pátek 27. listopadu 2015

Adventní svícen



Že jsem milovník přírodních materiálů, to tady asi už nikoho nepřekvapí.
Letos tedy mech a starý plechový květináč s pískem.
Tento tvar se mi na stůl vejde pohodlněji než tradiční kulatý.
Hvězdičky jsem  udělala z keramiky a na rozřezaný korek jsem perofixem nakreslila vločky. Na keramiku jsem použila bílý permanentní fix.



 A  víte, že historie adventního věnce je už přes 170 let stará?
Vše to začalo  kolem od vozu s 23 svíčkami ... 4 velkými bílými a 19 malými červenými ....
jako názorná pomůcka pro netrpělivé chudé děti z hamburského chudobince.
 Tuto pomůcku jim vyrobil začínající pedagog kněz Johann Hinrich Wichern.
Kruh adventního věnce symbolizuje nekonečnou cestu Slunce a zároveň věčnost.





Užijte si poklidný první adventní  víkend♥

11 komentářů:

  1. Moniko, v jednoduchosti je krása. Ten mech, skvělý nápad a vypadá to dobře. Tu nádobu kde jsi sehnala prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, bohužel ji mám už asi 4 roky a fakt si nepamatuji, odkud je :-(

      Vymazat
  2. Moc krásný svícen... čistota, jednoduchost, příroda :-)
    Já udělala včera dva... věnec a svícen a teď nevím, jaky si nechat ;-) Scházíme se v naší družince každý rok a s maminkami vyrábíme adventní věnce. Máme skvělou a moc šikovnou družinářku. Trochu jsem se vánočně naladila... i když to pořád není ono :-(
    Chystám se ještě napsat... snad stihnu ještě dnes...
    Poklidný první adventní víkend vám všem NA KOPEČEK....pa pa V.

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, krásný, já jsem letos taky pro netradiční.
    přeji krásný předadventní čas. Majka

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím Moni,je prostě kopečkový♥.......jednoduchý,ale krásný.Také moc nemusím ty blýskavé věcičky,už máme také hotovo))).Přeji hlavně poklidný advent.Papa,Šárka z JM

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, loni jsem také dělala do plechové nádoby
    http://kamenurazu.blogspot.cz/2014/11/adventni-svicen.html
    Líbí se mi ty tvé keramické hvězdičky!
    Letos jsem udělala "svícen" z láhví od vína ;)
    http://kamenurazu.blogspot.cz/2015/11/adventni-svicen.html

    OdpovědětVymazat
  6. Moc se povedl Moni, vypadá krásně, jednoduše a elegantně, s ním ty adventní neděle budou utíkat jako nic:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Kruh znázornuje vzduch, slounce aneonečno, svíčky mají být do čtverce, a znázornují zemi, vodu, rovnováhu.... není to z mé hlavy, to jsem našla na netu, když jsem hledala nápady na věnec a uvažovala jaké aranžmá udělat - takže zase postaru kulatý věnec a svíčky do čtverce, moderna je sice také krásná, ale tradice je tradice.... i když to vaše aranžmá také nemá chybu....

    OdpovědětVymazat
  8. Moni, opět pohlazení a překrásná insiprace :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný a opět originální:-) Nápad nakreslit vločky na korek se mi moc líbí :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Překrásné, děkuji za inspiraci. westruše

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥