úterý 18. srpna 2015

Netopýří a školní ...


... přípravy.
Bohužel už je to tady... příprava školních pomůcek:-(
Naše Bety je jako chumel blech. Neví, kde co má, ani kde jsme byli před týdnem, 
jaké výlety jsme podnikli, kam si odložila boty, plavky ...
 Přivádí nás to k mírnému šílenství, které někdy propukne v hlasitý smích. 
Takže jsem ji raději popsala každičkou pastelku a každou školní věc,
 tak jak to vyžaduji u svých žáčků.
Terezka to nepotřebovala. Od nejútlejšího věku věděla, kde co je a mnohokrát radila mně, kde jsme co odložili ...
Také máte každé dítě úplně jiné?
My ano. A to po všech stránkách.
No, ale to jsem odbočila.

Dnes přiletěl náš nový člen třídy ... Netopýrek Pírek, jsem mu začala říkat.
Už to začíná, pomatenost elementaristek nemá mezí:o)))




A protože mi velmi pomáháte s čímkoli se v tomto záhadném virtuálním světě na vás obrátím ... neznáte někdo hezkou rýmovačku, básničku o netopýrovi?
Že bychom se ji s mými netopýry 1. září naučili?

PS: Tímto odvolávám u všech svých blízkých shánění razítka s netopýrem:o)
Díky moc a díky, Šárko, za objevení Pírka.
Jsem z něj úplně vedle:o)


58 komentářů:

  1. Netopýři

    Netopýři nocí víří,
    mají křídla netopýří,
    Mají myší kožíšky,
    míří přímo do výšky. Od Jiřího Žáčka
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuju. Já věděla, že se najdou poetické duše♥
      Krásný den, M.

      Vymazat
  2. Ještě jsem našla jednu:
    Jiří Faltus
    Netopýr
    Postel má ve věži,
    nespí v ní,
    neleží.
    Na trám se pověsí,
    nechá si zdát,
    jaké je příjemné
    nemuset stlát.

    Hezký den, Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Netopýři

    Jsou to myši nebo ptáci?
    Vždycky všechno poobrací!
    Jsou to pěkní podivíni.
    Ponocují před jeskyní,
    v níž pak ráno spolu
    usnou hlavou dolů.

    Stanislav Oliva: V krátkých řádkách o zvířátkách

    (nejen) n(N)etopýr(k)ům zdar! věrná čtenářka Karolína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karolínko, moc děkuji. Naučíme se.

      Vymazat
  4. Básničku o netopýrech neznám,ale napadla mě.

    Netopýrek Pírek to je malý snílek.
    Nepouštěj ho do světa, pozor je to popleta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)
      Dnes je to tady na básnické vlně. Díky

      Vymazat
  5. Ahoj Moni, přečetla jsem si všechny hezké básničky o netopýrech - krása. Budeš mít opravdu pěkné zvířátko jako znak třídy. Už déle se Ti chystám napsat, že Tvůj blog mám moc ráda, tak často otvírám Tvoji stránku, že se mi zjevuje v hlavní nabídce nejčastěji navštěvovaných. :-)

    Hledám tu inspiraci, potěšení, potěchu pro oko....

    Mám doma vykrajovátko netopýra - kdysi jsem ho koupila pro svou kamarádku s přezdívkou Nety a nějak nepředala. Leží nepoužité v krabici s eventuálními dárky pro někoho, tak mě napadlo, jestli by se Ti nehodilo na nějaké netopýří sušenky pro prvňáčky. Mohla bych Ti ho poslat a ráda. :-)

    Zdravím na kopeček, Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, díky za milá slova a za nabídku. To je od Tebe moc milé.

      Vymazat
    2. Pošleš mi prosím svou adresu? smerkova@gmail.com Vykrajovátko poputuje.

      Vymazat
  6. Netopier je čarovný a milý !
    A či máme tiež každé dieťa iné ? Zo štyroch detí mám iné a inakšie a ešte inakšie :-)))...až to bolelo a často som prepukla v plač...
    dve mali formu autismu , ktorá sa nerozpoznala, diagnostikovala sa až v dospievaní, v dospelost a hyperaktivitu, ktorá je u jedného org.druhu..i...ale ja som mama a musela som ich sprevádzať, vychovávať a aj učiť, s akceptáciou, s láskou...keď to nechceli v inštitúciach...tak všetko prebiehalo u nás doma....až po teraz, aj teraz to prebieha..., len sa to posunulo do inej etapy, z detstva do dozrievania.........

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, doufám, že se bude zdát milý i holčičkám:o)
      jojo, každý jsme z jiné planety a Ty máš zkušeností se čtyřmi dětmi na rozdávání.
      Ať se vám všem daří.

      Vymazat
  7. Netopýrek letí světem,
    až na půdu k hodným dětem,
    s námi se tu bude smát,
    učit se a taky hrát.

    Přečteme mu z knihy pohádku,
    abecedu se naučíme odpředu i pozpátku,
    čísla a počty zvládneme bez starostí,
    užijeme si spoustu smíchu a radostí!

    :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda to je něco! Vymyšlená přímo pro nás, mám pravdu?
      děkuju moc

      Vymazat
    2. to je super, obdivuji.....

      Vymazat
  8. Jiří Faltus

    Netopýr

    Postel má ve věži,
    nespí v ní,
    neleží.
    Na trám se pověsí,
    nechá si zdát,
    jaké je příjemné
    nemuset stlát.

    OdpovědětVymazat
  9. Jejda, já snad začnu být nervózní, když vidím tu přepečlivou přípravu - do školy nemáme ještě vůbec nic a holky v čudu.... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebuď, Radko. Já vlastně vše pro Bety měla doma. Sama kupuji sešity i obaly, až řekne třídní uč. co přesně, nerada plýtvám.

      Vymazat
  10. A ještě jedna hádanka:

    Křídla má a není pták,
    kožich má a není myš.
    Večer vstane, v noci loví,
    ráno vletí do podkroví,
    pověsí se hlavou dolů,
    do večera spí a spí.
    Kdo je to? (Netopýr)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásná, děkuji, Šárko. Určitě využiju.

      Vymazat
  11. Hmm...moc pekne razitko mas , odkud pak je?My byli loni pirati ted budeme indiani..uz shromazduji material na celenky a naramky pratelstvi.-:)...ale razitko s indianem nemam...-:( musim nekde na netu pohledat....toz hodne zdaru a zdravi Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta firma na Fleru od které ma Monča razítko je z Brna a mají několik druhů indiánů a i tee-pee razítko :-)
      Jmenují se š.m.i.k :-)
      Vendula

      Vymazat
    2. Ano, z fléru š.m.i.k. :o)

      Vymazat
  12. Luděk Fiala: Netopýr Písk a hraboš Hryzálek - pěkná dětská knížka, hodně o kamarádství, třeba se vám do netopýří třídy šikne. Už se těším na výtvarná dílka vašich malých netopýrů a přeji pohodový školní rok. Laďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laďko, díky za tip.
      Krásné dny, M

      Vymazat
  13. ...Moni dá se na to taky podívat takhle- Hodné holky se dostanou do nebe....a zlobivé tam kam chtějí:) já pomáhám těm hodným si dovolit být konečně těmi zlobivými a to i když je jim třeba 65...ty hodné měly vždycky všechno "dokonalé" nikdy nic nezapomínaly, vždy chodily včas, vždy byly ochotné, vždy pomáhaly...a nikdy nežily to co chtěly...ale to co se od nich očekávalo...sláva tedy bordelářkám a nedochvilnicím:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak,tak....:) T.

      Vymazat
    2. Já to vím a stále říkám, že Bety to bude mít v životě o dost jednodušší a jsem ráda.
      Už teď Terezka naráží na kolektiv, který ji odsouvá na druhou kolej, protože nemá dotykáč. Je mi z toho smutno. Ale bohužel žijeme v materiálním světě a děti jsou krmeny reklamou a zvláštním pojetím sebe sama.
      takže napíšeme Ježíškovi. Ale jsem na ni pyšná. První mobil ve 4. třídě, to už je skoro unikum.
      A mimochodem, Terka je pěkný bordelář, ale ví, kde co najít:o)))

      Vymazat
    3. Káťa mi přesně mluví z duše. Já byla vždycky ta hodná, vzorná, zodpovědná, puberty si rodiče nevšimli.. Ale tak trošku narážím, když se teď učím žít sama svůj život, dělat někdy to, co sama chci.. Syn není stejný jako já, ale odmalička je intelektuál a vždycky se mu dalo všechno vysvětlit. A dcera, také za 14 dní prvňačka, narozená v Býku? Tu nepřesvědčí nic. Stěžovali si na ni i ve školce, že se moc prosazuje.. A i když je s ní někdy těžké pořízení, vlastně jsem ráda. Vím, že je citlivá, hodná, obětavá a že má svou hlavu spíš vítám. Věřím, že si poradí a že se v životě neztratí:-). Držím Vám palce, ať zvládnete nástup do první třídy v pohodě ( a držím je s dovolením i nám :-) ). Milena

      Vymazat
  14. Dobrý deň, Monika, ešte jedna do počtu...
    Netopýři mermomocí
    chtějí létat jenom v noci.
    Přednost noci dávají,
    že neradi vstávají.
    Ráno můžou klidně spinkat,
    i když začne budík cinkat.
    Probouzí se, až když strýček
    zapne dětem večerníček.

    Pekný deň, aj štart do nového školského roku prajem.Jana

    OdpovědětVymazat
  15. Netopýr je ušatý, má křídla až na paty.
    Domů létá se zdarem navigován radarem.
    Můru si dá k svačině,
    potom visí v dutině.

    A tady http://www.promaminky.cz/kreativni-dilna/figurky-a-zviratka-z-papiru-267/netopyr-na-pripnuti-984 je návod na kolíček-Netopírek :)

    Ať se daří!
    And

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andy, moc děkuji. Také tisknu a bude se učit:o)

      Vymazat
  16. Ano, každé mé dítě je jiné. Dcera přesně jako Vaše Terezka a následník úplný opak. Naprosto unikátní a odlišný přístup měly na VŠ, což mi někdy vstávaly vlasy na hlavě, neboť jeho bohorovná povaha mě někdy přivádí k šílenství. Ale jeho milý úsměv a věta "mami, klid", mě obměkčí. Jinak bych si přála, aby takových milých učitelek jako Vy, se snahou naučit a hlavně vychovat děti (spolu s rodiči) bylo víc. Líbí se mi, že Vám to není jedno. Já měla bohužel jiné zkušenosti. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to má Terka po Tomovi, stejný přístup jako Váš syn a podle mě je to záviděníhodné. Já se vždy nervovala a byla ve stresu a toto mi přijde lepší cesta:o)
      Ona sice ví, kde co má, ale nemohu říci, že je pořádná a má vše na svém místě:o)
      Moc díky, M

      Vymazat
    2. Klidně mi tykejte, tak stará zase nejsem :-D . 48 ještě to jde si myslím ...... Iva

      Vymazat
  17. Milá Moni, musím se smát, jak je Betynka "svá" :-) Já patřím ke skupině "postižených" matek, takže jakmile dostanu jakýkoliv seznam/pokyn/papírek, že máme to a to koupit, kupuji to okamžitě, takže my jsme kompletně vybavení od konce června...pro holky - dvojčata do první třídy jsem podepisovala taky každou pastelku, pravítko, desky, prostě všechno ( to jsem dělala i u té starší, teď už budoucí třeťačky, té jsem jen doplňovala kružítko atd....taky podepsané :-) )..s námi to má paní učitelka asi jednoduché, ale přiznávám, je to asi krapet úchylka :-) Já totiž nesnáším ty přeplněné papírnictví poslední týden v srpnu a první týden v září, tak když nemusím, snažím se tomuhle vyhnout. Dokupovali jsme před 3 týdny jen bačkory a boty na tělocvik a sáčky na bačkory do šatny jsem malým holkám nechala šít u jedné moc šikovné paní z jednoho blogu, starší dcera má skříňku. Bety má krásný plastový box...to je na výtvarku?...a Topgal batoh jí moc sluší. Básničku neznám, ale těším se, jakou si s prvňáčky vyberete, razítko je parádní. Čím víc se to blíží, tím víc je mi smutno, jak ten čas běží. Betynka se těší? A ten diááář, ten je úžasný, dá se někde koupit, nebo je to Home made?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lindo, ten diář je od Lucie Čapkové, ta úžasná výtvarnice z roubenek ze Semil. Od ní je i ten překrásný a inspirativní kalendář Koloběh. Dá se koupit na fléru a u paní dýně.
      Bety se těší, stále se ptá kolikrát se ještě vyspí, tak dnes vyrobíme názornou pomůcku:o)
      Ten box je z českých domácích potřeb, myslím Orion za 129Kč a objednala jsem je pro všechny tři třídy prvňáčků + pro mé bývalé sovičky. Vzdala jsem papírové sebedražší kufříky. Ve škole jsou k ničemu, rozbijí se za rok a špatně se skladují.
      Mějte se krásně a zdařile proplujte první třídou:-)

      Vymazat
  18. Mohu se zeptat jako paní učitelky, čím podepisujete zejména pastelky? Nalepovací samolepky a popsat čím, aby se to nerozmočilo, nerozmazalo? Díky
    PS: A jaké boty pro prvňáka na tělocvik?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podepsala jsem je permanentním tenkým fixem. Nebo použijte barevné polepky, jen barevný proužek.
      Na TV dávám Terce už pevnější sportovní botu a Bety má klasické cvičky.

      Vymazat
  19. Netopýre, poleť blíž,
    jsi-li žába nebo myš?
    Půl žáby, půl myši
    a přec Ti to sluší:-))

    OdpovědětVymazat
  20. Moni moje deti taky kazdy z jine planety, pritom oba narozeni ve stejnem znameni...
    Netopyr je super, to si decka uzijou... Gabo byl vzdy perfektne pripraveny na zacatku roku, za par tydnu uz jsem si zakazovala cokoliv kontrolovat, protoze v batohu binec totalni tuzky vsude jen ne v pouzdre, sesity pokrcene a nekde v rohu prilepena plesniva svacina....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám také holky ve stejném znamení:o)
      Terka má tašku asi jako Tvůj Gabo. I ta plesnivá svačina už proběhla:o)))
      A´t žijou dětičky.

      Vymazat
  21. Moni, dvě holky máme, první poctivka vzorná a druhá rarášek, kluk v sukních, ale srdíčko na správném místě....stále si říkám stejní rodiče, stejná výchova a dvě rozdílné bytosti, které jedna na druhou nedají dopustit....
    Měj krásné přípravy s netopírkem Pírkem, třída bude nadšená :o)
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně, Janí. A v tom je ta krása, v té rozmanitosti, že?
      Jen si to chce připomínat v těch chvílích, kdy není zrovna do zpěvu:o)

      Vymazat
  22. Ahoj Mončo, koukám, že Bety má stejnou tašku, jak měla Niki. Dobrá volba☺. Ať se Bety ve škole líbí. IvanaV.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivčo, zdědila ji po Terce:o)
      Mějte se všichni krásně.

      Vymazat
  23. Moni, přece netopýr Ferdinand od Robina Krále. Mám tu knížku na blogu :-) Je to ale trochu delší text, mohu přepsat. A pro Betynku jako dělané :-)

    V jednom domku bydlí čtyři proužkovaní netopýři.
    Ferda, Tonda, Bětka, Standa, je to povedená banda.
    Když zrovna nic neloví, tak si hoví v podkroví.
    Mají tady různé hračky, skládačky a prolézačky, zkrátka palác hotový.
    Večer, když se v kraji šeří, vykukují zpoza dveří -
    hurá na lov, jde se ven, noc je netopýří den.
    Raz, dva, tři... STÁT! Velí Standa! Kdepak máme Ferdinanda?
    To je ale nadělení! Kam se ztratil, že tu není?
    V domě po něm slídí Tonda, létá, div se neuondá,
    Standa s Bětkou během chvilky projdou záhon se světýlky...
    Volají ho všude jménem, za záclonou, pod kamenem,
    až jim náhle odpoví hlas, co patří Ferdovi.
    Propadl se vlastní vahou do sklepení pod podlahou.
    Odtamtud ho nedostanem, leda snad mít háček s lanem.
    Já to lano upletu. Dnes je místo výletu lov na pana Ferdinanda.
    Kdepak Ferda, s tím je sranda.
    Vytáhnem tě zase zpátky, máme provaz, háčky, kladky.
    Drž se, Ferdo, ze všech sil, aby ses nám nerozbil!
    Jupí! A jsme zase čtyři. Dobrá práce, netopýři!
    To je konec, milé děti.
    Vyšlo slunce, voní seno, na lov už se nepoletí. Dneska už je uloveno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karolínko, moc díky.
      To je nádherné, ale už abych začala s nácvikem. Má paměť už není co bývala ve 20 :o)))

      Vymazat
  24. Moni, Váš blog sleduji už nějakou dobu, přivedla mě k němu moje mamka :)... Moc se mi líbí, našla jsem zde spoustu inspirací... A teď mě velice zaujal diář (kalendář) na úvodní fotce... Chtěla jsem se zeptat, to si tvoříte sama? Popř. v jakém programu a jak pak vyvazujete do konečné podoby? Jsem "ujetá" na různé diáře, kalendáře, tak mě to hned zaujalo jako inspirace na příští rok... Šel by např. nějaký fotočlánek o výrobě vlastního kalendáře, či diáře :)?? Moc díky a plno sil na školní přípravy ;)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, moc děkuji♥
      Kalendář dělám jen rodinný na zeď. Ten už jsem publikovala, ale je to už dávno:o)
      http://unasnakopecku.blogspot.cz/2013/07/rodinny-kalendar.html
      Tento krásný diář je od úžasné výtvarnice Lucie Čapkové ...koupit lze na fléru nebo u paní dýně.
      Mějte se krásně, M

      Vymazat
  25. Máte úžasné stránky, hrozně ráda si k Vám pravidelně chodím pro různé inspirace. Nyní mě zaujal i tento diář, mohu se zeptat na značku/ odkud je? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikol, děkuji.
      Diář je od Lucie Čapkové. Mám ho z keramických trhů, ale koupíte i na fleru nebo u Paní Dýně

      Vymazat
  26. ahoj Moni, k nam netopier priletel so zapalom stredneho ucha - bol nakreslený na obale usných kvapiek a nejakym zahadným sposobom sme sa dopracovali aj k jeho mini plysovej verzii a tak sme si na zmiernenie bolesti vymysleli rozpravku o netopierovi Pierovi a jeho kamoske netopierke Vierke :o) pointa bola, ze pre velke usi sa im ostatni smiali ale ony to statocne ustali a dokazali ostatným ake uzitocne mozu byt ich radary :o)
    ...a este sme ho vytvorili z kornutka od toalet papiera - jednu stranu "splostit" ( ako pri výrobe sovicky ci lisky) mamalovat na cierno , dolepit oci, nos a spicate zuby a dozadu "batmanovske" kridla... pekný začiatok školského roka.
    Maja J.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥