pár týdnů to zahrada unese. Dávat kolem rákos bych nechtěla - děti by ho jistě zbořily :-)
    Tak když jsou vedra, děti jsou naložené v bazenu a večer jedeme k rybníku si zaplavat.

    Váš blog se mi moc líbí. Moc hezky fotíte.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥