neděle 27. září 2015

Dýňová polévka


Dýňová polévka

1 hokaido dýně
1 cibule
1 mrkev
1 menší petržel
1/2 lžičky mletého zázvoru
1/2 lžičky sušené pomerančové kůry
1/4 lžičky kari koření
trošku pepře 
nastrouhat trošku muškátového oříšku
voda (vývar)
zakysaná smeta 
libeček
 stroužek česneku
sůl

Cibulku zpěnit na olivovém oleji a přidat sůl, na kostičky nakrájenou kořenovou zeleninu a orestovat. Přidat všechno koření a na kostky nakrájenou dýni.
 Hokaido nemusíte loupat.
Zalijte zeleninovým vývarem nebo vodou a vařte asi 20 minut.
Potom tyčovým mixérem rozmixujte, přidejte 2 lžíce zakysané smetany, 
1 stroužek česneku a libeček.


A já hned využila model, který si pochutnával na hrnku polévky.
Vlastně jsem měla modely hned dva:o)




Krásnou neděli a ať žijí plody podzimu!

13 komentářů:

  1. To je souhra, dnes jsme měli k obědu také dýňovou polévku. Ale já ji dělám podle biokuchařky Hanky Zemanové. Taky je to mňamka.
    Hezkou neděli Na kopeček přeje Monika

    OdpovědětVymazat
  2. Mńam, taky jsem ji nedávno vařila, ale překvapila mě mrkev, petržel, zázvor, libeček a citronová kůra, to v mém receptu není, takže asi příště zkusím inovovat :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v receptu zde vidim pomerancovu kuru ;-)

      Zrovna podle tohodle receptu delam letosni prvni podzimni a tesim se na dalsi

      Vymazat
  3. Já si nemohu pomoci, ale mě dýňová polévka nějak za srdce nechytla.. Za to mě docela zaujala mrkvová se zázvorem. Zní to jako pořádná bomba na imunitu, takže ji určitě na podzim nevynechám :) Fotky jsou ale krásné! Ostatně, jako vždy :)) Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Já zas tolik ne, ale Tom ji miluje, jako celý podzim:o)

      Vymazat
  5. Dýňovou polévku dělám vždy podle momentálního rozpoložení a surovin v lednici, takže je pokaždé trochu jiná :-) Zkoušela jsem ji vařit (i péct) se slupkou, ale nikdy mi nezměkla tak, aby se dala dobře rozmixovat, tudíž já vždy loupu. Uvítala bych i další recepty z dýně, někdy dostanu dost velkou a tak vždy přemýšlím, co s ní... Zatím se nejvíc osvědčila mrkev s dýní na sladko :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také. Neumím vařit podle receptů, vždy sahám do zásob a koření podle rozpoložení:o)
      A občas napíšu recept sem, abych se mohla inspirovat, až tu chuť nebudu moci trefit.

      Vymazat
  6. Včera jsem viděla kluky v akci . Myslím , že je to stejný recept , že :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Kluky nekoukám, tak nevím. Vařila jsem ji podle naší ledničky a koření, které mi přišlo pod ruku:o)

      Vymazat
  7. Krémové polévky jsou na podzimu (a zimě) to nejlepší. Je na nich skvělé, že člověk může improvizovat bez jakýchkoliv receptů :)

    Krásné fotky jako obvykle, z kocoura bude zkušený model :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mony tak dneska kouknu na tvůj blog a velmi jsem se pobavila, protože jsme měli ve stejný den takřka stejný příspěvek a přesto každá jiný a svůj recept.) Moc se mi líbí, že jsme chvilku jeli na stejné vlně, děkuji za vykouzlení úsměvu:)

    OdpovědětVymazat
  9. Moniko, opět jsem zavítala na Váš blog, abych načerpala inspiraci na tvoření s dětmi nebo "ulovila" nějaký nový recept. Vidím, že Váš podzim je také ve znamení dýní a jablek...Zrovna dnes jsem dělala dýňovou polévku, zítra se chystám na dýňový koláč. Na čem však "ujíždím" každý podzim a zimu je bigos. Vždy se těším, až naše po domácky nakládané zelí začne být kysané. Teď už je právě tak akorát, aby se z něj mohl udělat první bigos. Fakt delikatesa. Jestli máte ráda kombinaci kysaného zelí, masa a hub, věřím, že by jistě chutnal! V případě zájmu pošlu recept.
    Zdravím na kopeček a přeji hezký a barevný podzim. Markéta

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥