úterý 4. srpna 2015

Kvete ...


... už jen terasa a muškáty na oknech.
Letos je to na zahradě smutné. 
Jindy je to nejhezčí měsíc, vše kvete, voní, člověk slízává smetanu za jarní a podzimní dřinu.
Letos co nesežrali slimáci, spálilo a vysušilo slunce.
A další vlna vedra je tady:-(

Tu skleněnou nádheru v koláži jsme vytáhli z naší stařičké studny. 
Umyli, nalili do ní olej, protáhli knot a máme originální skoro Aladinovu lampu.





Mějte se krásně, přežijme ta horka .... ale té přírody je mi strašně líto.

14 komentářů:

  1. Máš pravdu, té přírody je mi také líto, denně zalévám až mi z toho bolí záda. Včera jsem zjistila, že už usychají i keře. Potok skoro vyschlý, ptáčkům jsme alespoň na zahradu dali provizorní pítka. Náš pes je také vyřízený, tak mu říkám, buď rád, že nejsi někde v paneláku v centru města. Chudáci zvířata....jediné pozitivum, sekačka je zaparkovaná v garáži!!! Přeji krásnou pohodovou a plnou letních zážitků, druhou půlku prázdnin. Ach jo proč to tak rychle utíká!?!?! Zdraví Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Mony u nás je to ještě horší- od dubna se dělala okna , zateplení a fasáda .... tudíž žádné kytičky kolem domu a co bylo na záhonech zedníci ušlapali k smrti . Nyní když se skončilo ,myslela jsem, že něco pořídím,ale jednak už nic u nás v okolí nemají a ty vedra jsou zničující takže na jižní straně by mi asi nic nepřežilo....ach je to tu smutnéééééé. trávník vyprahlý ,no příroda opravdu dostává moc zabrat. Tak snad si pořídím nějaké listopadky už se začaly objevovat.....sice brzo, ale jsou odolné.Pa- hezký zbytek léta Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, my jsme měli vždy široko daleko nejbohatší balkon plný barev a letos? I jindy nehynoucí muškáty dostaly zabrat, jak byly vyprahlé:( Ale přesto máš kytičky pěkné (a hlavně domeček, který obdivuji pořád a pořád:D)
    Taky jsem si říkala, že v zimě to bude možná hezčí než teď, že vánoční dekorace udělá více parády, než teď kytičky zničené sluncem:()

    OdpovědětVymazat
  4. Moni krásně Ti to kvete. Máte to doma krásné!
    U nás letos asi nejhorší truhlíky co jsem kdy měla :( ...Máme okna na jižní stranu a letos to ani voskovky nezvládaly... a to ostatní je na tom stejně!
    Krásný zbytek léta přeji, Renata

    OdpovědětVymazat
  5. Jo Mončo, to je u nás to stejné, kvetou jen truhlíky a nádoby, jinak studna stíhá sotva kropit trávník, aby nebyl úplně žlutý....

    OdpovědětVymazat
  6. Moničko ta Aladinova lampa je pěkný kousek..to si myslím,že dělá parádu :) Pavučina s pavoučkem je moc pěkná fotka..
    To sucho je neskutečné pro přírodu,prý je až do 1m hloubky zem úplně suchá.To by snad zachránilo jenom deštivé počasí..
    Tak ať ta následující vedra všichni zdárně přečkáme.Pěkný den.Anna.

    OdpovědětVymazat
  7. Přírody netřeba litovat , ta si s tím vždycky poradí. A truhlíky na oknech mám letos nejkrásnější za celou dobu 15ti let . Holt musí se vědět jak na to :))) muškátům sluníčko dělá dobře . Blanča

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den, tak přesně tenhle plovák od čerpadla u nás čeká taky na využití :-) . Lampa je výborný nápad! Hezký zbytek prázdnin. Martina

    OdpovědětVymazat
  9. Moniko, máte to doma krásné. I já s nadsázkou říkám, že nemáme trávník, ale seník. Vše je na troud uschlé, kort když jsme tady na písku. Voda, co nalijete, jen proteče, a je fuč. Asi jsem měla založit spíš pouštní zahradu - písek, kameny, kaktusy... I ptáci mají ohromnou žízeň, a rozklovají všechno ovoce, i zimní jablka, jakmile jim trošičku zčervenají líčka. Ani se na ně moc nezlobím, jak mi je jich líto. Vydržte, podzim se blíží....

    OdpovědětVymazat
  10. Moni, u nás je taky hrozně sucho, dnes jsem uklidila dva truhlíky, byly úplně vyprahlé.
    přeji krásné horké dny. Majka

    OdpovědětVymazat
  11. U nás občas několikrát zapršelo, vodu doplňujeme zahradě hadicí, kytky, zelenina vše zvládají a zatím problém s vodou není. Truhlíky na oknech s netýkavkami se drží dobře, ale musím každý den zalít... Já se na podzim teda zatím vůbec netěším, užívám si léto jak jen to jde, vždyť se na něj celou zimu těším :o))).
    Krásné dny Mončo.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  12. Všude stejné :-( Zalévám jako divá, nějak to zatím naštěstí drží (jen jedna bakopa v truhlíku mi odešla, a samozřejmě záhonky, to je tragédie - zelenina, bylinky, ostružiny, maliny... nic nechce růst, opadává to ještě nezralé), ale stejně je to neustále suché a zvadlé. A květů taky pomálu.
    Trávník jako troud, voda v bazénu se nám skoro všechna vypařila - a nemůžu dolévat, vytáhli bychom studnu.
    Jediné pozitivum - zrovna jsem vložila příspěvek - dá se brodit přes řeku :-)

    Tak to zvládněte :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Moni, máme to naprosto stejné :-( kamarádka si z nás dělá legraci, že na zahradě nemáme trávu, ale seno. Udělala jsem si stejné lucerny ze zavařovaček, jako máte u vás na terase a včera přišla jedna z mých holek "mami, dívej, ty svíčky jsou úplně zkroucený"..fungl nové svíčky, ještě jsme je nestihli ani zapálit a jsou tak na rozpuštění a odlití jiných svíček, jsou úplně zdeformované.
    Můžu se zeptat, co je to v kameninovém hrnci, na schodech do domu ( fotka, jak Terezka stojí na schodech a fotí ), vypadá to jako drobné penízky, moc se mi to líbí. Těším se, že si na podzim "spravím" chuť, až budu sázet podzimní - vřes apod.
    Zdravím na kopeček
    Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lindo,
      ty drobné stříbřitě-zelené penízky je DICHONDRA- doplňková zeleň. Dělá opravdu dlouhé chvosty a rozrůstá se i po celém obvodu truhlíku. Moc se mi líbí i v muškátech.
      A svíčky se mi také rozpouští. Vždy je tam zapomenu. ale drží mi stále tvar. I Crocsy a gumové boty se nám spekly na sluníčku. Jojo, vedra k zešílení. Také se v koutku duše těším na podzim:o)
      M.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥