středa 14. října 2015

Horká čokoláda


Milujeme horkou čokoládu.
Párkrát jsem si ji v kavárně objednala, ale nedopila, nebo spíš nedojedla. 
Byl to vlastně hustý škrobovitý pudink. Brrrr. 
Já totiž pudinkům moc (přesněji řečeno vůbec) nedám.
Po chladném mlhavém odpoledni a sběru spadaných ořechů přišla čokoláda k chuti.
Já si tedy dala raději červené vínko:o)



Horká čokoláda

70-80% čokoláda
30% smetana
mléko
třtinový cukr

Pokaždé ji dělám s trochu jiným poměrem. Podle toho kolik máme čokolády ve spíži:o)
A neodměřuji, nevážím.
Ale zhruba: 100g čokolády rozpustím v rendlíku (bez vodní lázně) v 50 ml smetany. 
Přidám 250 ml mléka a 3 lžičky cukru. Nechám pozvolna úplně rozpustit a podávám.

A co vy? Máte také nějaký recept na tu vaši?


Mějte se krásně, podzimně.

12 komentářů:

  1. Ježííííííš, tak tohle je přesně věc, které bych neodolala, přesně takhle jí miluji také a je jedno, zda v létě či v zimě :-) Což mi připomíná, že teď si jí začnu dělat o to častěji, protože do podzimních dnů se snad nic nehodí lépe:-) A navíc, mít takové krásné hrníčky, jako vy, tak to chutná ještě o level více:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, ten s kytičkou je od Soni Malinové, ty jsou mé nejmilejší:o) Ještě že tu Soňu máme každý rok přímo v Berouně.
      A máte pravdu, podzim k tomu sladkému, teplému vybízí:o)
      Krásný večer, M.

      Vymazat
  2. To jste se měly. Já bohužel čokoládu nemůžu - ačkoliv mi strašně chutná, ale vždycky mi po ní vyskočí akné. :-( Takže jedině, když vím, že týden nepolezu mezi lidi :-). Užívejte podzimu, Š.

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, to jste se měly! :-) Já ji dělám skoro stejně. Nahoru dávám ještě kopec domácí šlehačky:-) Hezký večer! Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
  4. sobě přidávám špetku chilli, úplně jsi mne naladila na mlsání.... Eva

    OdpovědětVymazat
  5. S trochou skořice nebo vanilky pro děti, se stopkou kvalitního rumu nebo špetkou chilli pro dospělé. Hmmm, po příští procházce to bude jasná volba.

    OdpovědětVymazat
  6. Sakra, došla mi smetana! Jinak bych si šla okamžitě udělat.

    OdpovědětVymazat
  7. Moni,
    mladší dcerka (s knírem od kakaa) je celý Tom!

    OdpovědětVymazat
  8. Nejen k čokoládě, ale k celému blogu... Dobrý den na Kopeček. Vidím, že jste tady jedna velká rodina, tak snad mohu tykat taky! Moni, máš můj upřímný hlas v anketě a hlavně velké poděkování za inspirativní, nevtíravý a láskyplný blog! Dostala jsem tip od kamarádky (víš, já nejsem moc velikým nadšencem těchto forem - však víme všichni, jak velký žrout času ten net je:-), ale řekla, podívej se na stránky U nás na kopečku, to se Ti bude líbit, to je takový náš "styl" a měla pravdu! Já jsem toho času na mateřské, máme dva chlapečky - devět a deset let, nicméně s něma něco tvořit, vyrábět, natož vařit, to jednoduše nejde. Jsou to prostě kluci! Pyšní na ně jsme, moc, to jo. Jsou to velcí sportovci a díky nim trávíme spoustu času na hřišti a máme další důvody k radosti... Ale!!! Máme ještě čtyřměsíční Terezku, a moc moc si to už teď užívám, natož jak příjde období společného tvoření... Přeji krásný den, ať jste "na kopečku" stále tak krásně pozitivně naladění a hlavně zdraví! Jana
    PS: ...a kéž by bylo více takových paní učitelek jako jsi Ty!

    OdpovědětVymazat
  9. Moni,
    a dneska od tebe inspirace do třetice ;-)
    Zkoušela jsem domácí čokoládu poprvé,dnes mi zbyla čokoládová poleva čokoláda a byla naprosto luxusní!
    Krásný sváteřní den !

    OdpovědětVymazat
  10. No jo no jo, kdo by neměl svůj oblíbený recept:-) Ta vaše je podobná té mojí!
    https://kucharkabarunka.wordpress.com/2016/01/22/horka-cokolada-ano/

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥