úterý 11. srpna 2015

Konečně ...


... máme také  fotky od vody.

Vychovali jsme další generaci milovníků přírodních vod. 
Jsem za to ráda.
Neznám v létě  lepší pocit volnosti, než si ZAPLAVAT daleko ...
v hloubce, v přírodě a bez chlóru  koupaliště.
 Nad hladinou jen brdské lesy a v dálce zřícenina hradu Valdeku.
 Bože, díky za ty dary!







A dokonce jsme na hrázi našli i mou celoroční dekoraci ... kominíčky! 
Neuschly v tom parnu, zato nyní se suší a budou dělat parádu u nás doma.

Zvládněte ta úmorná vedra ve zdraví. 

22 komentářů:

  1. Teda, to jsou paradni fotky. Moni, kde je tak pekny a hlavne prazdny rybnik? My letos koupani na "volno" vzdali, jezdime do Ovcar, preplneno. Braska s pritelnyni se vcera vratili ze Sadske a byli i na Zivohosti a to same, lidi fura a na Sadske pry voda uz spatna. Tak rada bych si zaplavala v cistem, prazdnem rybniku, ale zadny jsme letos neobjevili, tak nam vsem koukaji pravidelne hlavy ze zahradniho bazenu. Vcera jsem ponorena pozorovala z vody pozde vecer letadla ( jsme kousek od letiste ) :-) zdravim vodnicky. Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Lindo. Jezdíme na přehradu do Komárova.
      A lidí je i tady spousta, jen to vždy na těch fotkách není vidět a v té velké vodní ploše se to rozptýlí.
      Včera si o 30 metrů od nás rozbalily ručníky děti z letního tábora ... to bylo lidiček!

      Vymazat
  2. Krásný fotky! Já je od vody asi nikdy mít nebudu, bojím se o foťák:)). Ale teď budu kupovat novej, takže starej by mohl jet třeba příště k moři:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, moc díky. Od Tebe, profíka, to velmi těší.
      Však já se o svou zrcadlovku také bojím. Toto jsou první fotky od vody, protože má funkce byla pouze na břehu ... svačinářka a fotografka :o)

      Vymazat
    2. Tak to potom jo, to naprosto chápu!:) No toužím po fotkách od moře, je to můj velkej sen. Jako malá a dospívající jsem jezdila každý léto, teď už jsme x let nebyli (koupě bytu, svatba, těhotenství, dítě, neposedný dítě, pořád neposedný dítě...:-D:-D). Tak snad příště!

      Vymazat
  3. Dobrý den, podle fotek jsem tipovala Záskalskou a vidím, že to byla trefa. Chystáme se na Chaloupky na návštěvu a koupání rozhodně nevynecháme. Vaše fotky z výletů po Čechách jsou úžasné. Z Plzně zdraví a krásný den přeje Martina

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Mončo... moc zdravím ... opět krásné fotky :-) Koupání v přírodě má své kouzlo. Jen my jsme ty naše cácory rozmlsali koupáním v bazénu u babičky... rybník by tedy asi neprošel. Zase se aspoň vyhneme těm přeplněným koupalištím a máme klid, který já osobně o prázdninách nejvíc vyhledávám ;-)
    Užívejte zbytek prázdnin... letos nám to bohužel asi nevyjde, víc napíšu mailem během týdne... pa V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, ale myslela jsem si, že v tom vedru to nepůjde.
      My také chtěli tento týden výletovat, navštívit jiná města a kopce, ale nejde to, Jsme jen u vody.
      papa, M

      Vymazat
  5. Moni, díky za tip na krásné přírodní koupaliště :-) Stále tady v okolí hledám, kde se vykoupat bez chloru.
    Jinak doporučuji jez v Zadní Třebani, resp. ostrov. Můžeš na něj mrknout do článku Na ostrově http://ikarkulka.blogspot.cz/2015/08/na-ostrove.html :-)
    Užívejte :-)

    PS: Já fotím sice "jen" na mobil, ale taky se o něj bojím. Zvlášť když fotím z vody :-D Foťáků mám několik, ale jsem líná je tahat, zvlášť ty velké, a se zrcadlovkou jsem se nějak nenaučila, ale asi jí dám ještě šanci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já stále tahám velkou zrcadlovku, na kterou mám i nehezký, ale funkční batoh. Přiznávám, je to otrava. Ale ty fotky za to stojí, ráda zmrazuji vzpomínky:o)
      Mějte se krásně všichni:o)

      Vymazat
  6. Parádní fotky, je fajn chodit se koupat, když to jde. Já s ortézou už 14 dní nikam nemůžu.

    OdpovědětVymazat
  7. Přiznám se - nejsem vodomil :-) Ale fotky jsou pěkné, pohodové a mne by zajímalo, čemu se u vás říká "kominíčci" - tipuji orobinec, pokud to je ono, tak u nás se tomu zase říkalo "doutník" :-)¨
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kominíčci jsou rostlina s botanickým názvem krvavec toten.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Krvavec_toten
      orobinci říkáme také doutník. Dva máme u dveří. Naše Bety je lidová sběratelka:o)

      Vymazat
    2. Krvavec toten si pamatuji z dětství, kdy jsme jezdívali ke strejdovi na chatu, bývala jich tam plná louka...a u babičky na prázdninách byly zase plné rybníky orobinců...úplně jsem se vrátila v čase o dobrých 35 let :-) A název "kominíček" si zapamatuji, je milý :-) Díky za objasnění.

      Vymazat
    3. Nedávno mi kolega entomolog povídal jak důležitou roli hrají kominíčci v životním cyklu vzácných modrásků. Děti to teď chtějí často vyprávět jako pohádku. Věřím, že se vám bude taky líbit. Samičky kladou vajíčka do květenství krvavců. Z nich se pomalu líhnou housenky, vyžerou semeníky živné rostliny a spadnou na zem. Na zemi začínají vylučovat směs cukrů a aminokyselin napodobující feromony vylučované mravenci. Když má štěstí a najde ji ten správný mravenec dovleče ji do mraveniště, kde housenku pro její vůni krmí třeba i vlastními larvami. Po zakuklení se vylíhne motýlek, který už ale mravence neláká a musí rychle z mraveniště prchnout aby ho mravenci nesežrali. Nemá lehký život - musí být na místě, kde kvetou krvavce, pak musí mít štěstí a mít v okolí příhodné mraveniště a když už se do mraveniště dostane a zakuklí se, tak pak musí být při útěku dost rychlý aby nebyl chycen... https://cs.wikipedia.org/wiki/Modr%C3%A1sek_bahenn%C3%AD https://cs.wikipedia.org/wiki/Modr%C3%A1sek_o%C4%8Dkovan%C3%BD

      Vymazat
    4. Jituško, děkuju, to je krásný.

      Vymazat
    5. :-) Taky mě to nadchlo - bohužel i znalost životního cyklu se dá zneužít http://zpravy.idnes.cz/hradeckou-louku-ponicil-neznamy-vandal-ohrozil-mnozeni-modrasku-py6-/krimi.aspx?c=A110709_1615817_hradec-zpravy_sfo

      Vymazat
  8. Máme to také tak...dnes jsem si parádně užili (kupodivu čisté) Slapy.

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, vy jste byli na Záskaláku! To je moje dětství... Je tam ještě pořád tak strašně studená voda? Ještě jsme v Komárově jezdili na Patrmaňák - to byl rybník, tam byla voda teplejší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos i tady byla voda jako kafe. Ale máte pravdu, jiné roky se tady člověk řádně ochladí:o)

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥