úterý 25. srpna 2015

Konečně zelená ...


O prázdninách jsem měla plán ... kopat a oddrnit další kus zahrady a osázet jí okrasnými i "jedlými" keři. Došlo na to až poslední víkend.
A to jsem se chtěla řídit radou myslivců, kteří prý letos nezasadí malé stromky kvůli suchu a počkají na jaro.
Ale díky milosrdnému dešti, který nebyl prudký, ale mírný a trval přes dva dny, je i nyní do 20 cm půda vlhká.
Zajela jsem do zahradnictví a skoupila, co se dalo ... poprvé za léto přišla síla a chuť na krumpáč a rýč.

A teď už sedím a dumám nad formami slovního hodnocení a vzhledem týdenních plánů, kde se budou děti sebehodnotit a uvědomovat si, že učení je jejich vlastnictví.
Mám z toho hlavu v oblacích. Začínáme na škole poprvé bez známek a  Betynka ještě nepochopila, že jedničky zkrátka mít nebude:o)
A zítra už po dvoudenním školení a poradách konečně do třídy, kde bylo celé prázdniny staveniště, skelná vata, vrtačky, fošny ... no, asi si vezmu montérky.
To aby ta práce byla ještě pestřejší.



Představte si, že už se mi luhuje kostival ve vodce a brzy bude kostivalová tinktura.
Dvě dobré duše mi jej nakopaly a darovaly. Svět blogu je úžasný.
 Moc vám děkuji ještě jednou.
 Ani ve skrytu duše jsem nedoufala, co jedna má věta způsobí. Jste zlaté.

Krásný večer,

16 komentářů:

  1. Hezký den, Moni,

    a jakéže druhy jste to sázeli?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sázela jsem rybíz, jostu, echinacei, hortenzie, perovskie, borovice kleč, jalovec, mini thuji, dříny, svídy ... to bylo něco kopání. Dva dna jsem rýč nedala z ruky.a dnes jsem si zajela ještě pro kůru do podniku, kam jezdí jen tatry ve velkém a vždy se smějí mým pár kýblíkům:o)

      Vymazat
    2. Tak to je slušný výčet rostlin! To jsi si tedy dobře mákla... Já jsem byla teďka týden pryč a během toho nám tráva na zahradě krásně zazelenala. Mám z toho neskutečnou radost, protože na tu vypálenou pláň nebyl moc hezký pohled. Pravda je, že si aspoň ta sekačka letos odpočinula :-/ :) Měj se hezky! :-)
      Skills of Art

      Vymazat
  2. Týdenní plány jsou super, taky jsem je dětem zavedla - ale protože jsem byla jediná na škole, tak to byl spíš takový výkřik do tmy. Každopádně během roku jsme si to celkem vyladili a bylo to fajn pro mě, děti i rodiče. Jen to sebehodnocení tam úplně neklaplo tak jak jsem si přála - ve škole jsme měli klasickou klasifikaci a přebírala jsem děti až ve třetí třídě a neuměla jsem to asi dostatečně naladit. Tak uvidíme až se třeba zase vrátím do práce jak mi to půjde. :o) Každopádně s prvňáčky je to ideální - začít a postupně rozvíjet. :o) Tak hodně zdaru Netopýrkům!!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme s Netopýry za přání.
      No, ještě ani netuším, jaká parta se mi sejde, ale doufám v to lepší:o)
      Ať se vše daří ... ve škole i mimo ni,
      M.

      Vymazat
  3. To je milý pohled do Tvé zahrady... působí strašně uklidňujícím dojmem... asi bych tam trávila také maximum času ;-)
    Zítra také nastupuju ... zatím porada a odpoledne mám v plánu přesadit a dovést si do třídy kytičky na okna.
    Tak úspěšný začátek nového školního roku a kdybys měla nějaký pěkný nápad na výzdobu... uvítáme ;-) V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Vendo.
      U mě bude výzdoba jasná, míchám černé odstíny a budu malovat netopýří tlupu:o)
      Ukážu, určitě.
      My šli do školy o dva dny dřív, abychom si nechali dovolenou na 2 dny podzimních prázdnin a nemuseli jet na školení:o)
      papa, M

      Vymazat
  4. To se tak krásně čte...o takových osvícených a kreativních učitelkách :-)
    Být to všude stejně, ani si tu školu zakládat nemusíme ;-)
    Děkuju za tvé řádky a nádherné fotky, chodím se sem kochat moc ráda.
    Hezký večer!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,
    sebahodnotenia sa netreba bat. detom sa bude pacit. moj syn zazil aj hodnotenie percentualne, vysledne vysvedcenie klasicke znamky - prvy rocnik, v druhom rocniku prestupil do inej triedy, kde je hodnotenie percentualne + slovne, na polroku a na konci roka si pise sebahodnotenie, a teda pre mna ako rodica je tam, co citat. je zaujimave ako svoje poznatky vidi on, ucitel, a ja ako rodic. tie sebahodnotenia su najlepsie. btw pocas celého roka dostava percenta, a podla toho klasifikacne prisluchajuca znamka. takze v konecnom dosledku ma to aj to :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, ja si vzdycky rikam v jake to uzasne skole asi pracujes... Ta krasa podkrovni u sovicek a ted to hodnoceni i kdyz pro ucitele to bude mnohem narocnejsi a pracnejsi, to si vzdy rikam kdyz ctu hodnoceni Gabriela. Je na mezinarodni skole paradoxne nejhorsi znamka je 1 a nejlepsi 7, ty ale dostanou jen v pololeti a na konci roku z kazdeho predmetu, jinak cely rok z testu a projektu dostavaji skore... ale nejzajimavejsi je slovni hodnoceni, ktere maji v pololeti a na konci roku od kazdeho ucitele, takze vysvedceni ctu asi hodinu... Nejvic na tom ocenuji to, ze kazdy ucitel krome schopnosti v danem predmetu hodnoti osobnost zaka, socialni citeni, ochotu pomoci ostanim, charakter i zkratka jednoduse jake ma srdce, co je na nem prijemne, vyjmecne apod...
    Je uzasne , ze u nas existuji ucitele jako ty... kteri do sve prace davaji srdce... jsou to poklady pro skolu, deti i rodice... drzim palce at zvladas vsechny zmeny pokud mozno bez velkeho stresu a bez migren :)))) hezky vecer pa I.

    OdpovědětVymazat
  7. Kéž by bylo takových osvícených škol čím dál víc... Moc vám fandím, i když je jasné, že ty rozjezdy jsou náročné.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Mončo, syn jde do třetí třídy a od prní máme slovní hodnocení. Nejprve, paradoxně, chyběly ty jedničky mně! On najel na systém "smajlíků" a "mračounů" rychle a bez problémů. Přijdu domů a on hlásí: "mám smajlíka, hádej z čeho?" To myslím, že by se Vaší Bety taky mohlo líbit. A sebehodnocení? Dostanou tabulku a vybarvují tolik obrázků u dané vlastnosti či činnosti, na kolik si myslí, že to zvládají. Paní učitelka pak s nimi diskutuje, zda se jejich představa shoduje s tou její. Paráda! Ovšem slovní hodnocení jako takové na vysvědčení? To děti nebaví, je to moc dlouhé, to čtou jen rodiče.
    No a teď nám do první nastupuje ten mladší. Umí číst, psát a dává se starším bráchou násobilku. Včera jsem nakoupila školní pomůcky. Měl z nich takovou radost, navačer sděloval manželovi: "já už mám i pravítko!" No radost veliká. A můj zlepšovák na označení pomůcek? Zakoupím barevnou elektrikářskou pásku (např. žlutozelenou) a polepuji - tužky, štětce a další. Klukům se líbí, že to nikdo jiný takhle nemá a hned si poznají to své.
    Jinak jsem s díky převzala nápad na obaly na školní sešity - ovšem jen ještě ty sešity sehnat! Paní učitelka chce nerecyklované, jenže všude mají ty EKO! Tak hurá do školy, alespoň že ti prvňáčci se těší! Škole zdar!
    Peťula

    OdpovědětVymazat
  9. Krásná zahrada :) velký kus práce.. Prosím jak dlouho se luhuje ta kostivalová tinktura? :)

    OdpovědětVymazat
  10. Moni, krásně jsi si mákla. a na netopýří třídu se moc těším.
    přeji krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  11. Nevím, co komentovat dřív :-)

    Tak začnu tím, co jsem chtěla napsat k jakémukoli článku, prostě abych na to nezapomněla - už jen necelý týden zbývá, tak vám všem a hlavně Betynce (pochopila jsem správně, že jde letos do první, že?) úspěšný začátek nového školního roku ;-)

    Zahrada je nádherná! Nechci nikomu nic hanit, ale osobně nemám ráda jednu túji vedle druhé, podél celého plotu, anglický trávníček a ty přesně vyměřené záhony atd. Mám ráda, když to roste tak nějak přirozeně, původní druhy... Máte to moc hezké, i s tím přirozeným stínem, to je nej :-)

    Taky jsem tady úplně skákala radostí, jak pár dní pršelo, a místa, která byla úplně suchá a šedivá, jsou ze dne na den zase zelená. Úžasná schopnost regenerace!

    Bezznámkovou školu teda závidím a moc tomu fandím! Škoda, že ač jste blízko, tak na každodenní dojíždění přeci jen daleko. U nás asi zatím nikdo tak osvícený není.

    Hezký zbytek léta! :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Zdravím,

    nás čeká první nástup do první třídy, Vaneska se moc těší a máme metodiku Montessori bez známek, čili slovní hodnocení. Chodila za paní učitelkou rok na přípravku a teď se na ni strašně těší. Má to něco do sebe, děti jsou víc motivované a hlavně klidné bez stresu. Přála bych to všem prvňáčkům.
    Hezký zbytek léta. Lucie

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥