středa 12. srpna 2015

Za vodou


... a na obhlídku za kostivalem.
Víme, že by tam měl růst a né a né ho najít.
 Už druhým rokem se o to snažíme.
Letos hodně klesla hladina potoku, tak zřejmě přišel o své podmínky k životu.
Babička dělávala tinkturu z kostivalu a ta dokázala vyléčit i nemožné.
 Tak ráda bych si ji na podzim udělala. Ale vidím to bledě.
Jinak vedra jsou nesnesitelná. Chtěli jsme cestovat, poznávat jiná místa a zatím jsme rádi, když se večer úplně hotoví vykodrcáme na malou procházku a to si ještě chladíme nohy v potoce.






A nakonec malá odměna.
Už jsou ve váze, ale tak malinké hlavičky ... suchem trpí všichni a všechno.
Je to smutné. Vše seschlé, lesy zrzavé, tráva a louky sežehlé.
Ovoce padá seschlé na zem a třetí den za sebou vídáme výjezd hasičů.

Držte se a mějte se co nejlépe.
M.

8 komentářů:

  1. My jsme si kostival jeden rok zasadili na zahradu, abychom ho nemuseli hledat, a daří se mu dobře. Dokonce jsem zkoušela dělat i kostivalovou mast, ale vlastně už ani nevím, jestli fungovala....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nás to napadlo, ale nemáme ani co zasadit:o)

      Vymazat
  2. Moni, u nás je kostivalu dost všude, mám ti poslat kořen???? je škoda ho nenaložit, nejúčinnější tinktura je až druhý rok.
    dej vědět.
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, to by bylo skvělé! Moc děkuju.

      Tady je na mě mail, abych Ti poslala adresu.
      monika.kindlova@gmail.com

      Vymazat
  3. Ano, kostival, to je zázrak. Taky ho nemůžu sehnat.
    Jinak souhlasím, že tento způsob léta nám taky zhatil všechny plány. Když někam vyrazíme, tak je to na koupaliště. Já jsem poslední dny úplně k ničemu. Včera jsem s vypětím sil upekla chleba, ale pokud o víkendu opravdu nezačne pršet, jak slibují předpovědi, tak zase najedu na kupované rohlíky, to se nedá.
    A doma mám teda nepořádek! Plánovala jsem generální úklid, ale asi na něj dojde až v zimě.

    OdpovědětVymazat
  4. Procházka v potoce musela být super, hned bych šla taky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Monika, ak ten kostival nezoženieš, tak daj vedieť, pošlem ti korene. Stačí ich zasadiť a o rok môžeš kopať svoj, len si ho zasaď niekde na kraj záhrady, veľmi sa rozrastá aj tam kde nechceš. Najúčinnejší je koreň na jeseň a listy na jar a v lete. mail: jakubist3@gmail.com s pozdravom Mmirka

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Moni, také bych mohla darovat, k vyzvednutí by byl v Idea Creative v Berouně :o) můj e-mail je holeckova@idea-creative.cz

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥