pondělí 6. července 2015

Sklizeň ...



Levandule mám ráda nejen pro jejich vůni, praktické využití a krásu.
Je to snad jediná rostlina na naší zahradě, která nechává chladné všechny slimáky a v pohodě přežije i mrazy. Je nenáročná a umí se tak odvděčit.
Slimáci nám letos zlikvidovali, co se dalo. 
Lilky, cukety, kráseňky, echinacii, bazalku, libeček, mrkev, kopretiny ... a já stále odolávám chemii, ale nevím nevím, jak to dlouho ještě vydržím.





10 komentářů:

  1. Ahoj Moni, kup si Ferramol granule od Neudorffu. Neškodí kočkám, psům ani ježkům a těm potvorám slimákům moc chutná a navíc, nezanechávají po požití na záhonech žádný nepořádek. Je to pouze přírodní sloučenina a jsou moc účinné. Používám úspěšně už několik let. Jsou k dostání 200 g, 500 g a 1 kg. Pa Stáňa

    OdpovědětVymazat
  2. já bych volila indický běžce :) jo a pokud ne tak doporučuju koupit měděné pásky a dát je kolem záhonů slimáci nemají měď rádi ozkoušeno... Letos i loni jsem měla / mám kopr bez mědi mám tak leda.... levanduli :)

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Moni, na toto téma bych ráda doporučila krásný článek:
    http://ekoista.cz/jak-odpudit-slimaky-ze-zahrady-prirodnim-zpusobem-a-nezaspinit-si-karmu/
    Hezké zahradničení bez vraždění :o) L.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji všem za rady:o)
    Určitě se budou hodit, ale už to nechám na příští rok.
    M.

    OdpovědětVymazat
  5. ZROVNA JSEM OBHLÍŽELA A ZALÉVALA ZAHRADU A ZJISTILA,ŽE 3MLADÉ CUKETKY JSOU SEŽRANÉ OD SLIMÁKŮ A VŠUDE OKOLO NASYPÁN FERRAMOL.UŽ I TEN NA NĚ NEPLATÍ.....HEZKÉ LÉTO KLÁRA

    OdpovědětVymazat
  6. Slimáky jedině sbírat. Každý večer dáme stovku... bereme to jako večerní procházku po zahradě. Účinky jdou vidět :-) - po třech letech už nesbíráme denně tři stovky. Taky na velikosti se to pozná, jsou spíš menší, nestačí nám dorůstat. Stačí se podívat na kus louky, kterou neopečováváme a tam jsou pořádní macci. Jen ten jejich konec je morbidní - ve sklenici je zalíváme vařící vodou, ráno pak vylijeme na kompost. Jiná řešení se nám zatím neosvědčila, je to tak neužitečný tvor...

    OdpovědětVymazat
  7. Nesouhlasím, že slimáci jsou neužiteční tvorové, jak píše anonymní komentář přede mnou. Každý tvor je užitečný, má nějakou funkci. Slimáci likvidují oslabené rostliny, snaží se v přírodě zachovat rovnováhu a odklidit, co tam nepatří. Možná stojí za to zamyslet se, jestli jsou rostliny tak akorát pohnojené, rostou na vyhovujícím místě, v kvalitní půdě apod. Já jsem zasázela pět rostlinek ačokči, každou na jiné místo. Dvě na slunná místa, tři do stínu stromů, aby se po nich plazily. Ty rostlinky na slunných místech postupně obě slimáci sežraly, byly slabé na nevyhovujícím místě. U stromů už se krásně pnou. Je prostě potřeba myslet trošku v širších souvislostech :)

    OdpovědětVymazat
  8. Máte pravdu,je třeba myslet v širších souvislostech.a každý živočich má i svého predátora a vše by mělo být v rovnováze...ovšem tito přemnožení španělští slimáci u nás žádného přirozeného požírače nemají,protože jsou o dost větší než ti naši..myslím,že by se nikdo na české slimáky nezlobil,protože by nenadělali takovou paseku..já letos dala do vaničky od mrkve pivo a do rána byla plná..až mi naskakovala husina☺kdybych měla plot,tak beru indické běžce!!!mějte se,Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Terezce za doplnění, přesně takto jsem to myslela. Nenapadlo mě, že nad mým dovětkem o užitečnosti slimáků bude někdo polemizovat. Slimáci, o kterých mluvíme, k nám byli zavlečeni a opravdu u nás nemají žádného přirozeného požírače. České slimáky zatím nelikvidujeme, a že jich také není málo... Slimáci, bohužel, nežerou jen oslabené, špatně hnojené či zasazené rostliny. S tím si dovolím zase nesouhlasit já... Pro Terezku - indičtí běžci jsou sice výborní, zrovna tak se dají naučit na tuto stravu kačeny (když se jim odmalička sbírají slimáci do krmení, zvyknou si na ně - vlastní zkušenost), ale tito pomocníci ničí úrodu zase jinak a navíc sezobou jen to, co je v trávě nebo dobře dostupné. Pacholky schované v jahodníku nebo pod listy špenátu nechají ležet, protože je nevidí... Omlouvám se, ale při posledním příspěvku jsem se zapomněla podepsat. Zdenka

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥