sobota 25. července 2015

Plzeňsko



Tento kraj máme rádi. Milí usměvaví lidé, krásná krajina a mnoho památek.

Včera jsme navštívili místa, která jindy jen projíždíme.
Rotundu sv. Petra a Pavla ve Starém Plzenci.
Je to jedna z našich nejstarších církevních památek.
Postavena byla nejspíše již v 10. století.
Rotunda se stala součástí Přemyslovského hradu, po kterém tu již nejsou památky.
V 18. století měla rotunda namále.
 Chtěli ji zbourat, ale nakonec pro ni našli využití, aby si jen tak nestála a nekoukala do okolí.
Místní do ní uskladnili střelný prach.

Výhled má  rotunda krásný ... přímo na hrad Radyni.


Dalším zastavením byl kopec Kotel.
 Tento vrchol patří ještě k Brdům.
Když vyjdete 570 metrový kopec, máte možnost stoupat ještě o 28 metrů výše.
Ano, opět moje milované výšky, ale lepším se. Tentokrát jsem hrdinsky vyšla do poloviny, ač se jedná opět o průhlednou kovovou konstrukci :o)


Jedna koláž z mobilu, páč na mou padesátku selfí neudělám :o)



A jak by řekli Plzeňáci:
Tuten výhled stojí zkrátka za to :o)


Krásný víkend,

9 komentářů:

  1. to jsem ráda, že se ti u nás líbilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbí, Verčo.
      Jezdíme k vám i nakupovat i se bavit do divadla.

      Vymazat
  2. Možná bychom řekli i "tlecten" :-D Evča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem zase o něco moudřejší. To jsem nikdy neslyšela:o)
      A vaše nářečí miluju.
      V dětství jsme v západních Čechách měli chalupu, často jsem pobývala v Klatovech a studovala v Plzni, tak jsem něco nasála a zájmeno tuten používám už léta místo tenhle :o)

      Vymazat
    2. Moni, napadá mě ještě tendle. Ale to už bychom byli za úplné barbary. U nás se toho " najde" spoustu. Těší mě ty Klatovy, kde jsme doma my ;-) Krásné léto a těším se na další prima počtení. Evča

      Vymazat
  3. To jsem ráda, že se vám u nás tolik líbí :) Velká pochvala za rozhlednu, já bych to nedala, jak vidím dolů tak je mi zle ..
    Krásná selfie s manželem, moc vám to sluší :)
    Zdraví Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujeme, Péťo.
      Však já se také divím, kam jsem až došla, asi trénink. Jinam než do hor, na rozhledny a do skal už dva roky nejezdíme:o)

      Vymazat
  4. Moniko, díky za krásné fotky, na rotundu koukáme z kopce naproti... Krásné léto. Katka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥