pátek 18. září 2015

netopýří



Malí netopýři dostávají týdenní plány, kde se po celém týdnu sebehodnotí.
Smajlík usměváček = dané látce rozumím, nedělám chyby, jsem si jistý a vím si rady, umím pomoc i kamarádovi
rovná pusinka= někdy chybuji, občas potřebuji pomoc od kamaráda nebo od paní učitelky
smajlík šklebík = látku jsem vůbec nepochopil, nerozumím, pracuji jen s pomocí paní učitelky nebo kamaráda

Sebehodnocení má pro děti daleko větší smysl, než známky. Je důležité si uvědomit, jak se mi vede. A divili byste se, jak jsou k sobě tito prckové féroví a moc dobře ví, co jim jde a co méně. Mám z nich radost.
ve skupinkách si zkoušejí i své ohodnocení obhájit. 
Vysvětlí kamarádovi, proč si udělal rovnou pusinku, co mu ještě občas nejde, nebo proč má smajlíka usměváčka ...
A dokáží dokonce i upozornit kamaráda, když se mýlí. 
Jsme na úplném začátku, ale i tak jsem každý pátek překvapená, jaké velké kroky dělají.
Sebehodnocení můžete kombinovat i tam , kde máte klasické známky.



Naše listy do knížky se nám rozrůstají.
O jako ovečka.
M jako metr .... zachránily nás papírové metry z IKEA :O)
T jako tričko.
U jako uzel ... děti uvazovaly uzlíky na vlnu. A tady jsem zjistila, že nejen vázání tkaniček jim dělá potíže:o) 





Mějte krásný víkend a ať dopadne podle vašich představ.


PS: Po návratu ze školy, čekal za dveřmi nový kamarád. Když jsem balíček otevřela ... nemohla jsem pár minut ani promluvit. 
Holky se zmohly jen na "Pane Bože, ten je kráááásný!" A já říkám, Ty jsi boží.
Strašně Ti děkuju. Vendo. Škoda, že nejsi blíž, běžela bych Tě umačkat:o)



28 komentářů:

  1. Moni, preber s nami na blogu všetko, aj druhým tretí, štvrtý ročník...chcem u teba vychodiť prvý stupeň :-))
    , aspoň česká gramatika mi pôjde, ak už slovenská nie :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Wow, já se také hlásím do školy :-)
    Moni, ani nevíš, jak moc bych si přála, aby Terezka chodila k tobě do třídy!!! Škoda, že je to trošku z ruky :-) Tak se alespoň pokochám tady u tebe a načerpám inspiraci, jak Terezce pomáhat, až s tou školou opravdu začneme.
    Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ještě k tomu dodatku, co jsem si teď všimla - ten netopýrek je nádherný!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
    2. Moní, díky.
      Čerpej, budu jen ráda a Venda je prostě nej ... máš pravdu!
      Krásný víkend, M

      Vymazat
  3. Moni, já nemám slov... mám až slzy v očích... to je prostě úžasné!!! ... ty jsi úžasná!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, Inko.
      To musí posoudit ti druzí, ale není na světě ten, co by se zavděčil lidem všem.
      pa a hezký víkend, M

      Vymazat
  4. Teda Mončo, zase jen zírám. Náš Matýsek nyní chodí do druhé třídy a tak mám v živé paměti jeho loňské počínání, takhle nápaditou paní učitelku opravdu nemají. Dostávají také týdenní úkoly do notýsku - tabulečka s řádkem daného úkolu na každý den napsané na počítači, vlepené do notýsku, toť vše. Na hudebku, na výtvarku vždy jinou paní učitelku. Po prázdninách má problém s matematikou, neumí počítat zpaměti - podotýkám že také prochází výukou matematiky prof.Hejného. A tady je kámen úrazu. Pan ředitel rozhodl, že se na škole tato metoda zavede povinně a některé paní učitelky jsou velmi proti a od toho se odvíjí i jejich výuka. Takže na to doplácejí jen a jen děti, rodiče se chytají za hlavu, protože dětem neumějí vysvětlit postup jak má dojít k výsledku touto metodou. To je ta druhá strana mince, když ve třídě není "zapálená" paní učitelka. Jak ráda bych propašovala Máťu do tvé školy. U nás ve městě se stává i to, že rodiče raději hlásí děti do venkovských škol v okolí, kde se učí klasickou metodou. Ale to jsem se rozepsala....
    Tobě moc fandím.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zpaměti ani násobilku neumí ani naše Terka a to má klasickou matiku:o)
      Není dobré nakazovat, jakou metodou bude učitel učit. Toto by měla být jeho kompetence. Ale metoda Hejného je opravdu rozmanitější, než klasika. Nutí děti dělat úsudky, přemýšlet, argumentovat, bádat a obhajovat. A tím má přesah i do obyčejného vnímání světa. Že nemusí být jen jedna pravda a že se musím nad každou věcí zamyslet a vědět, proč to dělám. Když srovnám klasickou matiku v nižších ročnících a Hejného ... je to pro mě to samé jako srovnávat genetiku a analyticko-syntetickou metodu čtení ... je to motivační, pestré, děti to baví, pracují a vidíte rychlé postupy a
      dnes to dovršil jeden klučina, když po hodině matematiky řekl ... ale my jsme dnes neměli matiku, paní učitelko. Tak se do hry zahryzl, že ani nevěděl, že se učí. A o tom to je.
      Každému vyhovuje něco jiného, ale pro mě jsou tyto metody jako jezdit po horách na horském kole a né na skládačce, toť můj názor.
      Hezký víkend, M

      Vymazat
  5. Dobrý den, Váš blog sleduji už dlouho a ráda se sem vracím. Zkoušela jsem recepty a čerpám inspiraci na útulný byt. :) Vaše fotky ( hlavně přírody ) jsou nádherné. Můžete prozradit jaký foťák používáte a jak dlouho už fotíte? Jednou bych chtěla umět zachytit krásu okamžiku jako Vy! Díky, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, moc díky.
      Máme zrcadlovku Canon EOS 600, 50 mm objektiv. Fotím, co jsem založila blog, takže přes 2 roky. Neumím nastavit čísla, clony, zoomy ... nerozumím technice. Jen si vždy počkám na dobré světlo, snažím se najít zajímavý úhel a potom to jde samo:o) Jak říkám, fotím citem a intuicí ... tak dělám v životě vlastně všechno:o)

      Vymazat
  6. Monika, i ked chodim na tvoju stranku kazdy den, pisem dnes svoj prvy prispevok:-) Tvoje clanky su uzasne a pre mna (a celu nasu rodinku) neskutocne inspirujuce!!!!!!!! Vyskusali sme uz vela tvojich receptov (na vajickovy salat so cherry paradajkami nedam dopustit), vyrobili niekolko krasnych veci....a potesili nimi aj neskutocne mnozstvo ludi:-))
    S radostou citam aj clanky o kazdom pokroku tvojich novych ziakov. Uz ti to tu viaceri napisali, ale ja sa budem asi tiez opakovat.....si neuveritelne napadita ucitelka, ktora svoju pracu robi naozaj s laskou. Nepochybujem o tom, ze tvoji ziaci ta aj po niekolkych rokoch pozdravia na ulici, opytaju sa, ako sa mas, ako sa ti dari....ci sa ti "vrhnu" okolo krku a tak vyjadria svoje podakovanie za roky stravene s tebou:-))))
    Monika, na zaver ti posielam jeden link na relaciu "zazracny atelier", ktoru u nas vysiela RTVS pravidelne v nedelu doobeda(http://www.rtvs.sk/televizia/archiv/8156/74799). Minuly tyzden v nedelu tam prave vyrabali netopierov zo sisiek a inych plodov, ktore su teraz na jesen vsade okolo nas (cca 19minuta a 18 sekunda).Tak mozno aspon trochu potesi a inspiruje:-) Pekny den, Vierka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vierka, moc děkuji. Určitě se kouknu.
      Krásný víkend, M

      Vymazat
    2. jééj.. pozeram, ze pani Vierka ma predbehla... aj ja som vam sem vcera (viď nižšie) vlozila link na Zazracny atelier :-) Ale až dnes som si nasla cas na prečítanie všetkých komentárov :-)

      Pozdravujem :-)

      Vymazat
  7. Já se těším jako malá, až uvidím knížku hotovou. Je to opravdu krásný nápad a obdivuji pěkné zpracování. Malí netopýři si to jistě patřičně užívají. Těším se,až k vám do třídy zase nakouknu. Nádherný víkend přeji.A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užívají .... hlavně to tajemství ... a já, slepičí prdelka, to tady roztrubuji do světa:o))))
      Ale vím, že tím můžeme mé kolegyně z oboru inspirovat. Nerada si nechávám dobré nápady jen pro sebe. A nápad s knížkou jsem také kdysi přebrala od své kamarádky.
      Hezký víkend, M

      Vymazat
  8. Má milá.... ani nevíš jak ráda bych byla umačkaná :-) :-) :-) Není nad to udělat někomu jen tak obyčejnou radost.
    Ještě jednou děkuju, bude mi ctí být součástí Tvé třídy. V.

    OdpovědětVymazat
  9. Zdravím na kopeček,sebehodnocení je skvělý nápad......,ale bez skvělé p.učitelky by to nebylo ono.Já být maminkou tvého žáčka,tak jsem šťastná jako blecha)))).Jsem velmi šťastná,že jsem poznala skvělé lidi z kopečku.A co se týká nového kamaráda....je opravdu božíí. Pěkný víkend přeje Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Venda má zlaté ruce.
      S tím slovním hodnocením ... někteří rodiče (je jich letos skoro 70) jsou nadšeni a někteří se s tím perou a chybí jim známky. Bohužel jsme na to od Marie Terezie zvyklí a nic jiného neznáme.
      papa Šárko a díky.

      Vymazat
  10. Moničko,to je úžasná výuka..děti tenhle styl vyučování určitě moc baví a věřím,že nemohou dospat rána..
    Netopýr od Vendulky..to je nesmírně krásná práce..patří jí můj veliký obdiv.Je fajn,že jsou mezi námi tak skvělé šikulky.
    Přeji pěkný víkend všem na KOPEČEK..♥ Anna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, díky. A Venda je opět z řad učitelek ... tvořivá duše.
      I Tobě krásný víkend.
      M.

      Vymazat
  11. Můžu se zeptat, jak početná je třída malých netopýrků?
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos mám štěstí. Mám 22 dětí, rozhodili jsme děti do tří tříd o menších počtech.
      Minulých prvňáků bylo 27.

      Vymazat
    2. Krásný počet... při silných ročnících bylo u nás ve třech 1. třídách 27-28 dětí, to je moc... obdivuji všechny paní učitelky, které jsou schopné tu drobotinu nejen uhlídat, ale také naučit :-)

      Vymazat
  12. Úžasné a inspirativní! :-)
    Moc děkuji, že své nápady sdílíte!
    Ráda se sem vracím :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Moniko, klobouk dolů, jsi úžasná učitelka nebo mentorka. I my jsme na prvním stupni měli slovní hodnocení, žádný známky, to až později. Myslím, že je to lepší cesta. Taky bych byla štěstím bez sebe, kdyby Emička byla tvoje žákyně. Byla by v nejlepších rukou.

    OdpovědětVymazat
  14. MONIČKA :-) ste obdivuhodná - celkovo :-) .... všetko sa mi u vás páči: doma, vonku, v škole... ste super a aj vaše dievčatká :-)

    Pozrite, co som pre vas nasla... http://www.rtvs.sk/televizia/archiv/8156/74799 - v čase cca 19:10 - vyrábajú NETOPIERIKA :-)

    Dajte vediet, co vy na to :-)

    Srdečne pozdravujem :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥