čtvrtek 6. srpna 2015

Co pro mě ...


... dělá domov DOMOVEM?
Fotografie a dětské kresby.
Miluju to
 a kdybych musela během několika minut opustit střechu nad hlavou, po těchto věcech bych sáhla asi instinktivněji než po občance.

Včera mi Bety tuší nekreslila Ášu i s jeho pruhama:o)
Tuš je na obrázky do rámečků nej. 
Jsou jednoduché, hodí se ke všemu a vynikne dětská kresba a linie.
Já nechala po roce vytisknout fotky na fotopapír.
Dříve jsem to stíhala kvartálně, poslední dobou jednou za rok, ale jak poslouchám své blízké, ještě jsme na tom dobře.
Zákoutí s kresbičkami od holek a fotky máme vlastně opravdu všude.





A my si jedeme zaplavat. 
Holky jsou skvělé, nebojí se hluboké přehrady, ryb, ani "špinavé" vody.

Mějte se co nejlépe a možná bychom se měli domluvit  a zkusit společně nějakou modlitbu nebo zaklínadlo na déšť.
Neznáte něco osvědčeného?

25 komentářů:

  1. Milá Moniko,
    nakukuju k Tobě skoro každý den a mám pocit, že se vracím v čase do dob, když byly naše dcérenky stejně staré, jako Vaše. Také jsme si stále tvořili a výletovali. Často i do okolí Berounky :-) Krásný kraj!
    Moc Vám doma všem fandím.
    Odvážila jsem se psát hlavně kvůli zaklínadlu.
    Co takhle všechny zkusit písničku Obchodník s deštěm - HOP TROP.
    Já na ni musím myslet každý večer, když lítostivě pozoruji vadnoucí jabloně.
    Moniko,děkuju za krásné stránky. Soňa KH

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soňo, moc děkuju za milá slova.
      A Kryštof je dobrá volba:o)

      Vymazat
    2. Moniko,
      zpívám si píseň od folkové skupiny HOP TROP :-)
      Asi poslouchte doma jinou muziku. Text, ale úžasně sedí pro nás zahrádkařky. :-)
      Nevkládám, lze vyguglit.
      Snad se bude líbit i Tobě.

      Soňa

      Vymazat
  2. Krásné kresbičky. Také jsem je léta schovávala. Pak padly za vlast při stěhování do paneláku....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jasné, že nemůžeme schovávat do nekonečna a hlavně kresby dětí do 7-8 let mají to kouzlo. Potom se pomalu vytrácí a kresba je hodně stylizovaná:-(

      Vymazat
  3. Milá Moniko,
    krom toho, že jsem věrným návštěvníkem tvého blogu - moc děkuji za nejrůznější inspirace - i já přemýšlím, jak to udělat, aby z nebe začala padat voda. Bojím se, že zaklínadlo stačit nebude, ale napadá mě, že pokud se všechny domluvíme a k pořádnému zpívanému zaklínadlu přidáme ještě rituální tanec na přivolání deště, tak by to mohlo vyjít :D No, a když ne, tak se u toho alespoň skvěle pobavíme ... Co ty na to? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by ale chtělo nějakou video blogerku, aby udělala záznam, až začneme s tím tancem :o))))
      Super nápad!

      Vymazat
    2. tak do třetice, nějak se mi nechce zobrazit komentář - jestli je natočení to jediné, co vám v tom brání, tak jsem zítra u vás :D Tanec mám v hlavě už dlouho, tak ho konečně prubnu ...

      Vymazat
  4. Hlásím se k těm, kteří jsou na tom s fotkami bídně. V podstatě máme jen ty, které nám nechala vyvolat fotografka, plus každý rok vyvoláváme babičkám do rámečku, do kalendářů, do alb... Ale sami nemáme nic. A čím je toho víc a víc (v mém případě plný externí disk), tím míň se mi do toho chce.
    Takže v dobrém závidím, máte to hezké :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme.
      A nezoufej, Karolínko, třeba za dlouhých zimních večerů začneš fotky přebírat a necháš vytisknout:o)
      Stojí to za to už kvůli dětem. Mají rády prohlížení alb a já miluji je za rohem poslouchat, jak se řechtají:o)
      pa

      Vymazat
    2. No je to pravda. Už jsem to určitě někde psala - k největší zábavě v naší rodině patří to, když někdo u babičky vytáhne ze skříně ta stará alba a krabice s fotkami. My "děti" se můžeme počůrat smíchy, když dojde na fotky našich rodičů, ty modely, ty účesy! :-D A oni nám vždycky říkají "Počkejte, až....". A mají pravdu :-D

      Vymazat
  5. Moničko podle fotek a dětských kresbiček je vidět,že pro vás oba jsou dcerky tím největším pokladem,který máte.
    Moc pěkně malují..mohu se zeptat,koho představuje ta culíkatá..silná,bohatá ,weselá atd ?
    Jinak poručit větru..dešti ..nemožné ,a tak nás i nadále prý čekají další tropická vedra.
    Přeji příjemné koupání ..na přehradě..to jste odvážné !!!Anna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, je to Pipi Dlouhá Punčocha:o)
      Já také viděla tu šílenou předpověď! Musíme vydržet, ale už mě to neba:-(

      Vymazat
  6. Ahoj Monika. A co tak pocasie vymenit alebo premiesat ;0) Zijeme v Irsku a tento rok mame zalostne leto. 15C a prsi kazdy den od rana do vecera. Tak rada by som vam poslala trosku dazda a prijala vase teplo. Hadam ten spev a ritualny tanec co navrhuje Danielka pomoze ;0) aspon k dobrej nalade. Ved usmev a dobra nalada su zaklad pekneho zivota. Pozdravujem na kopcek :0) Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, jak je to nevyvážené na té naší matičce Zemi. Na pár dní to tak moci vyměnit.
      Takže tančit se bude i v Irsku:o)
      Zdravíme za móře!

      Vymazat
  7. Ahoj Moni, moc hezké :) Trošku problém je, že s přibývajícím věkem dětí (případně jejich počtem) se výrobky, výkresy a dárky pro maminku hromadí... Já s těžkým srdcem vyházela alespoň některé sešity starších (dospělých) dětí, a pod postelí mám obr kufr s poklady. Výkresy, keramika, suvenýry z cest. Pár kousků je stále vystavených, plus samozřejmě tvorba nejmladšího, který má ještě několik let tvoření před sebou. Takže to bude časem chtít další kufr :) Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také probírám, Moní a jak jsem psala výše, ty spontánní kouzelné dětské kresby jsou otázkou do 8 let. Alespoň já to tak vnímám z praxe s dětmi.
      Tak ať nejmladší hodně tvoří:o)

      Vymazat
  8. Máš to pekné, dobrá vášeň :-) a tvoje dievčatá vnímajú ako sú milované a dôležité....ja mám na blogu jednu kresbu,zarámované Vtáčiky, štyri v jednom...najstaršia bola tuším druháčka, umiestnila sa s nimi v Európskej putovnej súťaži.......mám len fotokópiu.
    Milan, naše posledné dieťa, autista, mal výkresy a keramické diela na aukciách pre autistickú charitu...tak sa k nám veľa jeho diel nedostalo...odložené mám hlavne prianičká...:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže máš doma umělce, gratuluji.
      Znám to, také kolikrát děti ve škole přemlouvám, aby mi ty povedené kousky nechaly do rámečků:o)

      Vymazat
  9. Jooo,to mám taky ráda..každý dáreček od dětí.A s fotkama mám taky rest☺.....myslím,že kdybychom si libovali a rochnili si,jak máme božsky teplé počasí,tak by nám určitě naschvál zapršelo��no ne?mějte se,Terka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak při tom tanci zkusíme rochnit :o)))

      Vymazat
  10. Moni, prosím, odkud jsou ty dřevěné rámečky na parapetu? Děkuji Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, jako vše u nás ... z IKEA :O)

      Vymazat
  11. Zdravím na kopeček:-). Našla jsem, že přímluvce za déšť je sv. Petr, tak už se s dětičkama přimlouváme, ať se přimlouvá..a když nás bude víc;-). Pěkné dny vám:-).

    OdpovědětVymazat
  12. Moc krásné....
    Já mám co se týče fotek několikaletý velký rest.... letos jsem aspoň utřídila fotky v PC a hromádku vyvolaných.
    Každopádně Tvoje zeď vzpomínek je úžasná :-)V.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥