čtvrtek 23. července 2015

Karlovy Vary


Poslední ranní romantický snímek z Loučné. 
Zaběhat, zabalit a ukázat dítkám
 lázeňské město, kde jsme byli naposled jako svobodní na filmovém festivalu.
Nevím, jestli to bylo tím úmorným 35°C vedrem, nebo únavou z předešlého pochodového cvičení, ale nijak jsme si Karlovy Vary neužili.
Zklamání. 
Samý hotel, ruští turisté, předražené obchody plné kýče, barev a nevkusu.
Zlaté lesy a voňavé louky.
Ale děti by měly poznat svou republiku. A udělat si svůj obrázek.



A jak teplá vřídla chutí, netřeba překládat slovy :o)


Naše předškolačka se vyžívá, že zná nějaká písmenka, tak čte vše, jen ta azbuka ji nešla ... ostatně tatínkovi také ne, ten už ji nezažil :o)
"V-co to je to A s čárkou?- C-L-A-V"


Když už jsme byli v červenci u Ježíška na Božím Daru, proč ještě navštívit i vánoční dům, který je na okraji Varů. 
Ale v tom včerejším vedru jsme vzdali téměř hodinové čekání na otevírací dobu, 
tak ani nemůžeme poreferovat.
Ale kamarádka celoroční výstavu navštívila a byla nadšená. 
Otevřeno je celý rok a ozdoby si tady můžete koupit i v srpnu :o)
Třeba se tu mezi vámi najde někdo, kdo již  uvnitř byl, tak může přiblížit,
 jestli návštěva stojí za to.


Krásné léto a kéž by byla ta nesnesitelná vedra a sucho co nejrychleji za námi. 

18 komentářů:

  1. Moničko tady maličký odkaz na vánoční dům v Doubí(Karlovy Vary)..http://www.vanocnidum.cz/eshop#dolu..
    http://www.kudyznudy.cz/aktivity-a-akce/aktivity/vanocni-dum-na-zamecku-v-doubi.aspx..
    Krásně je tam hlavně v období adventu..hrají se vánoční koledy a je to zkrátka spojené s vánoční atmosférou.
    Teď toho na fotkách není moc vidět.Jezdíme tam s dcerami(přestože jsou již dospělé) každý rok v prosinci.minulý rok tam nakupovala i Lucka Bílá..mohli jsme se vyfotit,ale nějak jsme dost ostýchavé..měla jsem někde uloženou virtuální krásnou prohlídku,ale nemohu jí momentálně najít..Pěkný večer.Anna.

    OdpovědětVymazat
  2. Moničko ještě jsem chtěla napsat..v Karlových Varech jste nepotkávali turisty..ale Karlovy Vary jsou již jejich trvalé bydliště..
    Tak snad odkazy otevřete.Přeji klidnou dobrou noc.Anna.

    OdpovědětVymazat
  3. https://www.youtube.com/watch?v=UGMpf_nBlSQ

    Tak Moničko ještě zatím jenom toto.:)Anna

    OdpovědětVymazat
  4. https://www.youtube.com/watch?v=b482ozggCus

    Moničko tak ještě toto..Opatrujte se..Anna.

    OdpovědětVymazat
  5. Bety boduje. Jak s A s čárkou, tak hlavně s tou ochutnávkou. :-)) Ten úsměv, to radostné očekávání, a pak ten konec. Tak přesně chutnají teplé minerálky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)
      A potom bylo těžké přesvědčit Terku, aby také ochutnala:o)

      Vymazat
  6. Vary jsou nádherné město. Ale... no prostě... jakoby člověk už nebyl doma... A to nemám nic proti nikomu konkrétně. Jen to má takovou divnou atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  7. Moniko a ty umíš ruštinu ? zdá se mi podle toho co píšeš že jsi o pár let starší než tvůj mladinký manžel . Jája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jájo, plynně neumím, ale rozumím a azbuku přečtu. Měla jsem ruštinu necelé tři roky, než nám ji po revoluci zrušili:o)

      Vymazat
  8. Mám lázně obecně ráda, moje idelické vzpomínky z dětsví. Ale musím uznat, že Karlovy Vary a Mariánské Lázně pro mne byly také velké zklamání. Co můžu vřele doporučit jsou Františkovy Lázně. Jsou malebné, možná až moc klidné - tiché, bez ruských nápisů (o to víc zase vládne němčina). Je pravdy, že jsem tam byla naposled před cca 4 roky a mimo letní sezónu, tak se to snad tolik nezměnilo... Jinak je faj, že je tam i aquapark, ideální pro děti http://www.frantiskovylazne.cz/cs/aquaforum. Přeji hezké prázdniny, Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně, Radko. Já ve Františkových lázních strávila celý měsíc jako pacientka a atmosféra je opravdu domáčtější.

      Vymazat
  9. Tak ty Karlovy Vary mě mrzí, já tam byla poprvé letos někdy na jaře a přišlo mě to super, byl tam právě klídek, nikde nacpáno a čišela z toho taková pohoda, tak jsem si říkala, jak by bylo fajn se tam podívat v lepším počasí a ono asi lepší počasí = narváno = nic pro mě :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Bohužel, s Vary je to pravda, dlouho jsem tam bydlela. Ale člověk se tam ani nemůže cítit jako doma, když na něj v obchodech spustí rusky... Jsem ráda, že jsme šli na vesnici, kde máme zahrádku, úžasné sousedy a hlavně klid:o)
    Co se týče Vánočního domu, tak tam chodím každý rok před Vánoci, nasát atmosféru, je to opravdu nádhera a určitě stojí za to, se tam podívat. Jitka

    OdpovědětVymazat
  11. Milé diskutující dámy,
    já mám to štěstí, možná spíše smůlu, že bydlím ve středu Karlových Varů v krásném secesním domě. Ještě před 15 lety to bylo normální pulzující město s běžnými obchody. Měli jsme na "Masaryčce" (hlavní třídě) svého řezníka, pekaře, lahůdky a jiné potřebné obchody. Bohužel domorodci podlehli diktátu peněz Rusů a prodali své byty za úžasné ceny a přestěhovali se do okrajových částí a domečků v satelitních městečkách. Tím došlo k vylidnění obchodní a lázeňské části, obchody se přizpůsobily poptávce. Rusové sice velkou část domů opravili, ale své nemovitosti používají jen v době sezóny a v poslední době sporadicky. Přes léto jich je ještě dost, ale v zimě jsou Vary městem "duchů", ve kterém se nic neděje. Procházíte-li v zimních měsících večer lázeňskou čtvrtí máte pocit, že se ocitáte na samotě a při cestě od hlavní pošty k Pupu potkáte nanejvýš do deseti podobných zoufalců. Navíc si uvědomte to, že na lázně jsou K.V. poměrně velké město - krajské město. Někdy to vypadá, že zastupitelé města lázeňskou část nepovažují za součást města, protože stavy komunikací a chodníků jsou místy v katastrofickém stavu a to mnoho let. Město bohužel už není ani světové ani malebné, ale velmi neosobní. Velmi mě to mrzí, ale je to tak. Snad se to někdy změní.
    S pozdravem Iva

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý večer,
    musím se KV zastat. Bydlím zde 21 let (jsem náplava z Litoměřic) a nikdy bych toto město za jiné nevyměnila. Stále jsem do něho zamilovaná... :-)
    Krásné léto všem,
    Kleinmannová Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, já se musím k předchozímu komentáři přidat. Já mám Vary moc ráda. Je fakt, že mi není úplně nejpříjemnější být v obchodě jediným českým zákazníkem, ale Vary pro mě mají prostě svoje kouzlo. Bydlíme v jiném (podstatně menším) lázeňském městě a tak je vždy výlet nebo prodloužený víkend ve Varech příjemným, povětšinou "kavárenským" zpestřením. Letos jsem byla také na filmovém festivalu a přišlo mi, že to prostě tak nějak tu "kavárenskou" atmosféru Varů ještě více umocnilo.
      Jana

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥