pondělí 7. prosince 2015

Kniha ...


... už je zdárně dokončena.
 Teď jen vše roztřídit, svázat, zabalit, natiskat a zavázat.
Děti si vytvořily ke své první knížce titulní stranu, svůj natištěný papír a přidaly originální přáníčko.
Jedno oko nezůstane suché o)
Tedy soudím podle sebe ...
Povedlo se jim to. Jsem na naši čtyřměsíční práci pyšná. Ufff.







Mějte prima den. Zdravíme z půdy.
M. + banda netopýrů.

23 komentářů:

  1. Klobouk dolů Mončo, tolik práce,nápaditosti, tvůrčího hraní a přitom vzdělávání - přesně podle Komenského ŠKOLA HROU. Kéž by bylo víc takových učitelek, to by bylo spokojených, nadšených dětí.
    Měj krásný adventní čas.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, myslím, že na sebe můžete být pyšní!

    OdpovědětVymazat
  3. Můžeš být pyšná hlavně na sebe.Taky máme v rodině jednu takovou správnou úču.Alibabka

    OdpovědětVymazat
  4. Ste fantastickí !!!
    A ten čas letí, že štyri mesiace !
    :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, to je nádhera! U nás prvňáčci nic takovéh nedělají :-( Jedou podle zajetých kolejí. Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
  6. Perfektní ! Bez chybičky ! Práce s dětma je krásná práce :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Překrásné, obdivuji nápaditost, rodiče budou šťastní. Ilona

    OdpovědětVymazat
  8. Velice pěkný nápad, rodiče to určitě ocení. Nyní prosím dotaz z pedagogické praxe, předpokládám, že učíte čtení genetickou metodou. Máte již probraná všechna písmena? Zvládly to úplně všechny děti?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, všechna písmena jsme probraly a všechny děti je umí vyhláskovat.
      Minulý týden jsme začali dě, tě, ně, di, ti, ni ... i přechod na malou tiskací ABC je snadný a všichni zvládají číst.
      Za mě nej metoda. Smysluplná, bezbolestná, motivující, zbytečně nezatěžující.
      Děti vede k rychlému porozumění a čtenářské gramotnosti. A především se dětem splní jejich přání ... umět hned číst a psát. Díky tomu se láska ke knihám nastartuje dříve a děti jsou vnitřně motivovány.

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď. Máte ve třídě nějaké dítě s LMP, případně s poruchou chování, učení, komunikační poruchou nebo dítě opakující ročník? Já mám obavu ze zavedení metody u těchto dětí, kdy si nepamatují písmena, nediferencují - sluchové a zrakové rozlišování je na nízké úrovni asi nepůjde. Potřebuji vědět jestli s tím nemá někdo zkušenost. Metoda Hejného též pro ně není úplně to pravé ořechové, po čtyřech měsících někteří už nestíhají. Máte s tím ve škole nějakou zkušenosti? Děkuji. Iva

      Vymazat
    3. ... určitě nějaké děti budou, ale zatím bez diagnostiky.
      V minulé třídě jich bylo asi 6 a všichni zvládli tuto metodu. Naopak, přijde mi méně zatěžující než klasická. Děti mají jen jeden znak a čas do února na grafomotorická cvičení a uvolnění ruky, než nastoupí písanka. Strašně záleží na spolupráci s rodiči. Pokud prvňáček denně nečte ať tou či onou metodou, nemůže za to zvolená metoda.
      V H-mat je hlavním principem, že si žák svým tempem osvojí látku. Cvičení jsou úrovňová a nemusí přece slabý žák dělat obtížnost D.
      I pro tyto děti nevidím překážky u H-mat. Vychází z jejich přirozenosti a i postupy mi přijdou zcela logické. Zvládají všichni a moc je to baví. Ony to berou jako hru, stále staví z kostek, krokují, hrají si se sirkami, počítají fazole ... ani netuší kolikrát, že se něco učí.
      Přirozeně rozvíjí jejich zvědavost.
      V tomto článku H-mat zavádí dokonce do speciálních škol.
      http://katalog.npmk.cz/documents/424931

      Vymazat
    4. Děkuji za informaci. Pravda je, že pokud rodič po čtrnácti dnech nemoci řekne, že doma s dítětem nečetl, neměl na to nervy a dítě zlobilo a nechtělo číst, ve škole dítě spolupracuje bez problémů, tak je opravdu jedno, jakou metodu použijeme. Pracujeme prvky H-mat u dětí v ZŠ praktické a speciální. Děti krokují, staví kostky a jezdí autobusem. Bez problémů a baví je to. Ale nyní máme v běžné třídě dvě děti, které po třech měsících krokují do pěti a současně tleskají do 8, tedy do tolika, kolik je napadne. Postě to nedají, nedokáží to spojit. Iva

      Vymazat
  9. Zdravím kopeček i netopýry.....moc krásný dárek,zaručeně bude mít veliký úspěch)))).Já bych ho asi oplakala"samozřejmě radostí".Krásná vzpomínka po letech.Moc se mi líbí jak jsi nazvala- lásku ke knihám.My jsme takové štěstí neměly......naše p.učitelka znala jen osnovy a nic ji nezajímalo.Jsi pro mne P.UČITELKA,která má ♥na pravém místě...Papa,Šárka

    OdpovědětVymazat
  10. Krása! Moje holčička jde za dva roky do školy, kéž by měla aspoň z poloviny takovou paní učitelku jako jste Vy... Jste skvělá... A Váš blog je nej :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to bych taky obulelela - krása nesmírná!

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den Moniko, kdybych měla tu možnost, chtěla bych, aby moje dcerka chodila do takové školy, jakou máte vy. Ale bohužel u nás na vesnici je ta klasická veliká škola, staré učitelky, ještě co učily mě, hodně dětí. Škoda. Sleduji Váš blog už dlouho a jsem nadšená, jste úžasná, přebírám do Vás spoustu nápadů, jak do domácnosti, tak oblečení pro děti, kreativita. Jen tak dále, přeji hezké svátky a šťastný Nový rok. Petra z Horní Suché

    OdpovědětVymazat
  13. Úžasný. Smekám před Vámi.♥

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, úžasný nápad a skvěle dotažený do úplného konce..nádhera..i já smekám..moc se mi líbí..Krásné dny..Inka

    OdpovědětVymazat
  15. Taky se mi to moc líbí a přála bych si, aby dcerka příští rok dostala taky tak skvělou paní učitelku.... No a pokud ne, tak si to nějak vynahradíme doma :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Moje oko by plavalo... Krásný to máte!

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥