pátek 17. července 2015

Naše svíčková ...


Co rodina, to samozřejmě jiná svíčková.
Tato omáčka nepatří mezi mé nejoblíbenější, ale holky ji milují a Tom také.
Já raději perkelt nebo hovězí na zázvoru, když jde o omáčky a omáčková tedy jsem :o)

Naše svíčková s celozrnným knedlíkem:

Nejraději používám zadní hovězí v celku. 
Den předem:
maso prošpikuji voňavým špekem
Zeleninu nakrájím na kostičky
1 mrkev
1 větší petržel
menší celer
2 cibule
Zeleninu nasypu na maso a přidám svazek čerstvého tymiánu, 4 kuličky nového koření, 
2 bobkové listy, 4 kuličky černého pepře a zaliji 200ml červeného vína.

Druhý den:
Maso na sádle zprudka orestuji po všech stranách a posolím.
V hrnci zkaramelizuji 2 lžíce třtinového cukru a přidám:
2 lžíce hořčice
2 lžíce octa
3 lžíce brusinkové zavařeniny
Do této omáčky zamíchám naloženou zeleninu, na ni položím maso a vše zaliji 400 ml vývaru.
Dám na 2 hodiny do trouby a nechám pod pokličkou dusit při 175°C.

Maso vyjmu, vylovím koření, přidám 1 velkou lžíci másla,
zeleninu rozmixuji (nepasíruji) a přidám 300 ml smetany, pokud je omáčka hodně hustá, ředím vývarem.
Dosolím, dopepřím a zakápnu pár kapkami citrónu.
 Podávám s celozrnným knedlíkem.
recept TADY
Můžete servírovat klasicky se šlehačkou a brusinkami, ale na to u nás doma nejsou :o)

Dobrou chuť.


A po takovém vydatném obědě by to chtělo pořádnou vycházku :o)




Mějte hezký víkend,

4 komentáře:

  1. Vyzera skvelo. Btw. predsa len som sa na to mydlo odhodlala. Mam nakupene suroviny a buduci tyzden sa do toho pustim. Dam vediet ako to dopadlo. Samozrejme ak medzi tym nebudem robit tuto svieckovu :-)
    ❀❀❀

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tohle ne Moni,to si teda ujasníme,takvou chuť mě dělat.Zakázáno.PááááááááMarůdkům ať se daří.Alkababka

    OdpovědětVymazat
  3. Než jsem poznala svého Muže, resp. jeho maminku, nevěděla jsem, co je to pořádná svíčková. Teda moje babička dělávala skvělou, ale to jsem byla malá, moc si to nepamatuju a recept samozřejmě nemám.
    Ale Vaše vypadá skvěle. Ta verze s červeným vínem se mi líbí. Až nebude takové vedro, tak ji musím vyzkoušet :-)

    A poslední fotka je krásně osvěžující :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥