čtvrtek 24. září 2015

semafor


Dnes opět náhled pod pokličku pro mé kolegyně z branže.
Semafor využíváme při samostatné práci. Barvy mluví za děti  a ty potom nemají důvod vykřikovat: "Já mám hotovo.  Já nevím. Já potřebuji pomoct."

Pokud leží před dítětem bílá barva semaforu, říká tím: Pracuji, vím,  jak na to, nerušte mě, nechte mě pracovat.
Žlutá barva: Prosím, pomozte mi, s něčím si nevím rady. Nejsem si úplně jistý.
Červená barva: Nevím si vůbec rady. Prosím opět vysvětlit celý postup.
Zelená barva: Mám hotovo. Mohu si jít zkontrolovat práci. Postupu jsem rozuměl a mohu pomoci ostatním.

Ve třídě máme pravidlo, že chodit pomáhat mezi lavicemi mohou zatím jen tři ... aby z toho nebyl mumraj. Přeci jenom jsme na začátku a je nám šest:o)
Semafor za nás 100% ještě mluvit neumí :o)

Semafor je z barevných zalaminovaných papírů, spojený izolepou.
Nejsem jeho vynálezce. Díky sdílení mezi kolegyněmi na naší škole a jinými školami jsem se inspirovala. Mám ráda jasné, srozumitelné metody, které fungují a semafor k nim patří.
Takže pokud se vám tato metoda líbí, směle kopírujte:o)


Naši první tuší vykreslení krasavci:o)
Já to stále říkám ... nad dětskou kresbu není!





Takto to sluší darovaným netopýrům ... ještě jednou děkujeme.





Před třemi lety jsem si do třídy přinesla náš vysloužilý pressovač a těšila se, že si občas umelu zrnka a třídou zavoní kávička.
Nebudeme mi věřit, ale kávu jsem dělala 2x a z toho jednou v sobotu při školení.
Sovičky se stolečku s kávou ani nedotkly. 
Netopýři se zřejmě vzhlédli v Montessori metodách a hned od prvního dne začali mlít kávu (ta má tříletá zrna už se stejně na pití nedala použít).
A když domleli celou dózu, semleli i kostkový cukr.
Křídou si píšou denní menu kavárny a já se jen hrozím, co vypráví doma. 
Jak melou celý den kávu pro paní učitelku:o)
Ale vezměte jim tu zábavu ... a hlavně ... co se v mládí naučíš ... :o))))
Takže to v naší třídě vypadá nejen jako v herně, ale i jako v kavárně.

No, nejsou boží?






Mějte krásný den,




24 komentářů:

  1. Jak já doufám, že narazíme na školu, kde bude paní učitelka tak skvělá jako ta, kterou mají netopýři z půdy :-D I když jsou to materiály, které by měly pomoci hlavně kolegyním v oboru, jsem za takové články moc ráda, protože se můžu inspirovat pro tvoření či jednoduchou výuku i doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak jsem to odeslala a přitom jsem ti chtěla poděkovat, za skvělý blog :-D Takže DÍKY!!! a pěkný den.

      Vymazat
  2. Jsou!!!! Anni jde pristi rok do prvni tak se me tohle vsechno hodne dotyka... ty deti tam s tebou naji druhy domov.... moc me mrzi ze u nas takova vymazlena skola neni... tvoji praci by snad nekdo mel i publikovat nebo natocit dokument ... krasa Moni pa Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...no spíš druhou MŠ s hernou:o)
      Inko, moc díky.
      Objímám, pa M.

      Vymazat
  3. Moni, to je krasa, ja uz ani nevim, co drive kopirovat:)) prosim, mala technicka... Kde deti karticky maji? Rozdavate? A jak jako slepene izolepou?:) jdu pro papiry a to musime mit:) moc dekuji za inspiraci!! Sarka-sousedka:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Šárko♥
      Kartička je oboustranná, jsou to tedy dvě kartičky jako leporelo spojené k sobě izolepou, aby měly vůli a daly se ohýbat.
      Semafor vybírám a máme jej ve třídě :o)
      Měj se krásně, M

      Vymazat
    2. Moni, moc dekuji!!!! Zitra se pustim do strihani:)
      Š.

      Vymazat
  4. školní káva,no to je boží,taky bych si dala....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale jak tak vidím, co tam všechno semelou .... raději si počkám na svou domu:o)

      Vymazat
  5. Moni, kéž by vaše metody používaly všechny paní učitelky. Naše Aňul je taky prvňáček. Ve třídě je jich 31, tekže si to asi dovedete představit. Ale pracujeme doma. Nejhorší je to psaní. Ta tvrdá ručka, každá vlnka je jiná. :-)
    Hezký večer!
    Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, to se podá, začátky jsou těžké a snad p. učitelka na to přihlíží.
      Krásné dny, M

      Vymazat
  6. Nejen děti jsou "boží", ale hlavně jejich paní učitelka!!! Škoda jen, že takový "božích" učitelek není víc...
    Zdraví Lu z Moravy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jich víc:o)
      ... ale i tak děkuji♥

      Vymazat
  7. Moni, semafor si pořídím domů a možná ho zavedu i v kanceláři :-)
    a kavárna u Vás je boží, nedivím se, že se Tvoje děti do školy určitě moc těší.
    Pěkný den Majka

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den Moniko, jste opravdu úžasná učitelka. Já pracuji s dětmi staršími, ale mnoho Vašich metod se dá uplatnit i tam. Měla bych jednu otázku k lavicím. Takto ve dvojici je máte pořád nebo je spojujete jen někdy? Zajímalo by mě, jestli není nepohodlné, otáčet se na Vás, když jste u tabule. Díky moc a krásný víkend. Lucie

    OdpovědětVymazat
  9. Ten semaforový nápad je určitě super. Jen můj syn by si ho neužil. Je barvoslepý a na první zkušenosti ve škole, kdy jsme stále museli na vadu upozorňovat, bych raději zapomněla. Když už uměl číst, tak jsem mu na pastelky psala na samolepku, jaká je to barva.... a na těch semaforech by asi musel mít smajlíky...

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuju, děkuju za další nápady, jen tak dál. Ilonka

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Mončo, Díky za inspiraci a sdílení ... je to neskutečně motivující, když tady občas něco poradíte:-)
    Klobouk dolů před Vámi, za to co pro děti děláte. Doufám, že jednou budete lektorovat a motivovat další a další učitele... určitě přijedu:-)
    Hezký den, m.

    OdpovědětVymazat
  12. Moni, nádhera, nádhera!! Jste úžasná. Máte nádherný, laskavý blog, přístup k životu, k vaší práci...
    Mějte se stále tak krásně, Katka Z.

    OdpovědětVymazat
  13. Semafor je super nápad... Děti jsou moc šikovné, dílka jsou překrásná... Ohledně kávy jsem se pobavila :-) Kéž by naše děti, až půjdou do školy, měly tak nápaditou a kreativní učitelku, jako jste Vy... Přeji krásný víkend, s pozdravem Veronika

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den Moniko, opět velká nádhera, jste neskutečná studna nápadů. U nás se momentálně malují netopýři.
    A chystáme se s Natálkou, že si taky uděláme tu abecedu.
    Takže děkujeme za nádhernou motivaci, jen tak dál.Milena a Natálka

    OdpovědětVymazat
  15. Moni, ten semafor je teda úplně perfektní nápad. Ještě nikdy jsem o tom v praxi neslyšela, určitě ráda v budoucnu využiju, díky za inspiraci.

    Netopýrci se dětem opravdu povedly. Musí se vám i na té půdě krásně učit, takové prostory mají přeci jen svoje kouzlo :-) Zdravím na půdu. Jana

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥