středa 9. září 2015

I jako indián





Pracujeme s dětmi na tajnosti ... vyrábíme pro rodiče naši první knihu. Každý svou.
Zatím je to velký "tajem" :o)
Bude nám to trvat dlouho. Kniha bude mít všechna písmenka abecedy, 
která v brzké době vyvodíme. 
Díky genetické metodě to jde rychle.
Každému písmenku věnujeme jednu A4 a zajímavě jej ztvárníme. 
Budeme lepit, malovat, kreslit, mačkat, šít, sypat koření ... zkrátka dáme do knihy kus sebe.
Mám tu opět zručné výtvarníky.
 Tvoření s dětmi je radost a ty nejmenší jsou prostě nejpřirozenější a neříkají "To neumím". Zkrátka vezmou tužku a dokáží nakreslit vše. 






Moc prosím rodiče netopýrů, pár vás na mě kouká:o), 
aby to vydrželi a byli v prosinci překvapení:o)
Ale nedalo mi nepodělit se s učitelkami prvňáčků a nepředat inspiraci, kterou vždy při výuce genetické metody používám.
Rodiče soviček mají knihu navždy schovanou v rodinných pokladech. Jedni rodiče dokonce zamčenou v trezoru ... a to je na té práci ta největší pochvala a ocenění.

Mějte se krásně,

30 komentářů:

  1. Krásný den Moni,
    koukám, že vypadám jak opička z opičákova :D Upravila jsem blog a jedinou šablonu, kterou jsem byla schopná poupravit byla tahle! :-) Tak prosím ne, není to tak jak to vypadá :D:D
    Obdivuji Tvé nápady. Dcerka po prázdninách přišla do školy jakoby byla školou nepolíbená, byť snaha byla .-) Nicméně, právě jsem jí dala diktát a jsem zralá na panáka. Je ve druhé třídě a v první všude psali tiskace a nyní diktáty a psaní psace, zapomíná jak se píší velká písmena nebo naopak jak spojit malá ve slovo, takže tady sedím, koukám na ní a mám pocit, že sním :D Nicméně nakonec tedy bez chyby, ale ta úprava, to je hrůza. Snad do toho naskočíme a půjde to lépe :-)
    Líbí se mi tvé nápady a asi je budu na dcerce aplikovat :-)
    Krásný den Moni a přeji mnoho úspěchů s Netopýrky :-) pa Evča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také na to vzpomínám. Naše Terezka psala s prominutím jako prase a až ve třetí třídě na konci se tomu dalo říkat hezké písmo:o) Psala klasicky psace od 1. třídy a také občas i ve druhé nevěděla, jak co navázat.
      S "cizími" dětmi mám trpělivost, ale u vlastních bych ji potřebovala dodat:o) Soucítím s Tebou a přikyvuji:o)))

      Moc díky, M

      Vymazat
  2. Tak to je paráda! Na takovou paní učitelku se vzpomíná celý život! Přeji hodně štěstí a hodně radostí s dětmi. Alena

    OdpovědětVymazat
  3. Eliáškova paní učitelka ve školce dělala s dětmi k Vánocům kalendář - na každý měsíc jeden list a tam s dětmi něco vyrobili. Taky to bylo celé tajem. Nádhera! Dostalo mě to. Jak ty paní učitelky myslí na to, čím potěšit rodiče. Jak s dětmi pracují.
    Je to úžasný. Rodiče budou mít určitě radost :-) A děti jsou opravdu šikovné, mají to krásné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají, jsem za to ráda. Miluji jejich práci. Z mé strany to není klíšé ... dětské obrázky nemají konkurenci!
      papa a přeji další krásný výtvor ze školky.

      Vymazat
  4. Moni, já Tě chci za učitelku! To je nádhera:).

    OdpovědětVymazat
  5. Moni to je takova nadhera co vsechno s tema deckama delas, uzasna vyuka, atmosfera podkrovi, napady, tvoreni.... mas nahernou praci...ty deti te musi milovat a budou vzpominat cely zivot!

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, co je genetická výuka? Mam teprve předškoláčka tak jsem nepolíbená. Děkuji za Tvůj blog.
    Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, koukni dolů, odpovídala jsem Aleně:o)
      Díky♥

      Vymazat
  7. Dobrý večer Moniko, váš blog je naprosto úžasný. Vaše články, fotky a nápady jsou naprosto úžasné. S dcerou Natálkou občas i něco okoukáme a pak tvoříme. Máme váš blog uložen , jukáme každý den-Natálka se vždycky zeptá- mami, co se děje na kopečku.
    Jen tak dál, přejeme hodně čtěnářů a hlavně spoustu dalších skvělých nápadů. Milena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milenko, moc děkuju, jste milá.
      Pozdravuji Natálku.

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Na půdě máme dvě staré matrace, vejdete se? :o)
      pa

      Vymazat
  9. Moni, nemám prvňáčky, ale je to úžasné..Také píšeme knihu svých myšlenek. Děti začaly psát na konci první třídy..Už mají popsané celé 3 sešity a já jim to skladuji..Až se s nimi budu loučit dostanou celou knihu svázanou...bude to jejich procházka od 1 . do 5. třídy...Písmena jsou ale moc krásná..až je budu mít, tak se budu inspirovat..Měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, Inko, inspiruj se. Proto to sem dávám:o)
      To musí být úžasné s tou knihou. Také tam jednu mám ve skříni a chci s ní začít.
      pa, M

      Vymazat
    2. Přidávám se k Ince, moc krásná inspirace. Doufám, že si na ni vzpomenu,až půjdu do první. Na obrázcích je vidět, jak moc to děti baví. Jsou nádherné. Pohodový školní rok. Andrea

      Vymazat
  10. Moni, to je krásný nápad. A zmínka, že mají rodiče soviček knihu schovanou ve svých pokladech mě dojala. To musí být krása ji po letech vytáhnout.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  11. Dobré ráno Moni. Jste úžasná, tolik krásných nápadů! Dcerka je ve druhé trídě a měla štěstí na skvělou učitelku, co vidím u dětí v jiných třídách je smutné...žádné tvoření, nic navíc. Zuzi mi na konci roku donesla "Knihu o mně " psali a malovali v průběhu roku...dojalo mě to. Ostatní prvňáčci to nedělali. Stejně jako vyučování v přírodě atp. Jsem šťastná, že existují paní učitelky jako vy...děti musí chodit do školy s nadšením. Tu stejnou učitelku měl i syn, loni přešel na druhý stupeň do páté třídy, škoda, že tam už dětem nikdo tolik ze sebe nedá....bylo to velké zklamání, rázem ho to ve škole vůbec nebavilo.
    Přeji Vám na půdu i na Kopeček krásný den
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, moc děkuji-
      Vůbec se nedivím, že kniha o mamince dojme ... to musí být paráda!

      Vymazat
    2. Moni, nebyla o mamince, ale o Zuzce...o tom co má ráda, co jí vadí, kdy je šťastná a kdy naopak smutná...moc pěkně udělaná + nádherné obrázky.

      Vymazat
    3. Moni, nebyla o mamince, ale o Zuzce...o tom co má ráda, co jí vadí, kdy je šťastná a kdy naopak smutná...moc pěkně udělaná + nádherné obrázky.

      Vymazat
  12. Milá Moniko, kéž by si všichni učitelé uvědomili, jak velikou "MOC" mají. Co mohou otisknout do života těch "malých a bezprostředních", otevřených......mají velikou moc...ukázat jim, že "učení", poznávání..není jen nutná otravná dřina, ale může to být i zábava, která jim otevře nové cesty poznání....můžou jim ukázat píli, vytrvalost, sebezapření s jejími plody....
    Díky za TY osvícené pedagogy, díky kterým je pro děti škola "hrou".....také mám štěstí letos u svého prvňáčka na osvícenou nejen paní učitelku, ale celou školu.
    Zrovna včera jsme měli první třídní schůzku a já chci tady opravdu ze srdce poděkovat Vám všem pedagogům, pro které je vzdělávání dětí posláním a vkládáte do toho tolik času, energie, nápadů, jste ve škole dlouho do večera, věnujete se přípravám doma a přitom máte sami své rodiny a své děti....MOC VÁM VŠEM DÍKY! Věřte, že si toho jako rodiče velmi vážíme!!! Martina z Písku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Martinko, doufám, že si Tvá slova přečetlo mnoho učitelek.
      Pro veřejnost jsme bohužel ty, co mají jen do 14h a máme samé prázdniny a nikdo si neumí představit, co vše se za naším povoláním skrývá.
      Ale musím říci, že občas padám na h... . Mít prvňáčky, do toho vlastního prvňáčka, Terka už spoustu učení, kroužky ... občas, tedy často koukám večer do blba a jsem úplně vyšťavená. Nejsem žádný superman.

      Moc děkuji za Tvá slova, až mi ukápla slza.

      Vymazat
  13. Ja som sa učila s dcérou, auti..., celý čas, lebo ju systém nechcel....veľa som musela hľadať...a preto viem oceniť tvoju vynaliezavosť, je dokonalá, po výtvarnej, formálnej a obsahovej.....aj po ,,krôčikovej,, stránke (krôčik po krôčiku k veci .-) )
    Ak je Bety po tebe a teba ,,zomlel,, systém a ty si sa mu takto tvorivo ,,postavila,,.....to by dávalo zmysel odkiaľ si ,,padla,, pre tie deti :-)))
    Aj ja by som chcela vedieť , čo je to tá genetická metóda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alčo, o genetické metodě vygůglíš spoustu informací.
      Co je nejdůležitější: děti se zpočátku učí jen jeden znak pro písmo ... velká tiskací písmena.
      Mnoho jich znají již díky své zvídavosti, než přijdou do školy a učení jde velmi rychle. Písmena hláskují, neslabikují. Vyhláskují písmena a nakonec je spojí. P-E-S ... PES.
      Postupně se hláskování odbourá a v prosinci přechází plynule i na čtení malé tiskací abecedy a čteme z knížek. Klasické psané písmo začínáme až v únoru, kdy už mají ruce uvolněné a nestresujeme se písankami hned od října 1. třídy.
      Proč je pro mě tato metoda nejpřínosnější? Dětem se splní jejich sen ... naučit se rychle číst a psát to s porozuměním. Velmi brzy jsou schopny zapisovat své myšlenky. Předešlá třída mi psala deníčky už v listopadu.
      Genetická metoda byla vymyšlena už za 1. republiky, naše prababičky se takto učívaly. Komunisté genet. metodu i globální metodu čtení zakázali a nastolili jen slabikovací metodu analyticko- syntetickou.
      Tak jen v kostce, ale informací na netu je mraky:o)

      Vymazat
    2. Ďakujem :-)
      Ja som na internete len od jari tohto roku :-)
      Dcéru som učila v rokoch, keď internet nebol, vymýšľala som sama....

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥